Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat kopen ?

    Hallo iedereen,

    Alvast bedankt voor de vele reacties. Zoals ik uit de meeste reacties kan opmaken ben ik om te beginnen vrij goed gesteld met de Nikon d50 met een 18-55 af dx lens. Ik kan dit Toestel bij bartok kopen voor €699, en zit dus ruim onder mijn budget. Zal in eerste instantie eens zien of het mij bevalt of niet.

    Mvg

    Peter

    ps: ik kom niet uit Wilrijk, maar uit Tongeren (limburg)

    Comment


    • #17
      Re: Wat kopen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter Nys
      ps: ik kom niet uit Wilrijk, maar uit Tongeren (limburg)
      ... dan loopt er een naamgenoot van je rond in Wilrijk.

      Succes met de aankoop van de D50. Je gaat het je niet beklagen! Veel camera voor "weinig" geld.

      Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #18
        Re: Wat kopen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter Nys
        Hallo iedereen,

        Alvast bedankt voor de vele reacties. Zoals ik uit de meeste reacties kan opmaken ben ik om te beginnen vrij goed gesteld met de Nikon d50 met een 18-55 af dx lens. Ik kan dit Toestel bij bartok kopen voor €699, en zit dus ruim onder mijn budget. Zal in eerste instantie eens zien of het mij bevalt of niet.

        Mvg

        Peter

        ps: ik kom niet uit Wilrijk, maar uit Tongeren (limburg)

        Ofwel koop je een D50 Body en een Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC , die gaat je wel een stuk meer kosten maar dan heb je wel ineens een lichtsterkere lens ?
        Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

        Comment


        • #19
          Re: Wat kopen ?

          Even een vraagje over die kitlens...

          Ik wil dus ook een nieuwe camera kopen, maar de keuze zal afhangen van de kitlens, omdat mijn budget nog niet zo hoog ligt om al direct een goede lens te kopen.

          Ik twijfel dus tussen 350D en D50 (zoals velen), maar kan iemand me een vergelijking geven tussen de kitlenzen van beide toestellen? Welke is de beste en waarom?

          greetz,
          Alex

          Comment


          • #20
            Re: Wat kopen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            oh, is die minder goed dan de bij de Canon geleverde lens??.
            grt,bouk.
            Neen,die is beter !
            Marc

            Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

            Comment


            • #21
              Re: Wat kopen ?

              Hallo



              Daar kan je van alles lezen over dit objectief, en je zal zien dat deze lens eigenlijk onderschat wordt, voor zijn prijs een prima product zeker om te beginnen.Eigenlijk is hij beter dan de 18-70 maar dat zullen er velen niet graag horen.

              Groetjes
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

              Comment


              • #22
                Re: Wat kopen ?

                Eigenlijk is hij beter dan de 18-70 maar dat zullen er velen niet graag horen.
                Hoe weet je nu of hij beter is dan de 18-70???

                De VR zal ongetwijfeld een goed hulpmiddel zijn, maar op 18mm vrees ik toch echt dat hij heel veel vertekening zal geven.

                Hier een vb genomen op 18mm met de 18-200mmVR
                Mijn Foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Wat kopen ?

                  [QUOTE=smartpics]Hoe weet je nu of hij beter is dan de 18-70???

                  Gelezen op de site van Ken Rockwell

                  18mm: Barrel. CS2's lens distortion correction fixes it almost perfectly at a setting of +4.00.
                  24 mm: very little barrel. CS2's lens distortion correction fixes it almost perfectly at a setting of +1.50.
                  35 mm: Negligible barrel. CS2's lens distortion correction fixes at a setting of +1.00.
                  55 mm: none.

                  The distortion is pretty good with less barrel distortion than the 18 - 70 mm lens at the 18mm setting.

                  Over de 55-200 schrijft hij het volgende.

                  Elements: 13 elements in 9 groups. Two are of ED glass. This is a lot of elements for such an inexpensive lens, which suggests the optics will be far better than many people might expect.

                  Nikon heeft ook nog een zeer goede AF 70-300 die helemaal niet duur is.


                  Groetjes
                  Spogy
                  Last edited by spogy; 4 december 2005, 21:42.
                  Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat kopen ?

                    Ja,mijn fout... dacht dat je het over de nieuwe 18-200VR had...


                    groetjes Edwin
                    Mijn Foto's

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat kopen ?

                      Alleen op 18mm is de 18-55 wellicht ietsje te prefereren boven de 18-70 omdat er inderdaad iets minder vervorming optreedt. In het overige bereik vind ik de scherpte toch wat minder en wint de 18-70 het.
                      Wat je aankoopt heeft natuurlijk ook alles te maken met wat je later wilt bijkopen.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat kopen ?

                        Peter,

                        zat in het zelfde schuitje als u... wat te kiezen van lens. (Body was al beslist)

                        Budget van mij was ook rond 1000€. Heb uiteindelijk in Duitsland een D50 gekocht, samen met een Sigma 24-70/f2,8 EX DG macro.
                        De lens heeft een gematigde portret en idem tele. Mooi bereik, mooie lichtsterkte, mooie afwerking.

                        Er is nu een actie voor Duitsland en Oostenrijk waarbij Nikon 100€ cashback cadeau doet. Ben zelf van Hasselt, was het uurtje rijden zéker waard! D50 body komt op het einde van de rit 478€, dus budget over om een betere lens te kopen.
                        Tip: www.top-foto.de


                        Hopelijk hebt ge u dit weekend nog niet laten gaan

                        Groetjes!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat kopen ?

                          Nee, ik heb me nog niet laten gaan !!

                          Zal een dezer dagen eens in duitsland moeten gaan zien dan !!

                          Mvg

                          Peter

                          Comment

                          Working...
                          X