Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera en vrieskoud

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera en vrieskoud

Ik ga straks naar ZulteWaregem - Anderlecht.
    Kan ik mijn F717 menemen of is dit niet aangeraden bij deze vrieskou?
    (ik zou hem eventueel onder mijn jas "beschermen" of toch maar in tas op temperatuur houden?)
    www.digitalclickx.com

Re: Camera en vrieskoud

normaal doet deze temp niets aan je toestel!
    zorg wel dat je batt volledig geladen is omdat deze mss iets vlugger leeg is bij koud weer!
    onder je jas steken zou ik ook niet doen omdat door het verschil in temp je lens kan aanwasemen!

suc6!
    grts; M

Comment

Er zijn maar 2 puntjes die je moet in het oog houden:
      1) Door de kou is de capaciteit van je batterij gemakkelijk maar de helft. Best is een reserve batterij, warm in je broekzak te houden. Je zal zien als je batterij zogenaamd leeg is in de kou, en je warmt ze terug op normaal, ze terug bijna de helft van de capaciteit zal hebben.
      2) Geef je toestel steeds de tijd om te accomoderen(Zeker 30 min). Zoveel van warm naar koud als van koud naar warm.
      Aandampen is op zich niet zo erg, zolang je een aangedampt toestel maar niet aan zet en zeker niet terug in de kou gaat gebruiken. Het eerste kan de elektronica beschadigen en het tweede de mechaniek van het toestel daar het aangedampte vocht terug kan bevriezen en een en ander kan blokkeren.

Voor de rest
      Succes

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ook niet gans de tijd de kantine in en uit, dat doet ook je lens bewasemen

Comment

In Waregem is het nu ook niet zo extreem koud, kheb daarnet 2uur buitengezeten en mijn cam deed het nog prima.

btw, goed supporteren van den essevee, ze zullen het nodig hebben

Comment

Helaas, Helaas.
            Verloren met 1-2.
            Anderlecht barslecht. 2 kansen.
            Voor de rest anti-voetbal van Anderlecht.
            www.digitalclickx.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
              Ook niet gans de tijd de kantine in en uit, dat doet ook je lens bewasemen

En als dat wat dikwijls gebeurt, dan denk ik dat er meer aanwasemt dan alleen je lens, namelijk je zicht.

Gewoon je batterij in de gaten houden, zo extreem laag zijn de temperaturen nog niet.
              Groetjes
              ----JO

Comment

ik had ooit eens een F505, het vroor en ik ging eens plaatjes schieten voor een vriendin..

En in een keer ging de camera niet meer aan... Batterij naar de kl*te.. of het door de vrieskou kwam weet ik niet, maar ik zal het niet zo snel nog eens doen geloof ik

Comment

In de handleiding van digitale toestellen staat dat deze niet mogen gebruikt worden bij vrieskou. Nu iedereen weet dat batterijen minder functioneren en dat electronica wel gevoelig is.
                  Wat ik vandaag te horen heb gekregen is dat bij extreme vrieskou (-15°C en lager) de sensor van een digitaal toestel definitef de geest kan geven (barsten).
                  Heeft hier iemand nog weet van of is dit maar een fabeltje?
                  Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

er zijn toch genoeg mensen die naar koude streken in scandinavie, canada etc. gaan en daar winterfoto's maken, dus daar moet zo'n camera maar tegen kunnen lijkt me

Comment

De sensor kan stuk gaan bij extreme koude, heb ik ook al eens gelezen in een handleiding van canon.
                      1 tip draag uw camera onder uw jas, blijft die toch vrij goed op temperatuur.
                      Binnen in de cam zal het dan niet zo snel afkoelen als je hem ff bovenhaald.
                      Hem op een statief een uurtje zetten bij -15C ... dat is om problemen vragen.
                      Er bestaat misschien een omhulsel met verwarming, in analogie met een onderwateromhulsen...
                      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Working...
                      X