Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S4 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S4 ?

    De D200 is een neat machine. Ik heb de review in chasseur d'image wat gelezen maar twee zaken die ik heel belangrijk vond, falen op de acid test.
    1) dynamisch bereik nr vb zaken zoals heldere hemel en wolken ; exact dat voorbeeld met uitgebrande hoge lichten wordt door chasseur aangehaald
    : ( : (
    (2) viewfinder die voor brildragers wat minder zou zijn.

    Ik vraag me dan ook af of iemand weet of er plannen zijn voor een fuji S4.
    Dat zijn blijkbaar de enige die een deftig dynamisch bereik hebben (en nog ietwat betaalbaar zijn). Dit verhoogde dynamisch bereik zou bij de S3 evenwel alleen kunnen uitgebuit in jpg, terwijl deftige RAW werking voor mij essentieel is.

    Dus ik vroeg me af of er misschien een opvolger in de maak is.

  • #2
    Re: Fuji S4 ?

    Zullen we medio 2006/2007 kunnen beantwoorden
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Fuji S4 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door stefken
      Dat zijn blijkbaar de enige die een deftig dynamisch bereik hebben (en nog ietwat betaalbaar zijn). Dit verhoogde dynamisch bereik zou bij de S3 evenwel alleen kunnen uitgebuit in jpg, terwijl deftige RAW werking voor mij essentieel is.
      Kan de S3 dan niet in RAW worden gebruikt ?

      Oorspronkelijk geplaatst door stefken
      Dus ik vroeg me af of er misschien een opvolger in de maak is.
      De doelgroep van de S3 heeft op dit moment de keuze tussen de Nikon D200 voor snelheid of de Canon 5D met FF en meer MP. Bijna niemand zal nu nog de Fuji S3 kopen.

      Ik heb een aantal portretfotos gemaakt met de fuji S3 en met de Canon 5D en ik zie geen voordeel in dynamisch bereik als tenminste de Canon 5D niet overbelicht wordt en de belichting gecorrigeerd wordt in RAW. Voor andere toepassingen dan portret weet ik niet of de S3 nog een voordeel heeft.
      Maar de ruis van de Canon 5D op ISO 1600 is heel laag en de resolutie is heel hoog.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Fuji S4 ?

        Probleem is voor Fuji is niet zozeer de technologie, want die hebben ze in huis, maar de aansluiting op het Nikon assortiment.
        Fuji zit met handen en voeten vast aan de F80 body van Nikon voor digitaal gebruik. Ook de S3 is daarop gebaseerd. Nikon wil dus blijkbaar geen upgrade toestaan aan Fuji voor het ontwikkelen of het gebruiken van meer professionele camerahuizen voor zijn lenzen. Vraag is wat de strategie van Fuji zal zijn in dat aspect.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Fuji S4 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje
          Probleem is voor Fuji is niet zozeer de technologie, want die hebben ze in huis, maar de aansluiting op het Nikon assortiment.
          Fuji zit met handen en voeten vast aan de F80 body van Nikon voor digitaal gebruik. Ook de S3 is daarop gebaseerd. Nikon wil dus blijkbaar geen upgrade toestaan aan Fuji voor het ontwikkelen of het gebruiken van meer professionele camerahuizen voor zijn lenzen. Vraag is wat de strategie van Fuji zal zijn in dat aspect.
          En wat zouden dan de bijkomende mogelijkheden zijn voor Fuji?
          Kost dat zoveel centen om zelf een body te ontwerpen?

          Verder vrees ik voor de komst van de S4
          En met vrees bedoel ik dat de S3 de laatste is geweest...

          Cijfers (van Fuji) spreken het beste en heb ik dus niet.

          Eigenlijk is de S3 duur en de S2 was dat ook al.
          Daar staat tegenover dat de camere zeer gemakkelijk in gebruik is,
          wat aan de trage kant is maar wel voortreffelijke foto's aflevert.

          Vandaag heb ik nog wat foto's vergeleken: D70<>S2.
          De S2 heeft iets "meer" in zijn foto's...
          Ik weet niet precies wat het is en het is ook al oud nieuws van mij
          Ze zijn niet zo "digi-achtig"... maar ook "voller".
          Misschien komt het door de sensor?

          Toch denk ik dat de Nikon D200 de harten en vooral de portemonnee
          zal bekoren
          Je krijgt toch véél niet?

          Ja en dan is er nog DxO....
          Van tijd is er sprake van hoge lichten en donkere partijen als het gaat
          over dynamisch bereik. Toch zeker bij de S3, het zou een troef zijn.
          De meeste DSLR's kunnen er niet mee overweg.
          Nu ben ik al zelf meer dan een week bezig met DxO.
          DxO kan in/met een raw-foto de "hoge lichten" recuperen....
          Je weet niet wat je ziet de eerste keer
          Last edited by theokus; 2 december 2005, 00:37. Reden: DxO
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Fuji S4 ?

            Hallo Theokus, Met een hoop van je commentaar ben ik het wel eens, maar wat bedoel je met DxO???
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Re: Fuji S4 ?

              Hier vind je meer info over DXO.

              Comment


              • #8
                Re: Fuji S4 ?

                Dank jewel aqw0... Ziet er inderdaad leuk uit en lijkt wat op PTlens.

                even ontopic: denk dat maar weinigen weten of er een S4 ooit gaat komen.
                Na een S1 en een S2 gehad te hebben hoop ik er nog wel steeds op. M'n favourite camera zou een soort van F100 body zijn met zo'n 12 miljoen pixels ofzo en een fuji sensor die tegelijk DX en full-frame aan kan. even geduld hebben denk ik...

                groetjes Edwin
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji S4 ?

                  Zelf heb ik deze linken gevonden met rumours nr een S4.




                  Ter info

                  DXO heb ik ook eens gebruikt en het kon inderdaad hoge lichten recupereren.
                  Maar ik vond het programma niet gebruiksvriendelijk, traag en het slaat blijkbaar niet zo goed aan.
                  Ik heb het maar op één foto gebruikt waar ik persé de hoge lichten wou recupereren (foto van mij op een kameel ; had de foto dus niet zelf gemaakt)

                  Ook de eerdere benadering om u per body+lens combinatie te laten betalen is blijkbaar niet goed gesmaakt dr het publiek (ook niet bij mij ) waardoor ze bij mij wat een golddiggers (=geldwolf) stempel hebben gekregen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji S4 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                    Zelf heb ik deze linken gevonden met rumours nr een S4.




                    Ter info

                    DXO heb ik ook eens gebruikt en het kon inderdaad hoge lichten recupereren.
                    Maar ik vond het programma niet gebruiksvriendelijk, traag en het slaat blijkbaar niet zo goed aan.
                    Ik heb het maar op één foto gebruikt waar ik persé de hoge lichten wou recupereren (foto van mij op een kameel ; had de foto dus niet zelf gemaakt)

                    Ook de eerdere benadering om u per body+lens combinatie te laten betalen is blijkbaar niet goed gesmaakt dr het publiek (ook niet bij mij ) waardoor ze bij mij wat een golddiggers (=geldwolf) stempel hebben gekregen.

                    Stefken,
                    Op mijn pc doe ik 4 foto's per keer....met DxO
                    (in een batch van bijv. 100 foto's)
                    Je betaalt inderdaad voor één body maar de lensmodules zijn gratis.

                    Ik betaalde 124 euro voor de pro-versie.
                    Elk programma heeft zijn leercurve
                    Van Adobe Photoshop bijv. is er een gans arsenaal van boeken
                    op de markt. Als eens gekeken wat die boeken kosten?
                    En waarom kopen mensen die boeken...

                    Ik zet dus DxO op "auto"...als ik weinig tijd heb.
                    Of ik maak me presets aan.

                    Probeer eens een "wilde, ongetemde" test met een Nikon 18-70mm.
                    Bekijk dan de foto's eens onbewerkt en laat laat er dan DxO op
                    los in auto-mode
                    Probeer dat eens in PC CS om dezelfde resultaten te bekomen.
                    Ik denk dat je dan effe bezig bent.
                    DxO maakt ook gebruik van de exif-data, elke foto wordt dus ook
                    apart behandeld of bewerkt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji S4 ?

                      Wel,

                      Ik zal het anders nog eens proberen.
                      Kan je anders naar resultaten DXO eens tegenover RAWshooter premium zetten.
                      Ergens denk ik dat DXO 'onder de motorkap' een heel goede machinerie heeft.
                      Maar de interface is echt niet goed (ik design interfaces dus vind dat wel belangrijk). Dit staat los van een leercurve.
                      De truuk is net complexe zaken gemakkelijk benaderbaar te maken.
                      En snelheid van gebruik is ook belangrijk als je soms een paar 100 foto's moet bewerken. Daar is rawshooter duidelijk superieur aan Photoshop.
                      Op 1 minuut kan ik een resultaat krijgen dat in photoshop een kwartier zou nemen.

                      Maar ik zal het programma nog eens installeren en gebruiken....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji S4 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                        Wel,

                        Ik zal het anders nog eens proberen.
                        Kan je anders naar resultaten DXO eens tegenover RAWshooter premium zetten.
                        Ergens denk ik dat DXO 'onder de motorkap' een heel goede machinerie heeft.
                        Maar de interface is echt niet goed (ik design interfaces dus vind dat wel belangrijk). Dit staat los van een leercurve.
                        De truuk is net complexe zaken gemakkelijk benaderbaar te maken.
                        En snelheid van gebruik is ook belangrijk als je soms een paar 100 foto's moet bewerken. Daar is rawshooter duidelijk superieur aan Photoshop.
                        Op 1 minuut kan ik een resultaat krijgen dat in photoshop een kwartier zou nemen.

                        Maar ik zal het programma nog eens installeren en gebruiken....

                        Misschien is het mijn "enthousiasme" i.v.m. DxO en zijn resultaten
                        dat ik even doorbijt en het programma "verdedig"
                        Gelukkig zitter er tooltips onder de knoppen anders was het ook
                        nog meer zoeken geweest...
                        Een typische helpfunctie is er eveneens niet, enkel de handleiding in
                        pdf wordt zichtbaar.

                        Het is maar wat je gewoon bent en wat is de beste keuze voor het
                        bewerken van foto's.

                        Bij Nikon Capture heb ik ook moeten zoeken en het inladen van de foto's
                        is niet-je-dat....
                        Na al die upgrades is dat ook niet beter geworden.

                        Na PS 7 kwam PS CS en nog geen jaar later PS CS2.
                        Ik zie dat niet zitten Stefken om telkens meer dan 1000 euro op te hoesten
                        voor de mooie ogen van Adobe
                        PS heeft een bijzondere aantrekkingskracht en iedereen die iet of wat
                        ernstig bezig is met fotografie "moet het hebben"...

                        Sinds lang(?) wil ik weten welk programma om foto' s te bewerken
                        de data van een te bewerken foto, het beste behandelt.
                        Photoshop geeft hierin blijkbaar een onverwoestbaar vertrouwen

                        Is dit nog zo vandaag de dag?
                        Zijn er geen programma's die evenwaardig zijn?

                        Of is dit enkel gevoelsmatig?
                        Last edited by theokus; 2 december 2005, 12:31.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji S4 ?

                          Ik moet zeggen ik volg Stefken hier want ik heb DXO al vaak wel een kans gegeven (nog niet de 3.5) want ik vind het principe heel goed gevonden maar het is zo traaaaaaag en omslachtig in gebruik dat voor mij alle plezier weg is. Photoshop gebruik ik ook niet voor raw want ook te traag. Maar C1 of RSE doen het eigenlijk evengoed als niet beter en vooral veel gebruiksvriendelijker en sneller.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji S4 ?

                            Ik sta altijd open voor andere meningen.

                            Ik moet zeggen dat ik Photoshop's perfecte reputatie soms niet verdiend vind. De Photoshop CS2 voegt toch niet zóveel toe en op interface niveau zijn er nog altijd kwakkels waarvan ik me afvraag dat die er nu nog altijd inzitten (je zou denken dat ze het express doen ).

                            Ik ben DXO 3.5 nu een nieuwe kans aan het geven. De interface is al een stuk beter. Ik was wat op zoek nr 'levels' maar blijkbaar zit dit in de lighting engine.

                            Maar ik moet zeggen dat voor moeilijke foto's en dan vooral nr mijn stokpaardje dynamic range, het beestje het toch wel goed doet.
                            Ik heb er wat van mijn wolken foto's op los gelaten en het lijkt me het beste resultaat dat ik al heb gekregen. Ook de highlight recovery is uniek.

                            Ook als je de FAQ op de website leest merk je wel dat je met 'engineer types' te maken hebt die weten waarover ze spreken (en die zich met zaken bezig houden waar een gewone sterveling tilt van slaat).
                            De noise engine vind ik ook heel goed.
                            Het heeft ook distortion correction ingebouwd. Anders moet je daar nog eens apart ptlens voor gaan inzetten.

                            Alleen kunnen ze hun marketing en hun interface wel beter aanpakken. Want die is vaak frustrerend. En in preview mode zijn ze wel beestetraag.
                            Batch ook maar je kan dan eventueel ne koffie gaan drinken.
                            Het principe van verschillende settings voor 1 foto bijhouden is ook niet aanwezig. Deze feature vind ik nochtans heel handig.

                            Mijn conclusie is dat het niet geschikt is om al uw foto's mee te bewerken.
                            Daarvoor is de ervaring te 'frustrerend'. Maar als je echt het beste uit een foto wilt uit halen, lijkt het me er toch als eerste uit te komen.

                            Ik zal er nog eens moeten op sjieken ....
                            En ik was nu zo content dat ik rawshooter premium mijn product had gevonden...
                            Last edited by PSG; 2 december 2005, 14:17.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji S4 ?

                              Ben vanmiddag met dit pakketje bezig geweest en begin er toch serieus voor te vallen. Effectief trager dan anderen maar met betere resultaten.

                              Deze heb ik net getrokken. De lens sharpening en distortion correction doen goed hun werk.

                              Comment

                              Working...
                              X