Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe body, vooral voor sport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe body, vooral voor sport

    Hey,

    Ik bezit momenteel een 300D, toestel heeft me nooit ontgoocheld maar nu ik de laatste tijd bijna uitsluitend sport (voetbal) fotografeer, begint hij toch wat tekort te schieten; gebrek aan servo-focus, kleine buffer.

    Welk is prijs/kwaliteit zowat de beste keuze die ik nu kan maken;

    350D

    Prijs
    Vrij grote buffer


    Plastiek-gevoel

    10D

    Ook nog aan redelijke prijs te vinden, vooral tweedehands
    Stevig


    Is het focussysteem beter dan de 300D, aangezien ze beiden uit dezelfde generatie komen?

    20D

    Goed focussysteem
    Grote afbeeldingenbuffer
    Stevig


    Prijs

    Welk lijkt jullie de beste keuze? Vooral de vraag rond het focussen bij de 10D is voor mij belangrijk, is dit ook echt een vooruitgang tov 300D of niet?

    De 2 megapixel die de 20D en de 350D hebben maken me eigenlijk weinig uit, ik druk zelden of nooit foto's af, laat staan op posterformaat.

    De 350D is eigenlijk mijn laatste keuze, de camera gaat serieus veel clicks moeten maken, dus kies ik liever een iets betrouwbaarder toestel.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Nieuwe body, vooral voor sport

    Heb je grote handen? 350D vond ik te klein. Daarom nam ik de 20D.
    En bij de 20D, heb je dat draaiwieltje achteraan, handig en snel, zeker als je ipod-toestanden gebruikt ...
    Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe body, vooral voor sport

      Oorspronkelijk geplaatst door vepsylon
      Heb je grote handen? 350D vond ik te klein. Daarom nam ik de 20D.
      Niet zo groot, maar ik heb graag een redelijk zwaar toestel, ligt makkelijker in de hand.

      Het gaat eigenlijk vooral tussen de 10D & 20D. Heeft die laatste echt genoeg voordelen tov van zijn voorganger?
      2 mp meer: maakt me niet veel uit
      Lagere ruis: ben tevreden met het niveau van de 300D, de 10D is hier ongeveer gelijk aan dacht ik?
      EF-S: heb geen enkele EF-S lens, dus maakt me ook niet veel uit
      Focussen: Is de 20D zoveel beter hierin dat het z'n meerprijs waard is?
      Grotere buffer: altijd handig, maar normaal zouden de 9 shots uit de 10D moeten volstaan

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe body, vooral voor sport

        Zelf volg ik Nikon, maar een kennis van mij fotografeert voetbal in eerste klasse
        en is van een 10D overgestapt naar een 20D daarom.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe body, vooral voor sport

          De 20D zal de beste keuze zijn.

          Wat ruis betreft is een 300D ongeveer gelijk aan een 10D. Een 20D heeft op iso 800 ongeveer even veel ruis dan een 10/300D op iso 400.

          Maar een 350D heeft ook ongeveer even veel ruis dan een 20D op iso 800. Of een 350D zoveel trager focust, dat weet ik niet.

          Bij een 10D heb je zelf wel meer keuze wat de AF-mogelijkheden betreft, bij een 300D werkt de Servo-AF alleen in de sport-stand.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe body, vooral voor sport

            Het beste binnen een "redelijk" budget is een tweedehandse EOS 1 D een profbody van de vorige generatie en nu te koop voor 1200 tot 1500 Euro tweedehands, dit is een koopje .



            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X