Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

    Beste,

    Ik ben werkzaam in een sporthal. Geregeld worden er foto's gemaakt van activiteiten.

    Maar door het slechte licht is het onmogelijk een goede actiefoto te maken met ons oude digitale fototoestel.

    Ik heb al eens geprobeerd met een modern fototoestel (sony dsc p200)

    Zo lang de mensen niet bewegen is er geen probleem, maar de minste armbeweging geeft direct vegen op de foto.

    Iemand een suggestie over het te kopen toestel? mAx budget=500 euro

    Sportieve groeten

  • #2
    Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

    Vrees toch dat je aan een DSLR moet heirvoor met een lichtsterke lens of een goede flitser. Voor 500 euro vind je dat niet makkelijk...
    groetjes Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

      your quote: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's



      grapje natuurlijk.

      sluit mij aan bij edwin, DSLR zal zich opdringen vrees ik.

      Ofwel iets in de stijl van Panasonic Lumix DMC-FZ30 (snel, goede lens, 2 à3 fps, goede display,...) en rond uw budget (excl mem cards)
      staat een uitgebreide review op www.dpreview.com

      succes
      Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
      + b.u. Fuji X-E1

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

        Ik werk ook reeds 9 jaar in een sporthal (vanaf jan. niet meer) en ken dat fenomeen. Zelf neem ik veel foto's van volleybal (Volley De Haan) en daarvoor heb ik speciaal een lichtsterke lens gekocht. Voor je € 500 denk ik dat je niet aan je trekken zal komen. De Panasonic Lumix DMC-FZ20/30 is volgens mij de goedkoopste oplossing (€ 444.00 bij TopFoto voor de FZ20). Deze camera is heeft een lichtsterke lens f2.8 over gans het zoombereik 36-432mm. Een collega van mij heeft deze en in de zaal geeft dat mooie scherpe foto's. Wel tragere AF (focus) dan een reflex maar waar voor je geld. Wel bijvermelden dat je het ruis er bij moet nemen want de camera is er nogal gevoelig voor.

        Review ? Klik hier
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

          Ga voor een 2dehandse DSLR: vbtje:

          2dehandse Canon 300D Body = +-400 Euro
          Canon EF 50mm 1,8 MKII = 89 Euro (nieuw)
          CF-kaartje 256 mb = 20 Euro

          = +- 500 Euro

          Natuurlijk geen zoom maar wel scherpe actiefoto's & géén shutterlag, wat niet onbelangrijk is denk ik bij sport.

          Eventueel met de kitlens erbij (om een breedhoek te hebben) = 45 Euro

          Mss kan er op termijn wel een lichtsterke zoom bijgekocht worden ?

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

            Camera is volgens mij niet eens zo belangrijk. Iedere DSLR is goed bij wijze van spreken

            De lens is wel heel belangrijk. Hoe lichtsterker, hoe beter. Als je budget echt vastligt kun je beter besparen op de body dan op de lens. 2e hands is in dezen inderdaad aan te bevelen.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

              Hartelijk dank voor de toffe reacties.

              Ik vrees dat 2de hands geen oplossing is. Alles moet met facturen gebeuren.


              Kan mij iemand meer info geven over DSLR?

              Panasonic toestel lijkt mij een haalbaar voorstel.


              Nog iemand suggesties?

              Thanx

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

                IK zie eigenlijk niet in waarom men die panasonic aanraad. Dit soort fotografie vraagt om hogere iso's en dat is nu juist het zwakke punt van die panasonic.

                Het beste ga je voor een DSLR. Als alternatief zou ik eerder danken aan de Fuji S9500 dit toestel is zo ongeveer het beste in de hoge iso in zijn klasse en mist enkel image stabilisation maar voor sport waar je de actie wil bevriezen is dit nu niet noodzakelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

                  Misschien is de H1 van Sony ook nog wel iets..
                  5.1 pixel; 12x optische zoom; image stabalizer...
                  Het is een toestel die goed in de hand ligt en deze vind je toch ook wel onder de 500euro. Bij TOPCAMERA bvb vind je die voor 449euro.
                  It's all in the eye...its all in the eye...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                    IK zie eigenlijk niet in waarom men die panasonic aanraad. Dit soort fotografie vraagt om hogere iso's en dat is nu juist het zwakke punt van die panasonic.
                    Ruis bij hogere ISO's is het zwakke punt bij ELKE consumer of prosumer camera.
                    De Fuji S9500 is daar wel beter in omdat de camera meer ruisonderdrukking toepast op de beelden...
                    Hangt er van af hoe groot je de foto's gaat drukken..
                    Indien dat normaal formaat zal zijn, zal die ruis bijna geen probleem vormen hoor...

                    Ik geloof niet dat Image Stabilization (FZ30) veel helpt bij sportfotografie.
                    Dus is de Fuji (geen stabilization, maar wel hogere iso's mogelijk) waarschijnlijk wel een betere optie...

                    Een nieuwe DSLR zal wel uitgesloten zijn wegens te duur, + ik denk dat de topicstarter weinig kaas gegeten heeft van spiegelreflexcamera's.
                    Dus zou hij nog een hele weg te gaan hebben om er goed mee te kunnen werken...

                    De Fuji kost wel wat meer:


                    Ga niet bij TOPCAMERA, daar betaal je je cam véél te duur...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht: camera voor perfecte indoor sportfoto's

                      Topcamera is gewoon een groepering é. Iedere winkel is individueel en bepaald individueel hun prijzen. Dus ja, laat u per winkel informeren, je zal zien dat deze per winkel variëren. Het zelfde geld voor bvb actionshop.
                      It's all in the eye...its all in the eye...

                      Comment

                      Working...
                      X