Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

    Heb hier een moeilijk vraagje.
    Een vriend van mij (68 jaar) zou een tweedehands analoog toestel willen kopen.
    het gaat hem om een pentax MZ30 met een gewoon 50mm-objectief (2,8, macro).
    Gisteren stelde hij me de vraag hoeveel dit zou mogen kosten. Na wat gegoogel kom ik er niet echt uit.
    Het toestel is 4 jaar oud en de verkoper beweerde dat het toestel bij aankoop zo'n 40.000 Bfr kostte, wat ik sterk betwijfel. Die verkoper vraagt daar momenteel 20.000 Bfr voor. dus een 500 Euro
    Kan iemand helpen ?
    Mijn collega zelf bezit nog een oude Canon die zo'n 30 jaar oud is. Hij heeft daarvoor wel enkele lenzen en zou desnoods het toestel laten herstellen, euh, neen, eens laten nazien.
    Ik denk dat hij beter af is met een tweedehands Canon ?
    Hij gaat zeker niet digitaal. Te weinig kennis van informatica en slecht uitgerust daarvoor.
    thx
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

    Ik heb zelf zo'n drie jaar geleden nog een EOS1000 kunnen verkopen voor zo'n 5.000fr. Die camera was toen 10 jaar oud, en er zat een 28-105 op.
    Toen ik die kocht, kostte die ook 24.000fr. Ik heb toen nog heel veel geluk gehad dat ik er nog zoveel voor kreeg .

    500 euro voor een tweedehands analoog toestel lijkt mij op dit ogenblik toch vrij veel, of het zou een echt professioneel toestel moeten zijn dat wat meer waarde behoudt. Op dit ogenblik is het volgens mij geen probleem om betere koopjes te doen. Er liggen nog heel wat analoge reflexen werkeloos in de kast omdat ze vervangen zijn door een digitale.

    Die Canon van 30 jaar oud, die kan misschien nog wel goed werken, maar heeft die al een "EF" lensvatting? Anders wordt het ook moeilijker om nog passende lenzen te vinden, en de oude hebben ook geen AF.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

      Ik heb voor mijn dochter (studeert publiciteit en grafiek) in september een Nikon F70 met nikor 35-80 en een tamron 100-300 (wel geen te schitterend objectief)
      gekocht in prima staat met tas erbij en handleiding en papieren van De Beuckelaer voor body en lenzen : 150 € betaald.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

        Wat mij betreft is dat veel te veel centjes. Ik heb vorig jaar een Canon eos 3 body gekocht voor 350 euro en dat is een pro analoog toestel met 45 focuspunten, eye focus controle en beresterk chassis. Totaal andere klasse en voor minder geld. Steek daar een tweedehands Tamron 28-75 Di f2.8 op en jouw vriend zit op rozen.

        Linkje voor een review: http://www.photo.net/equipment/canon/eos3
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

          dit toestel koste volgens mij nog geen 700 gulden toen die op de mart kwam (incl lensje)maar ik kan er naast zitten


          toch ook ff google gebruikt en kom al snel dit tegen

          Pentax : MZ30 + 35-80mm Ex Demo £99.00
          Last edited by NoName; 9 december 2005, 07:01.
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

            20.000 BFR voor zo'n oud toestel
            Ik heb een paar jaar geleden een FUJI S2 Pro gekocht en betaalde toen ongeveer 1800 EUR. Als ik er nu 900 EUR zou voor krijgen zou ik een 'gouden' zaak gedaan hebben.
            Het toestel waarvan sprake is analoog en daar liggen er "bergen" van bij de fotowinkels - te wachten op de schroothoop...
            20.000 BFR is pure diefstal - dat is wat ik ervan maak
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

              thx,
              dit bevestigd alleen maar wat ik hem gisterenavond nog probeerde te vertellen.
              Nu, ergens lopen er hier nog van die maniakalen rond die liever veel geld geven voor een analoog toestel, ook tweede hands. Ik wist en weet alleen niet wat dat toestel kwalitatief waard is en was. Die persoon zal me morgen eens dat toestel laten zien (hij heeft het in bruikleen). Ik vrees dat hij niet tevreden zal zijn met mijn verdere informatie
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

                Wim, kijk hier even, staat vol met 2dehandse analoge SLR's:



                Keuze genoeg

                Comment


                • #9
                  Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

                  Ik heb nog een EOS 33 , en die is omzeggens nieuw (gekocht in 2003) en amper 20 films in getrokken. Er zit een extra batterygrip op zodat je een tweede ontspanknop hebt voor de portretorientatie.

                  Mocht je belangstelling hebben in dit toestel mag het de deur uit voor 250 Euro


                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

                    Heb zelf dit toestel, samen met een pentax 28-200mm lens (nieuw zijnde aangekocht voor 21000 fr). Heb het jier al eens te koop aangeboden, toen geen reaktie gehad. Als hij het komt halen (Herent) voor 125 euro krijgt hij er nog een flitser Metz 40 mz3i bovenop!

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?



                      Als jij of je vriend zich graag laten afzetten, dan moet je er vooral voor gaan...

                      Ter vergelijking: ze smijten de EOS'en 1's en F3's en F4's en F5'en bij wijze van spreken naar je kop, en dan zou die vent voor een geeneens speciale camera van een minder goed in de markt liggend merk (geloof me, ik spreek uit ervaring ) nog 500€ willen hebben?

                      Die camera heeft trouwens nooit 40.000 BeF gekost. Die kon je 3 jaar geleden in de Fnac oppikken voor nog geen 400€... En wat de lens betreft, ik heb nog geen half jaar geleden dezelfde lens tweedehands in uitstekende staat gekocht voor de ronde som van 89€...
                      Ik zou in jouw plaats de man opbellen en hem een bod doen: 'de lens zou ik nog wel willen hebben. Ik geef je er 100€ voor als je er de body gratis bij geeft.'



                      Enfin, in 't kort:
                      die man is ofwel een oplichter, ofwel kent hij zijn wereld niet (meer.)
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                        Heb hier een moeilijk vraagje.
                        Een vriend van mij (68 jaar) zou een tweedehands analoog toestel willen kopen.
                        het gaat hem om een pentax MZ30 met een gewoon 50mm-objectief (2,8, macro).
                        Gisteren stelde hij me de vraag hoeveel dit zou mogen kosten. Na wat gegoogel kom ik er niet echt uit.
                        Het toestel is 4 jaar oud en de verkoper beweerde dat het toestel bij aankoop zo'n 40.000 Bfr kostte, wat ik sterk betwijfel. Die verkoper vraagt daar momenteel 20.000 Bfr voor. dus een 500 Euro
                        Kan iemand helpen ?
                        Mijn collega zelf bezit nog een oude Canon die zo'n 30 jaar oud is. Hij heeft daarvoor wel enkele lenzen en zou desnoods het toestel laten herstellen, euh, neen, eens laten nazien.
                        Ik denk dat hij beter af is met een tweedehands Canon ?
                        Hij gaat zeker niet digitaal. Te weinig kennis van informatica en slecht uitgerust daarvoor.
                        thx
                        Ik heb hier en minolta 7000 AF, mag je samen met een minolta 35-70 F4.0 AF macro zoomlens hebben voor 75€
                        Doe er nog 25€ bij, en je krijgt er nog een echte Minolta 4000 flitser bij. En de handleidingen in het nederlands, plus garantie

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

                          vorige week op Ebay toch euro 245 voor die makro lens:
                          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...MEWA%3AIT&rd=1

                          en fotomag 2005 kwoteert de mz-3 180 euro ,de mz-50(vergelijkbaar met
                          de mz-30) 80 euro

                          mvg etienne

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

                            mz30 is géén 100€ waard-opletten dus

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Pentax MZ30] Wat is dit waard (analoog)?

                              Jawel hoor, ikzelf weet ook wel dat het een soort aftroggelarij is, maar, hiermee kan ik hem nu overtuigen dat je zlefs van je (?) beste vrienden moet oppassen voor wat aankoop van tweedehands aangaat. Het is zo een beetje, ja jij zegt dat maar, ik wil het ook eens horen van een ander.
                              Ik speel hem vandaag als deze resultaten toe, aan hem om nu zelf wijs een oordeel te vellen...
                              thx aan iedereen. Hopelijk hebben we zo een miskoop voorkomen ...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X