Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 350, nikon D70 of D50???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 350, nikon D70 of D50???

    ik zou graag een camera aankopen maar als leek weet ik echt niet meer wat te kiezen. Ben recreatief en zou zowel onze kinderen en actie foto's willen nemen op de skilatten en op het water. Is een 200 lens dan ok? wat raden jullie als kenners aan?

  • #2
    Re: canon eos 350, nikon D70 of D50???

    Hallo

    Een moeilijke keuze die ik ook heb moeten maken.
    Na heel wat zoeken en lezen op internet heb ik uiteindelijk voor een D50 gekozen.
    De verschillen met de 350D en D70/D70s zijn miniem maar in prijs scheelt het wel een stuk.
    Je kan de centjes die je uitspaart beter besteden aan een goed objectief, in Uw geval bijvoorbeeld een D50 met een Nikor 18-200 VR.
    Onlangs las ik nog een vergelijking in een engels tijdschrift en de drie toestellen leunen echt heel dicht tegen elkaar aan.
    De D50 kreeg 90/100
    De 350D ook 90/100
    En de D70s 93/100

    Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 350, nikon D70 of D50???

      Nu ja, ik las onlangs een review in een Frans tijdschrift, en daar was de EO 350D de beste...Ik denk dat dit al bij al een persoonlijke keuze is. Ik denk dat je best al de toestellen even in de hand neemt, want een vaak wederkerend probleem is dat veel mensen de EOS 350D te klein vinden. (zelf bezit ik een EOS 350D en vond ik dit eveneens een probleem, maar met een extra battery-grip valt dit heel goed mee)
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 350, nikon D70 of D50???

        voor welk toestel heb jij gekozen??

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 350, nikon D70 of D50???

          Ik koos voor de EOS 350D (maar dit is ondertussen al 4 maand geleden...en de digitale fotografie evolueert aan een ongelooflijke snelheid ) Voor mij was het enige nadeel de grootte van het toestel. Maar zoals ik reed vertelde, is dit volledig in orde gekomen door er een battery-grip op te monteren. Wat de beeldkwaliteit en de snelheid betreft, denk ik dat alle maandbladen/reviews er over eens zijn dat de EOS 350D de andere toestellen evenaart of zelf overtreft (althans wat de resolutie betreft). Voor zover ik begrepen heb, zijn de Nikon toestellen over het algemeen wel performanter als het erop aankomt om te focussen in slechte lichtomstandigheden. Bovendien is hun belichtings-"processing" wel betrouwbaarder dan voor de EOS 350D (neiging tot overbelichting)
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 350, nikon D70 of D50???

            De vergelijkingen spreken steeds over Nikon vs Canon, maar je moet de andere spelers niet vergeten : Olympus, Pentax en Konica Minolta.
            Vooral de Konica Minolta 5D (met geïntegreerde beeldstabilisatie van de sensor) en de Olympus E-500 zijn goede alternatieven (de E-500 body is enorm goed uitgerust, met antistof systeem erbovenop en erg goede 'kitlen(s)(zen)', erg compact) voor de 350D en de D50.
            Qua beeldkwaliteit gaat ieder van deze toestellen je meer dan voldoening geven. Het is dus belangrijk om ze allemaal eens vast te gaan nemen bij een fotoboer.

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 350, nikon D70 of D50???

              Ik ben ook aan het twijfelen welke aankoop ik ga doen,
              na wat zoekwerk lijken ze (D50 en 350D) vrijwel perfect gelijk aan
              elkaar, zoals hiervoor al gezegd:

              Voor zover ik begrepen heb, zijn de Nikon toestellen over het algemeen wel performanter als het erop aankomt om te focussen in slechte lichtomstandigheden. Bovendien is hun belichtings-"processing" wel betrouwbaarder dan voor de EOS 350D (neiging tot overbelichting)

              ook een licht voordeel voor de d50 is dat als er een herstelling nodig is, de nikon in belgie hersteld wordt, de canon moet naar nederland en duurt veel langer voor je hem terug hebt.

              Maar ja, ben zelf dus ook nog heel sterk aan het twijfelen...
              Canon Eos 350D, grip, 50mm f1.8 II, 18-55kit, 55-200, en een verlanglijst dat eerder een waslijst is

              Comment

              Working...
              X