Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar body kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar body kopen?

Hoi,
    Ik zou willen over gaan tot de aankoop van een tweede body.
    Twijfel nog tussen Fuji S3 en Nikon D200.
    Wie heeft hier ervaring met online aankopen?
    Waar koop je best(prijs/kwaliteit/service) in België,Nedereland,Duitsland,Ebay.
    Ook alle links naar intersante site's zijn zeer welkom.
    Thx,
    Peter.
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Re: Waar body kopen?

Persoonlijk zou ik geen body kopen via onlineshops.
    Een winkel/fotograaf waar je naartoe kan stappen indien probleempje zal wel handiger zijn. Al kan het zijn dat ze je daar ook als een nr behandelen.
    Voor mij toch liever in de buurt (lees vlaanderen)
    Maar misschien zijn er anderen die dit gaan tegenspreken uit ervaring met onlinehospping van bodies.

Voor de D200 merk ik dat
    Metrofoto (Berchem)
    en www.fotorembrandt.be
    beide scherpe prijzen hanteren
    en als het in je buurt is...

Ik zou toch ook eens grobet raadplegen (maar via de telefoon gaan ze wellicht niet over de exacte prijs gaan maar een richtprijsgeven)

als het u van dienst kan zijn
    Last edited by Defender M; 7 december 2005, 12:15.
    Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
    + b.u. Fuji X-E1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter C.
      Hoi,
      Ik zou willen over gaan tot de aankoop van een tweede body.
      Twijfel nog tussen Fuji S3 en Nikon D200.
      Wie heeft hier ervaring met online aankopen?
      Waar koop je best(prijs/kwaliteit/service) in België,Nedereland,Duitsland,Ebay.
      Ook alle links naar intersante site's zijn zeer welkom.
      Thx,
      Peter.
      Kijk ook hier eens goede betrouwbare zaken:

Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

ik heb al vele dingen online gekocht, nog nooit problemen gehad,
        geheugenkaart, ebay,
        de prijs is toch altijd wel veel voordeliger

voor mij is het onlineshoppen
        nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
        www.thunderx.be

Comment

Mag ik vragen aan de online-shoppers wat ze doen als hun toestel het op eens niet meer doet? Stel, je koopt een toestel online en na een paar maand werkt het niet meer. Wat doe je er dan mee? Stuur je je toestel op naar Amerika waar je het toestel kocht? Of ga je er dan maar mee naar de plaatselijke fotoboer?
          It's all in the eye...its all in the eye...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coolwater
            Mag ik vragen aan de online-shoppers wat ze doen als hun toestel het op eens niet meer doet? Stel, je koopt een toestel online en na een paar maand werkt het niet meer. Wat doe je er dan mee? Stuur je je toestel op naar Amerika waar je het toestel kocht? Of ga je er dan maar mee naar de plaatselijke fotoboer?
            Je mag niet vergeten dat er ook in België, Nederland en Duitsland goede online winkels zijn. De gekochte toestellen hebben minstens een Europese garantie, dus je kan het binnenbrengen waar je wilt, ook bij de plaatselijke fotoboer.

hesy.be
            BD0319BE

Comment

Begrijp ik dit dan goed dat je de plaatselijke boer wel de miserie gunt maar niet de aankoop van een nieuw toestel?

Comment

http://www.cameranu.nl

Hier heb ik mijn vorige camera gekocht, geen enkel probleem mee gehad.
                Goede service, snelle reaktie op vragen.
                Gisteren daar mijn Nikon D50 + lens besteld !

Levering met UPS, dus ge kunt uw pakket traceren.
                *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Ik heb ervaring met
                  www.cornevaniperen.nl en www.cameranu.nl
                  en beide winkels leveren een goeie service.
                  Soms is de ene iets goedkoper en soms is het omgekeerd.

Als er iets mis is met het toestel binnen de garantieperiode, kun je het item opsturen of het zelf gaan brengen. (Nederland is toch niet zover hé).

Voor die prijsverschillen ten opzichte van de meeste plaatselijke winkels, kun je al veel keren naar daar rijden.

Comment

Het prijsverschil tussen D50+18-55mm op jouw site en in België is juist 10 euro. Voor die prijs rijd ik niet tot Nederland en terug hoor.

Comment

Die topfoto.de is zeer goed. Pas ginder (Düren) geweest en was verbaasd dat er nog zo'n vriendelijke en behulpzame handelaars waren. Je kan online bestellen en gaan halen of laten opsturen tegen meerprijs.

Comment

Ik ben ook van plan om bij topfoto.de de nikon D50 te kopen (579 euro -100 cashback) Misschien dan ook meteen de SB-600 flitser erbij nemen (239,90 euro -20% cashback = 191,92 euro). Maar gezien ik van Limburg ben, ga ik ze persoonlijk halen. De verkoper spreekt er naar het schijnt perfect nederlands!!
                        Online heb ik ook al vaker spullen gekocht. Voornamelijk eerst via de vergelijkingssite : www.guenstiger.de Je kunt daar ook de beoordelingen over de winkels zelf lezen. Dat kan trouwens ook via de site www.kieskeurig.nl . Uiteraard is de eerste site voor de duitse winkels en de 2de voor de nederlandse winkels.
                        (hout vasthouden!) Tot nu toe heb ik nog niet veel problemen gehad met online aankopen. Maar mochten die er zijn, zou ik gewoon contact opnemen met de verkoper en vragen hoe ik het best het probleem kan oplossen.
                        Indien je zou overwegen om via ebay aan te kopen, let dan op de feedback van de verkoper. deze zou toch zeker 99% moeten zijn (en dan toch maar even controleren waarom de andere 1% een neg. feedback heeft gegeven!). Mijn Verbatim DVD-R's bijvoorbeeld, die bestel ik steeds via ebay.de (duitsland) en ondertussen ook altijd van de zelfde verkoper. Geen problemen !! perfecte na-service (éénmaal foute levering gehad: te weinig DVD's ontvangen !! Dezelfde week had ik de ontbrekende dvd's in de bus!!)

Comment

Hebben mensen hier ervaring met kamera-express.nl?

Met topfoto.de heb ik heel goede ervaringen.
                          Maar kamera-express heeft ook items die je daar niet vindt.

Comment

Ingo van Topfoto spreekt idd perfect Nederlands, het lijkt wel een Limburger.

Comment

Al enkele keren een aankoop bij Top-Foto gedaan.
                              Ik ben zéér tevreden over de service; bovendien was er een prijsverschil (12/04) van zo maar eventjes
                              300 euro voor een CP8400.

Om nu aktueel te zijn: het verschil van bv de D200 in Duitsland, Nederland of Belgie is zo miniem dat het absoluut niet meer loont om die verplaatsing te doen.
                              Om nog maar te zwijgen over eventuele problemen later als het toestel de geest geeft.

Ik heb ook heel goede commentaar gelezen van Cornévaniperen, cameranu enz.
                              Bij Japancamera mag je rekenen op een prima service en bodemprijzen.
                              Bij hem kocht ik een groot gedeelte van mijn zesdelig lichtsterk glasservies.

Greetz,

Roland
                              Last edited by Roland Cuypers; 8 december 2005, 15:47.

Comment

Working...
                              X