Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benaming bestanden door 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Benaming bestanden door 350D

    Sinds kort ondervind ik een verandering in de bestandsbenaming gegeven door het toestel, een Canon 350D.
    Voorheen noemden mijn bestanden steeds IMG_xxxx, tegenwoordig maakt ie een mix van IMG_xxx en _MG_XXX. Is er iemand in de zaal die me kan uitleggen ten eerste, hoe dit komt of wat er de oorzaak van is en ten tweede, hoe kan ik dit verhelpen.
    Ik vind het wat ampetant om de foto's te sorteren, voorheen kon het op bestandnaam, nu moet noodgedwongen gebeuren op foto genomen op.

    Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld deskundig advies dat hieronder gaat volgen.

    Hans.
    www.rallyandraces.com

  • #2
    Re: Benaming bestanden door 350D

    Oorspronkelijk geplaatst door derHans
    Sinds kort ondervind ik een verandering in de bestandsbenaming gegeven door het toestel, een Canon 350D.
    Voorheen noemden mijn bestanden steeds IMG_xxxx, tegenwoordig maakt ie een mix van IMG_xxx en _MG_XXX. Is er iemand in de zaal die me kan uitleggen ten eerste, hoe dit komt of wat er de oorzaak van is en ten tweede, hoe kan ik dit verhelpen.
    Ik vind het wat ampetant om de foto's te sorteren, voorheen kon het op bestandnaam, nu moet noodgedwongen gebeuren op foto genomen op.

    Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld deskundig advies dat hieronder gaat volgen.

    Hans.
    Ikzelf heb geen Canon, maar zou het kunnen dat door bepaalde instellingen manueel te hebben veranderd, de underscore vooraan de bestandsnaam wordt geplaatst?

    mvg,

    Francis
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Benaming bestanden door 350D

      Ik dacht dat het te maken had met het formaat waarin je de foto's maakt (RAW en/of JPG). Voor zover ik me herinner, gebruikt hij een andere benaming per type...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Benaming bestanden door 350D

        Nee. _MG is geschoten in Adobe RGB en IMG in sRGB.
        "Cause you fucked the Middle East, and gave birth to a demon" - Immortal Technique © 2004
        [20d] [tamron 28-75/f2.8] [canon ef 50/f1.8 II] [canon ef 70-200/f4 L USM] [cf/tas/filters/imagetank]

        Comment


        • #5
          Re: Benaming bestanden door 350D

          _MG is geschoten in Adobe RGB en IMG in sRGB.
          Vroeger trok ik effectief in sRGB, sinds een twee-tal weken staat ie op Adobe RGB, maar dan nog blijft ie vredig mixen tussen de twee benamingen.

          In raw heb ik nog niet overdreven veel getrokken, de benamingen zijn effectief anders (dat wisten we al) en aan de instellingen mbt een mogelijke wijziging van de bestandsnaam heb ik bij mijn weten nog niet aan zitten prutsen.

          Hans.
          www.rallyandraces.com

          Comment


          • #6
            Re: Benaming bestanden door 350D

            Er is wel degelijk een verschil tussen de automatisch en manuele instellingen... daar zit het verschil.... zet die overal eens gelijk...
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #7
              Re: Benaming bestanden door 350D

              Hmm, het enige wat ik heb aangepast is van srgb naar adobe rgb, voor de rest zou ik niet weten wat nog aan te passen.

              Hans
              www.rallyandraces.com

              Comment


              • #8
                Re: Benaming bestanden door 350D

                Oorspronkelijk geplaatst door politrix
                Nee. _MG is geschoten in Adobe RGB en IMG in sRGB.
                Oorspronkelijk geplaatst door derHans
                Hmm, het enige wat ik heb aangepast is van srgb naar adobe rgb, voor de rest zou ik niet weten wat nog aan te passen. Hans
                Ik kan natuurlijk ook niets meer tikken
                "Cause you fucked the Middle East, and gave birth to a demon" - Immortal Technique © 2004
                [20d] [tamron 28-75/f2.8] [canon ef 50/f1.8 II] [canon ef 70-200/f4 L USM] [cf/tas/filters/imagetank]

                Comment


                • #9
                  Re: Benaming bestanden door 350D

                  Oorspronkelijk geplaatst door politrix
                  Ik kan natuurlijk ook niets meer tikken
                  Ik was er toch mee geholpen eigenlijk
                  Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                  Comment

                  Working...
                  X