Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic of samsung [+ Bedankt]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic of samsung [+ Bedankt]

    Mijn vraag is deze,welke camara moet ik kiezen de panasonic lumix DMC FZ30
    of de samsung pro 815, geef mij wat tips A.U.B.


    Edit Mod Lut: 2 topics samengevoegd, titel aangepast.
    Last edited by lut; 17 december 2005, 15:48.

  • #2
    Re: panasonic of samsung

    Oorspronkelijk geplaatst door nieuwkoopa
    Mijn vraag is deze,welke camara moet ik kiezen de panasonic lumix DMC FZ30
    of de samsung pro 815, geef mij wat tips A.U.B.
    panasonic: beeldstabilisatie


    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      Re: panasonic of samsung

      Volledig eens met Yoda.
      De Samsung is erg zwaar (bijna 1 kilo) en de lens schuift uit.
      De Panasonic daarentegen heeft een niet uitschuivende lens en weegt heel wat minder. Bovendien is het scherm van goede kwaliteit (ik weet niet bij Samsung) en draaibaar.
      Verder heb ik wat vergelijkende testfoto's gezien (zoek eens in dit forum) en de Samsung heeft toch nog meer ruis dan de Panasonic. Maar dat is meer subjectief.
      Zijn er leden met een andere mening?

      Comment


      • #4
        Re: panasonic of samsung

        De Samsung ken ik niet, maar heb zelf de FZ-20 gehad. Leuke camera met goede resultaten. Gebruikte alleen 80 en 100 iso want daarboven gaf hij teveel ruis naar mijn goesting. Bij de FZ30 is dat waarschijnlijk nog wat meer aangezien er 3 miljoen pixels extra op het ccd-tje zijn gepropt...
        Edwin
        Mijn Foto's

        Comment


        • #5
          Re: panasonic of samsung

          Die Samsung is ook wel ferm... een lcd van 3,5" en bovenop nog een lcd

          knap bakske

          Comment


          • #6
            Re: panasonic of samsung

            Ja,dat wel. Maar heb je hem al vastgehad?

            Comment


            • #7
              Re: panasonic of samsung

              Samsung: groot scherm, scherm bovenop,..

              maar: 15X zoom niet gestabiliseerd!


              Panasonic: echt veel te veel ruis naar mijn mening. Ben er ook nog naar aan't kijken (en de kleinere broertjes fz20 en fz5) en ze hebben er allemaal last van...

              Comment


              • #8
                Re: panasonic of samsung

                Heb ook op punt gestaan om een top-prosumer te kopen, maar ben toch voor 2dehands DSLR gegaan wegens klein prijsverschil...

                De FZ-30 is imho de beste prosumer (in de 12xzoom klasse) die je kan kopen voor het moment... (heb genoeg research gedaan)...

                Ben je allergisch voor ruis & neem je vooral binnen-foto's ga dan voor 2dehands DSLR...

                Betekent compactheid + meeneembaarheid + groot bereik + gewicht veel voor jou, ga dan voor de FZ-30...

                Comment


                • #9
                  Re: panasonic of samsung

                  Hoi,

                  De samsung ken ik niet, heb zelf een FZ20

                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=94560

                  genomen op ISO 200 F5,2 Raynox DCR250 macro voorzetlens, lichtbron daglicht

                  Ik zie weing ruis op deze foto. Op 400 ISO daarentegen is hij behoorlijk aanwezig.

                  Ik vind het een hele fijne camera. Werkt eenvoudig en snel.
                  Maar voor mij te weinig mogelijkheden voor het "echte werk" vandaar dat er (als het goed is) binnenkort een EOS 20D naast komt.

                  Groetjes Marion

                  Comment


                  • #10
                    Re: panasonic of samsung

                    Zou je anders wat foto's kunnen posten van indoor scenes met weinig licht?

                    Hoeft niet artistiek te zijn hoor, gewoon wat point en shoot van indoor spullen.
                    De living bij kaarslicht, met tv aan, nachtlampjes, .... weet ik veel

                    't zou handig zijn om ons beter beeld te kunnen vormen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: panasonic of samsung

                      Hoi Nortel,


                      Sorry heb ik niet en lees mijn voetregel . Dit ligt overigens niet aan Panasonic maar aan het bedrijf waar hij ter reparatie is ...

                      Groetjes Marion

                      Edit: toestel is inmiddels gratis gerepareerd retour maar ik heb ook al gelezen dat foto's niet meer nodig zijn
                      Last edited by Xarder; 17 december 2005, 18:14.

                      Comment


                      • #12
                        Re: panasonic of samsung

                        Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                        Heb ook op punt gestaan om een top-prosumer te kopen, maar ben toch voor 2dehands DSLR gegaan wegens klein prijsverschil...

                        De FZ-30 is imho de beste prosumer (in de 12xzoom klasse) die je kan kopen voor het moment... (heb genoeg research gedaan)...

                        Ben je allergisch voor ruis & neem je vooral binnen-foto's ga dan voor 2dehands DSLR...

                        Betekent compactheid + meeneembaarheid + groot bereik + gewicht veel voor jou, ga dan voor de FZ-30...

                        Volledig mee eens !

                        Comment


                        • #13
                          Re: panasonic of samsung

                          Voor mij is het onlangs de FZ30 geworden
                          De Samsung is een stuk duurder en heeft, volgens mij, niets meer te bieden, integendeel.
                          Het enige voordeel is dat je meer breedhoek hebt maar dat was voor mij geen echt punt.
                          Het ontbreken van IS was dat eerder, alsook het ontbreken van een uitklapbaar scherm.

                          Het prijsverschil tussen deze prosumers en DSLR wordt kleiner en toch heb ik bewust gekozen voor de prosumer. Ik zocht vooral een toestel met een groot zoombereik en dat in DSLR is toch nog altijd stukken duurder en ook, vooral stukken groter en zwaarder. Met de FZ30 vond ik een mooi toestel dat niet te groot en lomp was maar toch een groot telebereik had.
                          OK, als je de ISO hoger zet krijg je ruis, maar dat had ik met mijn vroeger toestel ook al en in mijn analoog tijdperk trok ik ook al altijd op 100 ISO.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                          Comment


                          • #14
                            Re: panasonic of samsung

                            Ook met Filmar ben ik het volledig eens. Met dezelfde argumenten kocht ik ook een FZ30.
                            Ik heb trouwens de indruk dat de Samsung niet zo goed verkoopt, tenzij met speciale acties (speciale prijs inclusief grote geheugenkaart 1GB). De (niet)kopers zullen wel weten waarom, zeker?

                            Comment


                            • #15
                              Re: panasonic of samsung

                              Hier een link waar de 2 worden vergeleken...
                              Mijn Foto's

                              Comment

                              Working...
                              X