Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

    Hallo beste foto liefhebbers .

    ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik niet te stomme vragen stel in jullie experts ogen ???
    Ik ben van plan een canon 20 D aan te schaffen , in de online shop topfoto.de .
    1:nu , mijn vragen zijn , heeft iemand al dingen aangekocht daar en wat zijn de ervaringen qua , service , betrouwbaarheid , garantie , know how ?
    Ze schrijven ook als je een btw nummer hebt moet je geen BTW betalen , moet je dan in Belgie invoerrechten betalen of hoe werkt dat eigenlijk ?
    2: heeft iemand al een 20 D en wat vind hij of zij ervan ?
    3: ik heb een Tamron lens if28 -300 op mijn eos 33 en wil die ook gebruiken op de 20 D
    is dat een goede combinatie , of kan ik beter een nieuwe lens aanschaffen ?
    welke lens zouden jullie aanbevelen voor deze camera , een goede alround lens ? er zijn zoveel lenzen op de markt en op internet wordt er zoveel geschreven dat ik het niet meer weet wat goed of slecht is .
    Ik ben ook van plan om een hitachi microdrive van 6 gb aan te schaffen voor de 20 d , is dit een goede keuze ??
    wat een hoop vragen , hopelijk kan iemand mij goede raad geven .
    hartelijk dank .

    Mvg. Stef
    Last edited by belgistef; 10 december 2005, 21:22.

  • #2
    Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

    Ik beperk me even tot de eerste vraag: Ingo (zaakvoerder van topfoto) is een prima kerel, spreekt ook perfect Nederlands (voor het geval Duits een probleem is) en het is bovendien ook een echte winkel, niet enkel een e-shop.

    Als je een BTW-nummer hebt, moet je idd. geen BTW betalen. Die verreken je in principe in België. Invoerrechten heb je ook al niet, aangezien het een IC-levering betreft...


    Om toch maar even verder te doen:

    20D is een prima camera. Tamron 28-300 zal er op werken, maar verwacht geen superprestaties. Weet wel dat je die 28-300 maal factor 1.6 moet doen (cropfactor). Een microdrive is niet slecht, maar weet dat je er wat voorzichtiger mee moet omgaan dan met een CF...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

      alvast welkom....
      ga eens naar fotowinkel en pak de 350d of 20d eens vast... zie dat het goed in de hand ligt... en ingo van topfoto... effe searchen hier en een bom vol info over deze zaak!! en de voor/nadelen van de 20d of andere is hier al meermaals besproken...
      En als je optisch goed glas wilt hebben zou ik boven de 3x zoom gaan... en er zijn nog zo véél dingen waar je op "kunt" letten...
      Hier zijn dagelijks vragen/antwoorden over lenzen/toestellen... eens rondneuzen kan geen kwaad...

      veel succes....
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door belgistef
        heeft iemand al een 20 D en wat vind hij of zij ervan ?
        Er is hier geen specifiek 20D topic maar het aantal 20D eigenaars op BD is nu reeds heel hoog.
        Het enige nadeel van de 20D is dat de sluiter iets teveel lawaai maakt. Als je kan vergelijken met de Canon 5D en zeker met de Canon 10D dan weet je dat er een groot verschil is.
        Verder kan ik niets verkeerd zeggen over de Canon 20D.

        Oorspronkelijk geplaatst door belgistef
        ik heb een Tamron lens if28 -300 op mijn eos 33 en wil die ook gebruiken op de 20 D
        is dat een goede combinatie , of kan ik beter een nieuwe lens aanschaffen ?
        Je kan beter twee nieuwe lenzen aanschaffen. Welke lenzen is volledig afhankelijk van wat je kan en wil uitgeven.

        Oorspronkelijk geplaatst door belgistef
        Ik ben ook van plan om een hitachi microdrive van 6 gb aan te schaffen voor de 20 d , is dit een goede keuze ??
        Op een 1 gb CF kaart gaan er ongeveer 110 raw bestanden (op ISO 100). Op een 6 gb microdrive gaan er dus 660 raw bestanden.
        Het nadeel van microdrives is dat je deze nooit mag laten vallen, ook niet van een paar cm hoog.
        Om het risico te beperken is meerdere 1 of 2 gb CF kaarten eventueel een betere keuze.

        Jan.
        Last edited by Jan_10D; 10 december 2005, 23:38.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

          Hi Foto experts

          hartelijk dank alvast voor jullie mening en goede info.
          Het is geweldig om op zo een forum als dit raad te kunnen krijgen .
          Ik ga eens goed rondsurfen hier en dan zal ik al heel wat wijzer zijn.

          Mvg Stef.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

            Een 20D is zeker geen slechte keuze, en die Tamron zou normaal ook moeten werken op die camera. Als ze niet te oud is, want anders is het mogelijk dat ze aangepast moet worden. (Somige oudere lenzen moeten gerechipped worden, en het is mogelijk dat dan de kostprijs te hoog is in verhouding tot de waarde van je lens.)

            Hou er wel rekening mee dat een 20D pas echt scherpe foto's maakt met goede lenzen, met die Tamron zal je niet gemakkelijk topresultaten zien. Mijn 300D was wat dat betreft veel vergevingsgezinder, lenzen die daar nog vrij goed werkten vielen soms echt tegen op de 20D.

            En je kan er toch best de kitlens (18-55) bijnemen (of een andere breedhoek), want die 28mm geeft op een 20D dezelfde beelduitsnede als een 45mm lens op je EOS33. (28 x 1,6= 44,8mm) Als je die er niet bij neemt, zal je een flink stuk breedhoek missen.

            Wat de kitlens betreft, dat is geen topper, maar voor die prijs kan je onmogelijk een andere vinden (en zeker geen betere). Je kan daarmee best wel mooie foto's maken als je het diafragma iets dichtschroeft. Waarschijnlijk is die kitlens beter dan de Tamron 28-300.

            Een microdrive zou ik ook niet kiezen, dat is een mini harde schijf, en dus veel gevoeliger voor schokken, trager, en die verbruikt meer stroom.

            Ik heb zelf ook al een aankoop gedaan bij topfoto.de, en de service is prima. Ik had wel een probleem bij de levering, dat kan overal wel eens gebeuren, maar na een telefoontje (in het nederlands ) is dat probleem zo snel mogelijk verholpen .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              ... Het enige nadeel van de 20D is dat de sluiter iets teveel lawaai maakt. Als je kan vergelijken met de Canon 5D en zeker met de Canon 10D dan weet je dat er een groot verschil is...
              Vooral tijdens toespraken, toneeluitvoeringen ... sommige concerten, kan een lawaaierige sluiter erg storend werken. Ik vraag me echter af of niet alle spiegelreflexen een bij die gelegenheden duidelijk hoorbare klik produceren. Die 5D en 10D dus blijkbaar niet of zeer zacht!? Hoe zit dat eigenlijk met de 350D en de met de andere SLR's van bv. Nikon en Konica-Minolta?
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer
                Die 5D en 10D dus blijkbaar niet of zeer zacht!?
                Dat zal wel ...

                10D is redelijk stil
                20D maakt een veel luidere "klik"
                5D maakt een zwaardere, meer degelijk klinkende "klak" ... maar zekers niet stil
                Last edited by VerSeg; 16 december 2005, 00:44.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer
                  Die 5D en 10D dus blijkbaar niet of zeer zacht!? Hoe zit dat eigenlijk met de 350D en de met de andere SLR's van bv. Nikon en Konica-Minolta?
                  Op dpreview kun je de klik van de camera's vergelijken.

                  Nikon D200 vs Canon 5D
                  Nikon D50, Nikon D70s en Canon 350D


                  Greetz
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 20D & tamron if 28 -300, help mij please !!!!!!!!!!!

                    Als je een Belgisch BTW nummer doorgeeft bij je aankoop zullen zij geen BTW in rekening brengen omdat zij dan idd die verkoop zullen verwerken als een IntraCommunautaire levering waarbij de koper verondersteld wordt de BTW te voldoen in zijn eigen land. In principe wordt daar bij verondersteld dat je dan je aankoop inbrengt in je boekhouding, daar de Belgische BTW voet op berekent en aangeeft en daarna die via aftrekbare BTW recupereert. De verkoper is gehouden in zijn land een driemaandelijkse listing op te maken van al zijn intracommunaitaire verrichtingen en die aan de in dit geval Duitse BTW administratie over te maken. Tot daar de theorie
                    fotosite

                    Comment

                    Working...
                    X