Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

err99 Canon 10D (6000 foto's - 2 jr oud)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • err99 Canon 10D (6000 foto's - 2 jr oud)

    Ik wou graag deze thread opnieuw lanceren. Ik krijg een "error 99" op mijn canon 10D in combinatie met verschillende lenzen. De camera stelt niet scherp. Ik kan ook niet afdrukken: spiegel klapt niet op en ik hoor enkel de klik van het indrukken vd ontspanner. In plaats daarvan krijg ik de melding 'err 99'.
    De antwoorden die ik op het forum kreeg gingen wooral over hoe ik het probleem thuis zou kunnen oplossen. Heb ik dus allemaal al geprobeerd zonder succes, dus nu zit er niets anders op dan de camera 'binnen te doen'.
    Ik kom dus terug aan met mijn oorspronkelijke vragen, waarop ik helaas nog geen antwoord kreeg (toch bedankt voor jullie reinigingstips, die helaas niet werkten); ik richt me dus vooral tot de mensen die hun toestel reeds lieten repareren voor dit euvel.
    Ik vraag me af:
    * Hoe lang ben ik hem dan kwijt?
    * Doe ik dit via de cameraboer om de hoek of rechtstreeks naar Canon België (of Nederland) of Etbass?
    * Wat kost die grap? Ik las op Etbass dat er een vaste prijs is per toestel is: 168.07 € (exclusief 19 %BTW) plus verzendingskosten. De fotoboer om de hoek wil het doen voor 280 €.
    Ik belde ook reeds met Canon België en daar houdt men de boot af: toestel is uit garantie (1 jaar) en de tweejarige garantie is pas van toepassing (wettelijk verplicht) sedert 1-1-2005. Ik vind dit getuigen van weinig vertrouwen in de kwaliteit van het eigen product; commercieel ook weinig intelligent (hoop dat er iemand van Canon meeleest).
    mijn fotosite

  • #2
    Re: err99 Canon 10D (6000 foto's - 2 jr oud)

    Ik heb mijn 10D persoonlijk afgegeven bij Etbass (ik zit dikwijls in NL voor mijn werk) met een kapotte sluiter en binnen de 2 weken had ik die terug. Was wel gratis want binnen garantie...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: err99 Canon 10D (6000 foto's - 2 jr oud)

      Ik had hetzelfde probleem... euhm, dwz, je zegt dat je de klik hoort van de sluiter maar dat de spiegel niet opklapt. Dat dacht ik bij mij in eerste instantie ook, maar door een eenvoudige test (zonder lens dus) bleek dat dat lichtere klikje juist alleen de spiegel was, de sluiter deed het niet...

      Camera naar etbass gestuurd, na ca 2 weken gerepareerd ontvangen (buiten garantie, dus niet gratis, maar voor de genoemde prijs).

      Ik denk ook niet dat het via de fotoboer op de hoek sneller gaat, omdat die hem denk ik ook naar etbass stuurt en er dus alleen maar extra handeltijd tussenkomt. Dus gewoon even aanmelden bij etbass op de site (gewoon via de canonsite) en je kunt online volgen hoe het met je camera staat

      Comment


      • #4
        Re: err99 Canon 10D (6000 foto's - 2 jr oud)

        Dankjewel voor de snelle en to-the-point reacties. Daar heb ik iets aan
        Nog reacties?
        mijn fotosite

        Comment

        Working...
        X