Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

    Zoals in een ander topic bleek dat mijn dsc-s70 stuk is en ik op dit forum vernomen heb dat de herstelkost redelijk wat zou gaan kosten, heb ik dus besloten een nieuw toestel te kopen.

    Ikzelf ken er niet veel van en ik hoor liever op dit forum wat een goed toestel is (prijs/kwaliteit) dan in een shop als Mediamarkt (no offence)

    Er zijn ook zoveel merken en toestellen dat ik het echt niet zou weten.
    Ik hoor wel regelmatig dat Canon mooie foto's maakt, klopt dit?

    Wat het toestel betreft: Ik zou het vooral gebruiken voor detailfoto's op minder dan 1,5meter(huisdieren, auto-onderdelen, enz...)

    Ik wil er een 250euro aan uitgeven.

    Iemand tips en evt. sites of shops waar ik ze kan kopen/bestellen.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

    Niet alleen met Canon-camera's kan je mooie foto's maken, er zijn nog veel andere merken waarmee dat ook kan.

    Voor foto's op minder dan 1,5 meter kan je alle camera's wel gebruiken.

    Je kan eens gaan kijken bij www.sdcard.be of www.top-foto.de , die hebben wel toestellen in die prijsklasse.

    Bij sdcard zie ik een Nikon Coolpix 7600 voor 248 euro (daar komt nog wel de verzendkost bij), die camera staat nu bij Carrefour voor 279 euro (beperkt aantal).
    Dat is een 7-megapixel camera met 3x optische zoom.

    In dezelfde folder van Carrefour zie ik ook een Canon Powershot A520, een 4 megapixel camera met 4x optische zoom voor 259 euro.
    Last edited by Black B@ndit; 1 december 2005, 22:14.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

      canon maakt geen mooie fotos.... het helpt je alleen maar.. het is de persoon die de foto maakt...! en voor een goede koop... zie welke memory kaartjes je al hebt, zo kan je al iets uitsluiten... en kijk eens naar promoties of zo... er zijn zooo veeeel modellen zond die prijsklasse dat de keuze zeer moeilijk is...

      veel succes....
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

        Ja dat de keuze moeilijk is dat had ik al door Daarom dacht ik hier wat info te krijgen over merken wat niet zo goed zijn of duurder als je onderdelen nodig hebt (geheugen kaartjes, batterij, enz...) Maar ik ga de canon dan maar eens bekijken en ook die nikon.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

          Nooit slecht om te beginnen met de grote 2 op het gebied van fotografie. Je moet natuurlijk ergens beginnen...
          Het bos is namelijk veel te groot om de bomen uberhaupt nog te zien.

          Wat kan je dan wel?
          Bijvoorbeeld eens naar een winkel te gaan en een paar toestellen in je eigen handen te houden. Ooit dacht ik dat dit van secundair belang was. Behalve dat ik ooit zoveel dacht, was dit toch een grove misser. Ik had mezelf op een retro pentax optio 750Z of zoiets getracteerd vanwege o zo mooi.
          Van ver had het ding wat weg van een prachtige Leica uit de oude doos.
          Resultaat: ik heb er nooit ook maar graag ook maar 1 foto mee getrokken. Sorry voor deze zin. Maar toch is dit precies hoe ik me bij dit toestel voelde.
          Bovendien beschikte het over een aantal zooo ingewikkelde menu's, dat ik uit angst om niet meer de goede draad te vinden, het ding liever liet staan waar het stond: de fabrieksinstellingen.

          Tweede goede raad: hou je aan je budget. Zelfs al koop je het allerbeste en duurste; er bestaat altijd beter. Terwijl dit vaak toestellen of zaken zijn waar alle de pro's of echte amateurs plezier aan beleven.

          Derde goede raad: lees reviews van zowel profs als gebruikers. Je kunt over al deze zaken nu eenmaal niet genoeg te weten komen.

          Vierde goede raad: Zoek eens naar mensen die een bepaald type camera hanteren en wat ze daar zoal mee kunnen.
          Als voorbeeld: Vicky. Zij neemt haar foto's met een Canon G6. Maar als je de resultaten ziet, dan weet je, of zou je moeten weten, beseffen, dat het niet het toestel is, dat het niet al die lalala is, maar de persoon die!

          M.a.w. Canon, Nikon, Panasonic, Sony, Pentax en zoveel meer: zorg dat je van je toestel gaat houden, dat het een voor jou logisch menu heeft, dat je er blij en gelukkig mee bent.
          De resultaten volgen als vanzelf... denk ik
          Voor een handjevol meer prenten....

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

            louis,
            ik denk dat je hier ongeveer het beste advies hebt neergeschreven dat je aan een 'zoeker' kunt geven ...
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

              Oorspronkelijk geplaatst door MM
              louis,
              ik denk dat je hier ongeveer het beste advies hebt neergeschreven dat je aan een 'zoeker' kunt geven ...
              mm
              Ach ja, wie herinnert zich niet heel die moeite...
              Last edited by Louis; 5 december 2005, 06:50.
              Voor een handjevol meer prenten....

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuw toestel> info gevr. a/d kenners hier.

                Morgen nog een paar winkels doen, heb er al een paar "vastgehad" en er is idd eengroot verschil in wendbaarheid en ook in de samenstellingen van de menu's.

                Alvast bedankt voor de tips !

                Comment

                Working...
                X