Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat kopen ?

    Beste mensen,

    Ik ben van plan om mij een digitale spiegelreflex aan te schaffen. Het is de bedoeling om een Nikon d50 te kopen. Maar mijn vraag is nu welke lenzen koop ik er het beste bij en wat kosten zo'n dingen. Ik zou een 18-55 en een 55-200 willen kopen. Oh ja, ik heb er een budget van ongeveer €1000 voor.

    Alvast merci voor de info.

    Mvg

    Peter
    Last edited by Peter Nys; 30 november 2005, 19:25.

  • #2
    Re: Wat kopen ?

    Hoeveel is je budget voor de lens (-zen) ?
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

    Comment


    • #3
      Re: Wat kopen ?

      Mijn budget voor alles, dus body + lens of lenzen is ongeveer €1000.

      Mvg

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Wat kopen ?

        Hallo

        Ik heb een D50 met beide lenzen.
        Die 18-55 is een prima lens de 55-200 is zeker niet slecht maar komt wat lichtsterkte tekort.
        Maar moest ik herbeginnen dan zou ik beginnen met de Nikor AF 24-85 f/2.8-4D IF of AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR.
        maar ja dan zit je ietsje boven je budget.

        Als je begint met de 18-55 heb je wel iets overschot want een SD kaartje en eventueel een extra batterij heb je ook nodig.
        Het zou zeker geen slechte keuze zijn.

        Groetjes
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #5
          Re: Wat kopen ?

          Ha hier is ie al zie , Peter heeft zeker een 18mm nodig , mocht ik jou zijn start je gewoon met de kitlens , voor jou doeleinden ideaal en zo kan je op een goedkope manier eerst de mogelijkheden van een dslr leren kennen , later kan je nog lens(zen) bijkopen naargelang je behoeftes , eventueel tweedehands kun je hier wel iets vinden !

          grt !

          Oftewel ne Canon he Peter
          Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

          Comment


          • #6
            Re: Wat kopen ?

            Maar moest ik herbeginnen dan zou ik beginnen met de Nikor AF 24-85 f/2.8-4D IF
            Dat vind ik nu eens een mooie lens voor beginners
            Moet trouwens kunnen met jouw budget (445 € bij Corné)

            Wat die kitlensjes betreft bij de D50 : optisch misschien wel ok, maar puur plastiek (zelfs de bajonetvatting )
            Last edited by mexicano; 1 december 2005, 08:11.
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: Wat kopen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
              Dat vind ik nu eens een mooie lens voor beginners
              Moet trouwens kunnen met jouw budget (445 € bij Corné)

              Wat die kitlensjes betreft bij de D50 : optisch misschien wel ok, maar puur plastiek (zelfs de bajonetvatting )
              Plastiek , ja er zijn soorten plastiek he, een composiet matriaal zou ik zeggen, trouwens dit heeft zijn voordelen, objectieven uit composiet matrialen zijn veel minder onderhevig aan temperatuurschommelingen waardoor minder vervorming optreed wat niet onbelangrijk is voor de optiek ? Ze zijn ook veel lichter en kunnen beter tegen een stootje, in de toekomst zullen zullen alle objectieven zo gemaakt worden vanwege de vele voordelen.
              Het is een normale evolutie die zijn roots heeft in lucht en ruimtevaart zelfs vliegtuigen worden nu uit 'plastiek' onderdelen gemaakt en gekleefd.

              Groetjes
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

              Comment


              • #8
                Re: Wat kopen ?

                Neem maar aan dat die kitlensjes verre van composiet zijn , het zijn gewoon kunststof spuitgietstukken , kan je zo zien , voor die prijs kan je ook niks anders hebben ...
                Peter heeft nog geen Dslr ervaring , dus mocht ik hem zijn geef ik om te starten geen zakken geld uit aan lenzen en start met de kitlens , aangezien ik weet wat ie er hoofdzakelijk wil mee doen heeft ie die 18mm echt wel van doen ( alé t'is te hopen hé Peter , alhoewel het zal wachten zijn tot volgend seizoen zeker ? )
                Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

                Comment


                • #9
                  Re: Wat kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                  Plastiek , ja er zijn soorten plastiek he, een composiet matriaal zou ik zeggen, trouwens dit heeft zijn voordelen, objectieven uit composiet matrialen zijn veel minder onderhevig aan temperatuurschommelingen waardoor minder vervorming optreed wat niet onbelangrijk is voor de optiek ? Ze zijn ook veel lichter en kunnen beter tegen een stootje, in de toekomst zullen zullen alle objectieven zo gemaakt worden vanwege de vele voordelen.
                  Het is een normale evolutie die zijn roots heeft in lucht en ruimtevaart zelfs vliegtuigen worden nu uit 'plastiek' onderdelen gemaakt en gekleefd.

                  Groetjes
                  Spogy
                  Ik heb niks tegen 'plastiek' als het op de juiste plaats zit, maar op een bajonetvatting
                  Trouwens, alle betere Nikkors hebben een metalen bajonetvattingl
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat kopen ?

                    neem maar lekker de kit hoor, bevalt mij nog prima.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat kopen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                      neem maar lekker de kit hoor, bevalt mij nog prima.
                      grt,bouk.
                      Het gaat wel om de Nikon kitlens (deze geleverd bij de D50, niet de 18-70mm van de D70-kit)
                      Last edited by mexicano; 1 december 2005, 10:21.
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat kopen ?

                        Hi Peter,
                        Ik zou als eerste lens de nikon 18-70 kiezen. Ook een kitlens die veelal bij de D70 geleverd werd. 2e hands wordt deze ook veel aangeboden. Het is voor dat geld een prima all-rounder...2e hands kost hij rond de 200 euro waarschijnlijk. Als tele bv een sigma 70-300 (of nikon) en evt. een SB-600 erbij... Je zult al snel ontdekken dat je betere lenzen wilt hebben, met name op tele-gebied en lichtsterkte, maar dat is voor latere zorg.
                        groetjes Edwin
                        Mijn Foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                          Het gaat wel om de Nikon kitlens
                          oh, is die minder goed dan de bij de Canon geleverde lens??.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat kopen ?

                            En waarom geen Tamron of Sigma 18-200 mm. Dan heb je ineens het volledige bereik met één lens. Het is een groot voordeel wanneer je niet van lens moet wisselen, ondermeer ter voorkoming van stof op je sensor.

                            De kwaliteit is minstens zo goed als deze van de twee lenzen die je momenteel overweegt. En als je wat uitkijkt gaat dit nog net binnen je budget passen.

                            Groetjes,

                            Wim

                            P.S. Peter jij woont toch toevallig niet in Wilrijk?
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat kopen ?

                              Hier heb ik 2 maanden geleden een D50 aangeschaft i.c.m. een sigma 18-200 en sinds kort ook een nikkor 50mm 1.8 erbij.
                              Moet zeggen dat het een heerlijke combinatie is voor in en om het huis, dagje weg en speciale gelegenheden.
                              Uitbreiden kan altijd nog en qua budget zit je op ongeveer 1000 euri...
                              Prima te doen hoor!
                              Een hoop ouwe zooi
                              www.rbfoto.nl

                              Comment

                              Working...
                              X