Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke canon?

    ik ben er dus zeker van dat ik voor een canon ga maar nu zittek met de vraag een 350d + 24-105 f4 L is usm of een 20d 17-85 is usm. weegt het feit van een betere lens meer af tegen dat van de superieure body van de 20d of niet?
    Kunnen jullie mij helpen?

  • #2
    Re: welke canon?

    Belangrijke vraag: wat ga je ermee aanvangen?

    De 2 lenzen zijn niet met elkaar te vergelijken. De 17-85 heeft 7mm (op 35mm formaat) meer breedhoek terwijl de 24-105 dan weer 20mm meer tele heeft...

    Afhankelijk van het soort fotografie zal je de lens moeten kiezen als je tussen deze 2 twijfelt, op basis daarvan kun je dan zien welke cam je dan gaat kopen met de centen die overblijven...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: welke canon?

      Er is geen belangrijk verschil in beeldkwaliteit tussen een Canon 20D en een Canon 350D. Het verschil is de bediening en de snelheid. De vraag is of dit verschil voor u belangrijk is.

      De construktie van de 17-85 IS is meer dan voldoende voor niet professioneel gebruik.
      Bovendien blijkt uit vergelijkende testen met een volledig beeld fototoestel dat de 24-105L nauwelijks betere beeldkwaliteit oplevert dan de 17-85 IS op een 20D.

      Het belangrijkste verschil tussen beide lenzen op een Canon 350D is dat met de 24-105L slechts het midden van de lens wordt gebruikt waardoor de beeldfouten niet zichtbaar worden.

      Ik zou dus voor de Canon 350D met de EF 24-105L kiezen.
      Maar indien meer snelheid of meer groothoek nodig is dan is dit geen goede keuze.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: welke canon?

        Oorspronkelijk geplaatst door frédéric_dg
        ik ben er dus zeker van dat ik voor een canon ga maar nu zittek met de vraag een 350d + 24-105 f4 L is usm of een 20d 17-85 is usm. weegt het feit van een betere lens meer af tegen dat van de superieure body van de 20d of niet?
        Kunnen jullie mij helpen?
        Eén vraagje . Waarom ben je er zeker van dat je voor een Canon gaat? Ik vind de keuze tussen een 350D en een 20D minder logisch als de vergelijking 350D - D50 - KMD5 - E500 - *ISTDL.

        Eén advies : de 24-105L is geen lens voor iemand met een beperkt budget, maweals het de enige lens is die je je gaat aanschaffen (je mist breedhoek).
        Als je grootteorde 2000 EUR budget ter beschikking hebt, , dan zou ik bij Canon opteren voor een 350D + 17-40L + 70-200 f1/4.0. Dat geeft je een veel leuker bereik, en een zeer goede beeldkwaliteit.
        Als je jezelf echt wil beperken tot één lens, is de 17-85 IS meer geschikt (of dan moet je misschien eens kijken naar de Sony R1, die dan volgens mij een beter systeem is).

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: welke canon?

          het is vooral voor architectuur en stillevens te fotograferen en af en toe portretten maar ik denk dat ik het voorstel ga volgens dat ze me in de lokale fotowinkel hebben aangeraden: sigma 18-15 EX 2.8 en een 105mm EX DG macro met de canon 20d. Alvast bedankt voor jullie reacties.
          Last edited by frédéric_dg; 15 december 2005, 10:41.

          Comment


          • #6
            Re: welke canon?

            Oorspronkelijk geplaatst door frédéric_dg
            ik denk dat ik het voorstel ga volgens dat ze me in de lokale fotowinkel hebben aangeraden: sigma 18-15 EX 2.8 en een 105mm EX DG macro met de canon 20d. Alvast bedankt voor jullie reacties.
            Overweeg ook eens de 150 mmm
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: welke canon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              Het belangrijkste verschil tussen beide lenzen op een Canon 350D is dat met de 24-105L slechts het midden van de lens wordt gebruikt waardoor de beeldfouten niet zichtbaar worden.
              Jan.
              Is dat niet gelijk voor 350D en 20D??? ( allebei crop 1,6?)

              Comment

              Working...
              X