Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginners toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginners toestel

    Ik heb nu een klein compact toestel van Ricoh maar wil als ik een ander toestel ga kopen weer een stapje verder. Ik kan nu bijvoorbeeld geen diafragma of sluitertijd instellen en kan geen extra lenzen kwijt en geen externe flitser gebruiken, dingen die ik bij een volgende camera wél graag wil. Ik fotografeer vaak aquaria, houd van macro fotografie en landschappen. Wat is nou een leuke camera voor een beginner? En dan geen toestellen in de prijscategorie van een canon eos graag want dat is me te gek

  • #2
    Re: beginners toestel

    Hallo

    Alles hangt een beetje af van hoeveel € er je aan wil besteden.
    Je mag toch al vlug rekenen op minimum 1.000,00 € om te starten ttz. een body en een goed objectief.
    Nikon, Canon, Konica Minolta, Olympus enz.. ze hebben allemaal wel iets in huis dat je kan gebruiken.

    Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: beginners toestel

      Je zal toch in de richting van een DSLR moeten evolueren hoor!
      En dan ga je de prijzen daar ook moeten bijnemen!

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: beginners toestel

        Als je dit allemaal wilt (zoals externe flitser, mogelijkheid om andere lenzen te gebruiken, enz.) dan zal er niet veel anders opzitten dan voor een digitale spiegelreflex te gaan.

        Duur is natuurlijk relatief.
        Een nikon D50 of Canon Eos350 kost met een kitlens om en nabij de 750 euro. (Je zou natuurlijk voor een 2-dehands toestel kunnen gaan; er wordt genoeg aangeboden.)
        Maar natuurlijk, als je andere of betere lenzen wilt gebruiken, zul je ook andere en betere moeten kopen. Idem voor een externe flitser, grotere geheugenkaart, eventueel een statief, e.d.
        Kan dus al bij al een prijzige affaire worden.

        Veel van die aankopen kun je wel netjes in de tijd spreiden, en daarna neemt je hobby zoveel tijd in beslag dat je aan andere zaken minder geld besteed.
        Enfin, denk ik toch.

        Een ander advies: ga eens naar een winkel en vraag om die toestellen vast te mogen houden. Er zit nogal wat verschil in, zowel qua ergonomie als logica. En dit is ook niet zonder belang.
        Net zoals het van belang is om links en rechts wat professionele reviews te lezen, eventueel wat gebruikerservaringen.

        De vraag die je je kunt stellen: heb ik die zaken allemaal nodig? Als je hier (en op andere forums) wat rondkijkt, dan zie je wat sommige mensen allemaal uit een toestel weten te halen, -of te toveren.
        En dan zou het kunnen dat je je gading al kunt vinden bij een beter prosumer of zo. Heb je daar vragen bij, dan weet ik wel zeker dat de meeste mensen je met plezier tekst en uitleg willen geven.
        Voor een handjevol meer prenten....

        Comment


        • #5
          Re: beginners toestel

          Kijk eens naar een Canon S2 of een powershot pro 1

          Comment


          • #6
            Re: beginners toestel

            Er zijn toch zeker wel leuke camera's (die lenzen en externe fliter reken ik niet in de prijs mee) voor wat minder. De Nikon d50 lijkt me toch een heel leuk toestel dat volgens mij ook wel bied wat ik zoek en zo zullen er meer zijn. Tuurlijk weet ik dat een goede camera niet garant staat voor mooie foto's, maar er zijn gewoon dingen die niet kunnen met mijn klik-klak-klaar cameraatje.

            Comment


            • #7
              Re: beginners toestel

              Je zou eens 2e hands kunnen kijken. Met al die nieuwe modellen worden die steeds goedkoper.
              M'n vriendin fotografeert nog steeds met een Fuji S1 en wil zelfs geen andere.
              Een heerlijke camera die met nikonlenzen werkt en waarvan de foto's weinig nabwerkingen nodig heeft. Ook werkt hij TTL met oude nikonflitsers die ook heel goedkoop aangeboden worden.
              groetjes Edwin
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: beginners toestel

                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                Er zijn toch zeker wel leuke camera's (die lenzen en externe fliter reken ik niet in de prijs mee) voor wat minder. De Nikon d50 lijkt me toch een heel leuk toestel dat volgens mij ook wel bied wat ik zoek en zo zullen er meer zijn. Tuurlijk weet ik dat een goede camera niet garant staat voor mooie foto's, maar er zijn gewoon dingen die niet kunnen met mijn klik-klak-klaar cameraatje.
                Dat doet zo'n D50 zeker. En nog wel wat meer ook. Wou alleen even op de mogelijkheden wijzen. Dat er tussen klik klak klaar en een spiegel nog heel wat fraais voorhanden is.
                In elk geval veel plezier met je zoektocht.
                Voor een handjevol meer prenten....

                Comment


                • #9
                  Re: beginners toestel

                  Kijk eens naar Panasonic Lumix. Groot zoombereik, en ik heb er al mooie dingen van gezien. Het kost je een pak minder, en als je later toch nog naar een DSLR zou willen overstappen, zal de Panasonic ook nog van pas komen denk ik. Zoiets, of het nu van Panasonic of van een ander merk is, is de enige mogelijkheid als je wel de manuele mogelijkheden van een DSLR wil, maar niet de prijs.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginners toestel

                    Wat vinden jullie van de fuji finepix S5600 en de S5500 (en kan iemand me het verschil tussen deze 2 uitleggen want het nieuwere model is goedkoper dan de "oude" S5500 )

                    Comment


                    • #11
                      Re: beginners toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                      Wat vinden jullie van de fuji finepix S5600 en de S5500 (en kan iemand me het verschil tussen deze 2 uitleggen want het nieuwere model is goedkoper dan de "oude" S5500 )
                      De S56000 is een 5 Mpix camera en de S5500 is een 4 Mpix camera
                      De S56000 heeft iso Auto, 64, 100, 200, 400, 800, 1600
                      De S55000 heeft iso Auto, 64, 100, 200, 400

                      Beide hebben 10X zoom S56000 38-380 F3.2 - F3.5 de S55000 37-370 F2.8 - F8.0

                      Voor de rest zijn beide toestellen bijna gelijkaardig.

                      Persoonlijk zou ik u de panasonic Lumix FZ20 aanraden
                      Heeft vele instelmogelijkheden die ook op een dslr terug te vinden zijn (zelfs manuele focus).

                      maar vooral een Leica lens 36-432 F2.8 over gans het bereik,image stabilization, en men kan er een externe flits opzetten.

                      Als je nog meer wilt dan dit toestel kan zal je moeten overstappen op een DSLR.

                      greetz
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: beginners toestel

                        Hoi Antoinette, ik heb nog even gekeken naar de Fuji, maar zelf zou ik er niet voor kiezen, de foto's die ik gezien heb van de S5500 was ik niet zo onder de indruk van en de foto's die Fuiji zelf op hun site hebben staan van de S5600 vind ik slecht. Ik weet niet precies in wat voor prijs klasse je zoekt, maar voor een prosumer zou ik meer kijken in de richting van Panasonic Lumix, Olympus E 500, Canon G6 of Nikon 8700/8800 of Sony dSC f828/ DSC-R1. Wanneer je er eentje kiest met een grote zoom bereik dan is een vibration reduction systeem aan te bevelen. Ik merk hoe fijn het is om die te hebben. De Panasonic weet ik niet of hij zo sterk is in de Macro, maar verder is het een prachtige camera. Voor de Nikon 8800 kan men in ieder geval nog extra lensen aanschaffen zoals tele, wijdhoek en macro, ik vermoed dat dit ook geld voor andere prosumers.

                        Roosje
                        Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                        Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                        Comment


                        • #13
                          Re: beginners toestel

                          Fuji laat op z'n site om 1 of andere reden bij een aantal camera's dezelfde voorbeeldfoto's zien Voorzetlensen zijn trouwens ook mogelijk voor de 5600 volgens de site. Als iemand deze camera heeft en me een aantal voorbeeld foto's wil laten zien dan héél graag! Ik ben eigenlijk op zoek naar een camera met zoveel mogelijk mogelijkheden voor een prijs zo rond de 3oo a 350 euro. De Nikon D50 vind ik super maar die is eigenlijk nog wat boven budget voor ons.

                          Comment


                          • #14
                            Re: beginners toestel

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                            Als iemand deze camera heeft en me een aantal voorbeeld foto's wil laten zien dan héél graag!.
                            Ik heb wat ingetikt in Google en kwam hier terecht



                            Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


                            Fred heeft een Sony f717, maakt prachtige foto's, dat is het fototoestel die ik meenam op de wandeling vorig jaar met Coco en Kobus Er is nog eentje in de aanbieding hier op het forum http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=89989

                            Roosje
                            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                            Comment


                            • #15
                              Re: beginners toestel

                              Je zou ook eens kunnen kijken naar de Nikon Coolpix serie of de Canon G serie, daar heb je ook instelmogelijkheden mee en voor wat betreft de prijs ben je ook goedkoper uit. Voor wat betreft macro en landschapsfoto's kun je daar heel mooi mee uit de voeten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de foto's van forumlid Vicky.

                              Je hoeft niet dus meteen over te stappen naar een DSLR.
                              Last edited by JLP; 1 december 2005, 20:55.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

                              Comment

                              Working...
                              X