Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 cashback?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D50 cashback?

    Ik wil voor een vereniging waar ik lid van ben een nieuwe D50 aanschaffen omdat iemand onze D100 heeft laten vallen
    Reparatie is ongeveer 700 euro bij Inca. De D100 is verder een goede camera maar het apparaat wordt simpelweg met een SB28DX flitser gebruikt om indoor evenementen te fotograferen, lijkt mij een D50 ook geschikt voor.
    Ik heb gekeken naar gebruikte D100 toestellen die nu massaal worden aangeboden ivm de komst van de D200 en D70's maar die zijn meestal toch wel duurder. Nu zie ik dat er in Duitsland een cashback aktie van 100 euro is op de D50. Bij Top-foto kost de camera-body 579 -/- die 100 euro is dat dus 479,- euro.

    Zeker omdat deze camera blijkbaar weinig ruis heeft bij hoge iso waardes lijkt me dit een prima oplossing voor een vereniging met een beperkt budget.
    Enige probleem is dus die SB28DX, hij werkt waarschijnlijk niet feilloos met de D50. Voorlopig dan maar fotograferen met een nieuwe camera en ingebouwde flits op iso 1600 oid.

    Maar goed, mijn vraag was eigenlijk:
    Is deze cash back aktie in België en Nederland ook van toepassing?
    Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

  • #2
    Re: D50 cashback?

    Hallo,

    zover ik had begrepen is deze actie enkel geldig voor handelaars in Duitsland en Oostenrijk.
    Info staat op www.nikon.de

    Wie weet komt er ook nog zoiets voor België en Nederland maar tot nu toe nog niets van gehoord.

    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: D50 cashback?

      Deze aktie is NIET geldig in Nederland en Belgie.
      Ik heb gebeld met Inca en zij vertelden mij dat de Nederlands/Belgische prijzen van de D50 zijn aangepast.
      Dat klopt ook wel, want in Duitsland worden de meeste D50 body's aangeboden voor 699,- min de 100,- cashback =599,-
      Hier in Nederland worden ze ook voor 599,- aangeboden.
      Dus effectief blijft de prijs hetzelfde.

      Comment


      • #4
        Re: D50 cashback?

        Alle D50's die afkomstig zijn van Nikon Europe en Nikon Gmbh daar krijgen de kopers gewoon de Cashback van 100,- Euro.

        Let wel op dat de camera van Nikon Europe of Nikon GmbH afkomstig is, indien daar iets anders staat dan krijgt u niets terug en betaalt u dus te veel.

        Dus de going prijs in Belgie is 599,- Euro minus 100,- Cashback is 499,- Euro

        De koper registreert het toestel op de website van Nikon Deutschland en op uw bankafschrift staat de IBAN nummer en Bic nummer en u heeft het bedrag binnen een kleine twee weken op uw bankrekening staan.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: D50 cashback?

          Wat met de deelnemende handelaars dan??

          Op de Duitse Nikon site is er een sectie die een overzicht geeft van de deelnemende handelaars. Beperkt deze actie zich dan niet tot die handelaars?

          Je moet namelijk ook een kopie van de aankoopfactuur erbij steken, of zou dit alleen voor de aankoopdatum zijn...

          Comment


          • #6
            Re: D50 cashback?

            Lekker onduidelijk dus.
            De Benelux prijzen zouden zijn aangepast??? Nee dus, hij kost op de meeste plaatsen 599,-
            Ga je even naar Top-Foto dan heb je de camera van een via Nikon erkende handelaar voor 579,- en krijg je 100 euro retour.
            Steken de handelaars hier de winst in de zak, of heeft Nikon de zaken niet goed op orde?
            Ik twijfel eraan of de handelaars die winst pakken want de concurrentie is moordend in deze sector en ze werken allemaal maar met een paar procent marge. Ik vermoed eerder dat Nikon zelf oneerlijke concurrentie schept.

            Ik zou een dief zijn van "eigen beurs" als ik hier 120 euro meer betaal voor hetzelfde produkt, da's dan 20% Daarbij is het van Genk niet ver naar Düren. Ik rij wel even.
            Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

            Comment


            • #7
              Re: D50 cashback?

              Update, heb even met Ingo van Top-Foto gebeld en hij vertelde mij dat ik ook als Belg gewoon recht heb op de cash-back van 100 euro. Tis alleen dat de camera's zijn uitverkocht op dit moment....
              Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

              Comment


              • #8
                Re: D50 cashback?

                Hoeveel wilt u er hebben er liggen op dit moment nog genoeg body's en kits bij Nikon Europe en Nikon GmbH.

                En elke inwoner van de Benelux krijgt hierop 100,- Euro terug aan Cashback, dat betekent dus 499,- Euro is de maximum prijs die u als consument in de Benelux kwijt bent.

                Het probleem is echter dat de huidige verder voor de Benelux Inca en de Beukelaer niet meedoen aan deze actie. Want het is een einde jaars promotie van Nikon Europe welke pas medio 2006 de activiteiten van de Beukelaer overneemt. Dus er even goed op letten dat u Nikon materiaal koopt welke wel degelijk afkomstig is van Nikon Europe of Nikon GmbH en niet afkomstig is van Inca of de Beukelaer want dan krijgt u geen Cashback
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: D50 cashback?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                  Hoeveel wilt u er hebben er liggen op dit moment nog genoeg body's en kits bij Nikon Europe en Nikon GmbH.

                  En elke inwoner van de Benelux krijgt hierop 100,- Euro terug aan Cashback, dat betekent dus 499,- Euro is de maximum prijs die u als consument in de Benelux kwijt bent.

                  Het probleem is echter dat de huidige verder voor de Benelux Inca en de Beukelaer niet meedoen aan deze actie. Want het is een einde jaars promotie van Nikon Europe welke pas medio 2006 de activiteiten van de Beukelaer overneemt. Dus er even goed op letten dat u Nikon materiaal koopt welke wel degelijk afkomstig is van Nikon Europe of Nikon GmbH en niet afkomstig is van Inca of de Beukelaer want dan krijgt u geen Cashback
                  Duidelijk, maar wel krom.
                  Maar je moet dus wel een Duitse versie kopen
                  Jammer voor de Nederlandse en Belgische handelaren die hun best doen om met officiële import via Inca en de Beukelaar te werken. Op deze manier worden klanten gestimuleerd om een camera via parallel-import aan te schaffen.
                  Als handelaar zou ik hier niet bepaald gelukkig mee zijn, je pleit voor officiële import naar je klanten toe en Nikon steekt een dolk in je rug door op Duitse modellen 100 euro terug te betalen.
                  Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

                  Comment


                  • #10
                    Re: D50 cashback?

                    Oorspronkelijk geplaatst door garehaan
                    Duidelijk, maar wel krom.
                    Maar je moet dus wel een Duitse versie kopen
                    Jammer voor de Nederlandse en Belgische handelaren die hun best doen om met officiële import via Inca en de Beukelaar te werken. Op deze manier worden klanten gestimuleerd om een camera via parallel-import aan te schaffen.
                    Als handelaar zou ik hier niet bepaald gelukkig mee zijn, je pleit voor officiële import naar je klanten toe en Nikon steekt een dolk in je rug door op Duitse modellen 100 euro terug te betalen.

                    is dus weer duidelijk : INCA en de BEUKELEAR zijn eenzaam in Europa.
                    Zij bepalen dus duidelijk wat ze wel en niet willen.
                    maar hopen dat dat in 2006 zal gaan veranderen
                    Website : www.alextimmermans.com
                    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                    Comment


                    • #11
                      Re: D50 cashback?

                      Oorspronkelijk geplaatst door garehaan
                      Duidelijk, maar wel krom.
                      Maar je moet dus wel een Duitse versie kopen
                      Jammer voor de Nederlandse en Belgische handelaren die hun best doen om met officiële import via Inca en de Beukelaar te werken. Op deze manier worden klanten gestimuleerd om een camera via parallel-import aan te schaffen.
                      Als handelaar zou ik hier niet bepaald gelukkig mee zijn, je pleit voor officiële import naar je klanten toe en Nikon steekt een dolk in je rug door op Duitse modellen 100 euro terug te betalen.

                      U kunt bij Nikon Europe de duitse handleidingen altijd gratis omwisselen voor een engelse, franse, spaanse, deense,italiaanse etc.

                      U kunt ze ook downloaden na registratie van de camera via de website.

                      De firmware van de toestellen kunt u ook in het frans en in het nederlands zetten. Dus waarom een toestel van Inca of de Beukelaer nemen en minstens 100,- Euro meer gaan betalen. Neem gewoon een toestel van Nikon Europe.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: D50 cashback?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                        Hoeveel wilt u er hebben er liggen op dit moment nog genoeg body's en kits bij Nikon Europe en Nikon GmbH.

                        En elke inwoner van de Benelux krijgt hierop 100,- Euro terug aan Cashback, dat betekent dus 499,- Euro is de maximum prijs die u als consument in de Benelux kwijt bent.

                        Het probleem is echter dat de huidige verder voor de Benelux Inca en de Beukelaer niet meedoen aan deze actie. Want het is een einde jaars promotie van Nikon Europe welke pas medio 2006 de activiteiten van de Beukelaer overneemt. Dus er even goed op letten dat u Nikon materiaal koopt welke wel degelijk afkomstig is van Nikon Europe of Nikon GmbH en niet afkomstig is van Inca of de Beukelaer want dan krijgt u geen Cashback
                        Op mijn garantiebewijs staat Nikon Europa en ik had mijn camera zoals gebruikelijk geregistreerd op mijn bestaande nikon-account in Belgie, en het gele garantiebewijs heb ik nog blanco liggen......ga ik die cashback dan ook ontvangen, of moet ik nog iets doen ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: D50 cashback?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                          Op mijn garantiebewijs staat Nikon Europa en ik had mijn camera zoals gebruikelijk geregistreerd op mijn bestaande nikon-account in Belgie, en het gele garantiebewijs heb ik nog blanco liggen......ga ik die cashback dan ook ontvangen, of moet ik nog iets doen ?

                          Ja u dient het wel op deze site te registreren van www.nikon.de
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: D50 cashback?

                            Je kunt geen handleidingen omwisselen in Duitsland. Ook kun je enkel de duitse of engelse handleiding downloaden . Je kan in Belgie enkel de nederlandstalige handleiding bestellen via een erkende dealer zowel op cd als in boekvorm voor de prijs van 15 €. Welke dealer staat daar nu voor te springen om enkel nog handleidingen te verkopen en het apparaat niet. Spijtig dat we hier in Belgie toch altijd hopeloos achter blijven.
                            P.S Nog pikant detail : de duitse handleiding is printed in Belgium.

                            Comment

                            Working...
                            X