Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D1x Vs 20d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D1x Vs 20d

    Kan iemand me wat ervaringen ofzo geven over de D1X. Ik zou dus mss mijn 20D willen ruilen tegen een D1X. Ik doe vooral concert en festivalfotografie. Tips enzo zijn meer dan welkom.


    Alvast Bedankt

    Jan
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

  • #2
    Re: D1x Vs 20d

    Hmm, iemand?
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

    Comment


    • #3
      Re: D1x Vs 20d

      Ook een vreemde vgl hé? Een nieuwe dslr met een oude pro dslr. Ik zou het niet doen... een d1x gaat meer ruis geven op hoge iso's, over de snelheid van het scherpstellen weet ik niet welke beter is. Voor concert fotografie zou ik eerder een kleiner toestel willen, mja dat is weer smaak. De batterij van de 1dx gaat ook minder lang mee. Als het voor sport was zou ik zeggen, ja goeie ruil, maar nu weet ik het toch niet.

      Comment


      • #4
        Re: D1x Vs 20d

        Heb zelf een d1x gehad, en een van de zwakkere punten is de high iso. Deze heb je voor concert fotografie juist wel nodig. Ik denk wel dat de af moter een stuk sneller en nauwkeuriger zal zijn.

        Maar voor het doel dat jij stelt, zou ik de 20d houden.

        Batterijen vind ik geen issue. Vroeger moesten we na 36 fotos telkens een rolletje wisselen. Als men nu een batterij moet wisselen na 250 fotos zit men te klagen
        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

        Comment


        • #5
          Re: D1x Vs 20d

          Ik vraag mij af waarom je de switch zou willen maken.

          De D1x heeft de sterkere Body en waarschijnlijk betere AF. Maar voor het belangrijkste wint de 20D met gemak. De beeldkwaliteit.

          Ik zie voor het type fotografie dat je aanhaalt eigenlijk geen voordelen aan de D1X want de 20D zijn body is sterk genoeg en zijn AF ook goed genoeg daarvoor. Maar jij hebt misschien wel andere redenen om voor de D1x te willen gaan en die kunnen natuurlijk volledig gerechtvaardigd zijn.

          Comment


          • #6
            Re: D1x Vs 20d

            Nee hoor, ik wou gewoon eventueel eens veranderen van spijs Alvast allemaal bedankt voor de tips en de 20D houd ik wel nog eventjes bij
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • #7
              Re: D1x Vs 20d

              Eventjes update want de in ruil waren ook een paar andere dingen inbegrepen. Ik zou dus mijn 20d + grip en 2 bats , een 550 EX , een 75_300 IS USM en een 18-55 ruilen tegen de D1X + 3 bats + snellader + autolader + flits SB 80 + Tokina 28-80 2.8 PRO + Een Nikkor 80-200 1:4,5-5,6D.

              Wat denken jullie hiervan. Please wat response want dit zijn zware dillema's
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • #8
                Re: D1x Vs 20d

                Voor de nikonlenzen hoef je het in ieder geval niet te doen... Ook die sb80 flitser is geschikt voor de D1 serie, maar als je ooit wil upgraden naar een nieuwere nikon camera (vanaf d70 en D2-serie) heb je weer een andere flitser nodig. Zou het alleen doen als je een hele snelle camera wilt hebben die heel nauwkeurig focust en groot en degelijk gebouwd is...
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Re: D1x Vs 20d

                  Ziet er mij een slechte ruil uit.

                  Comment

                  Working...
                  X