Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D aantal "clicks"??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D aantal "clicks"??

    Is hier waarschijnelijk al aan bod geweest, maar vind toch niks via de zoekfunctie, maar kan iemand mij zeggen hoe je kunt achterhalen hoeveel foto's (clicks) er reeds gemaakt zijn met een Canon 20D. Kun je dit ergens terugvinden via de menu of hoe zit dat? Bedankt voor de reacties.
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

  • #2
    Re: 20D aantal "clicks"??

    Kijk eens op blz 5 Hoeveel foto's met 300D ??? mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: 20D aantal "clicks"??

      Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel
      Kijk eens op blz 5 Hoeveel foto's met 300D ??? mvg duindistel
      ????? is mij niet helemaal duidelijk hoor
      Grtz Fatje

      - EOS + EF -

      Comment


      • #4
        Re: 20D aantal "clicks"??

        Is niet mogelijk om de huidige counter op te vragen van een 20d... waarschijnlijk zal het wel gaan in het canon center...
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: 20D aantal "clicks"??

          Als de teller niet gereset is, en er zijn vanaf het begin alleen maar kaartjes gebruikt die nooit in een ander toestel gebruikt zijn (of als de kaartjes buiten het fototoestel geformatteerd zijn voor gebruik), dan kan je voortgaan op de bestandsnummering.

          Als er een kaartje gebruikt is dat niet vooraf geformatteerd is, dan wordt de nummering van het andere toestel overgenomen en begint de teller vanaf het hoogste bestandsnummer dat er op dat kaartje terug te vinden is. In dat geval kan je dus niet zien aan de bestandsnummering hoeveel foto's er gemaakt zijn. In het begin was ik vergeten om alle kaartjes van de 300D te formatteren in de kaartlezer, en daarom had ik al direkt meer dan 9.800 foto's op de teller , die heb ik dan natuurlijk wel gereset .
          Dat was bij mijn eerste 20D, die achteraf omgeruild is omdat er geen externe flitser op wou werken.

          Toen ik weer een nieuwe 20D kreeg, wist ik dus vooraf waarop ik moest letten, nu heb ik wel de juiste stand op de teller .

          Aan de hand van de bestandsnummering alleen ben je nooit zeker van de juiste stand, ik heb al een paar keer gelezen dat Canon zelf wel in staat is om te vertellen hoeveel keer de sluiter werkelijk gewerkt heeft, maar hoe je dat moet regelen, dat weet ik niet .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X