Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50 of D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: NIKON D50 of D70s

    Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt
    @ spotterke: dat lukt dan ook enkel door te flitsen
    Ja hallo,in een café ben je wel verplicht om te flitsen hé.Wat bedoel je nu,dat je met een "steriliseerbokaal" ook een goeie foto maakt,zolang je maar flitst???
    Wanneer gaan de "freaks" eens leren dat je echt geen lens van +1000€ nodig hebt om goeie foto's te maken.Het lijkt me hier tegenwoordig een bende stoefers tegen mekaar op,als je geen dure apparatuur hebt,komt er zowieso kritiek op je foto's
    Marc

    Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

    Comment


    • #17
      Re: NIKON D50 of D70s

      Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
      ...Wanneer gaan de "freaks" eens leren dat je echt geen lens van +1000€ nodig hebt om goeie foto's te maken.Het lijkt me hier tegenwoordig een bende stoefers tegen mekaar op,als je geen dure apparatuur hebt,komt er zowieso kritiek op je foto's
      @spotterke,

      Ik vind uw foto dus wél goed , en het kan kan me geen barst schelen of er al dan niet geflitst werd en met welke lens ze gemaakt werd!
      Ze geeft de sfeer weer die er op dat moment was, zonder meer.
      Het was zeker niet jouw bedoeling om er een "glamour" foto van te maken, ... voor zover dàt nu altijd zo "schoon" is?... Persoonlijk geef ik ook liever de realiteit weer zoals ze is... en heb ik het zo niet op gekunstelde statief- en studiofotografie, maar ja, ieder zijn gedacht natuurlijk hé...

      En ja, laat de "freaks" maar "freaken"... dààr is het hen tenslotte toch om te doen... en als ze dààr plezier in hebben, mogen ze dat voor mijn part gerust blijven doen... I couldn't care less...

      Laat u vooral niet ontmoedigen omdat jouw foto niet gemaakt werd met een + €2.000 lenske....

      Wanneer jij tevreden bent met het resultaat, dàn en alleen dàn is de foto geslaagd. Al de rest is dikke bull...t!

      Comment


      • #18
        Re: NIKON D50 of D70s

        Luc....ge zijt een man naar mijn hart
        En idd het ging er mij niet om dat het een glamour foto werd,zelfs niet of het een goeie compo is,ik wou alleen laten zien wat het kitlensje in zijn mars heeft.Maar da's voor velen blijkbaar niet genoeg hé.Ma zoals je zegt laat ze maar doen.....wie ben ik hé
        Marc

        Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

        Comment


        • #19
          Re: NIKON D50 of D70s

          Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
          Luc....ge zijt een man naar mijn hart
          En idd het ging er mij niet om dat het een glamour foto werd,zelfs niet of het een goeie compo is,ik wou alleen laten zien wat het kitlensje in zijn mars heeft.Maar da's voor velen blijkbaar niet genoeg hé.Ma zoals je zegt laat ze maar doen.....wie ben ik hé
          Wie gij zijt? Nen hele normale mens, mét een grote dosis gezond verstand...

          Laat ze maar doen,... ieder zijn plezier, enne, amuseer u maar met het gerief dat je hébt en waarmee jij blijkbaar wél in staat bent de realiteit goed in beeld te brengen!

          Comment


          • #20
            Re: NIKON D50 of D70s

            je sprak van donkere omstandigheden, wat er niet toe doet als je flitst natuurlijk

            Comment


            • #21
              Re: NIKON D50 of D70s

              sjah er zit verschil tussen een goede en een slechte lens.
              dat verschil is nog altijd niet de prijs => bepaalde sigma lenzen, bepaalde nikkon en canons die scherp zijn maar amper geld kosten, ...


              nu die foto van een vliegende vogel is leuk maar niet echt scherp hee.. maar of dat aan de lens ligt? bij een close up en geen dichtgenepen diafragma zit je al snel buiten je scherpte zone (als ik het zo even mag vernoemen)
              trouwens, als je foto's resized van 3000*2000 naar 900*600 dan kun je moeilijk over de kwaliteiten van een lens gaan beginnen.
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #22
                Re: NIKON D50 of D70s

                Een mooie foto is nog altijd het belangrijkste, of die nu genomen is met een pro-toestel of een compactje doet er niet toe
                MAAR in dit topic worden vragen gesteld over body's en evt daarbij passende objectieven en dan vind ik dat we eerlijk moeten zijn over de kwaliteiten hiervan. En je gaat die kwaliteiten niet gaan bewijzen met een resized foto
                Er zijn trouwens ook goede niet-dure objectieven, maar anderzijds mogen de optische meesterwerkjes ook wel eens in de bloemetjes gezet worden.
                PS Ik bezit enkel 'betaalbare' lensjes
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #23
                  Re: NIKON D50 of D70s

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                  MAAR in dit topic worden vragen gesteld over body's en evt daarbij passende objectieven en dan vind ik dat we eerlijk moeten zijn over de kwaliteiten hiervan. En je gaat die kwaliteiten niet gaan bewijzen met een resized foto
                  't is nu net de kwaliteit van dit kitlensje dat ik wou laten zien,als hij resized goed is zal hij zeker goed zijn op volledig formaat hé
                  Marc

                  Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                  Comment


                  • #24
                    Re: NIKON D50 of D70s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
                    als hij resized goed is zal hij zeker goed zijn op volledig formaat hé
                    forget it

                    door te verkleinen, verdoezel je allerlei onvolmaaktheden zoals onscherpte oa.


                    ge kunt van een onscherpe foto op origineel formaat een scherpe foto maken op klein formaat
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: NIKON D50 of D70s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
                      't is nu net de kwaliteit van dit kitlensje dat ik wou laten zien,als hij resized goed is zal hij zeker goed zijn op volledig formaat hé
                      Je moet het omgekeerd bezien : je kan de details en eventuele lensfouten maar echt gaan beoordelen op 100%
                      Resizen gaat altijd ten koste van kwaliteit, dus zal je op dit kleine formaat een goede lens moeilijker kunnen onderscheiden van een minder goed objectief

                      Wat totaal los staat van de fotografische waarde van jouw foto

                      PS Optisch bekeken kan dit lensje best ok zijn; er zijn echter ook nog andere criteria die de deugdelijkheid van een objectief bepalen (bouw, lichtsterkte, vertekening, goed gevoel qua bediening, enz.. en dat heb ik niet met deze lens)
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #26
                        Re: NIKON D50 of D70s

                        je moet eens 900*600 "echte" pixels uit je foto croppen, en deze vergelijken met die uit andere lenzen.

                        het is niet voor het gevoel dat mensen +1000 euro uitgeven aan een lens hoor
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment

                        Working...
                        X