Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50 of D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON D50 of D70s

    Hallo allemaal,

    Ik ben er na lang lezen en denken nog niet uitgeraakt.De Canon 350D heb ik voor het ogenblik uitgesloten omdat deze na vergelijking met Nikon,de D50 en D70S duidelijk beter in de hand liggen.
    Maar nu de Nikon's, ik zou opteren voor de Nikon D50 vooral gezien de prijs, maar is dit een goed standpunt !. (meer geld voor de lenzen)!

    Hoe zit het met de scherpstelling, welk van de 2 toestellen is hier de beste, door een autoongeval ben ik het zicht uit mijn linkeroog voor 70% kwijtgespeeld en hiervoor zou ik willen opteren voor een toestel die door automatische scherpstelling een beetje kan helpen en/of hierop de beste resultaten kan voorleggen .. wie weet raad.

    Tevens is er het verschil van geheugen, is het geheugenopslag van de d50 niet verouderd en moet er hier niet gekozen worden voor het geheugen van de D70s.

    Graag een reactie aub

    Met vriendelijke groeten
    VICRIK

  • #2
    Re: NIKON D50 of D70s

    Zoek en gij zult vinden op dit forum, bijvoorbeeld hier:
    hallo, ik zou graag willen beginnen met digitale fotografie, ik heb men oog laten vallen op de ofwel nikon d70s of de d50. wat is eigenlijk het verschil tussen beiden? waar moet ik het meest op letten bij de aankoop van een digitale camera? En waar koop ik die het best op het net of in een winkel? dank je bij voorbaat


    Zelf denk ik niet dat het soort geheugenkaart dé reden moet om een bepaalde camera wel of niet te kopen. In de digitale fotografie zijn de camera's zowiezo na een aantal jaren verouderd, omdat de ontwikkeling hierin zo snel gaat. Tegen de tijd dat jij een nieuwe camera zou willen hebben, zullen de SD kaartjes er waarschijnlijk nog wel zijn.

    De autofocus is van de D50 is sneller en iets beter dan die van de D70s. En met een verminderd zicht in één van je ogen zou ik alleen daarom al kiezen voor de D50.
    Succes met de keuze. Ben benieuwd naar je foto's.
    Groetjes,

    JLP
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: NIKON D50 of D70s

      Wel VICRIK,ik heb voor dezelfde keuze gestaan.
      Ik heb vorig jaar een werkongeval aan mijn rechteroog gehad,na tal van operaties is er nu 18 maanden geen verbetering meer,zicht 2 op tien.
      Ik heb me een maand na het ongeval een D70 gekocht,vermits ik niet kon gewennen om met mijn linkeroog door de zoeker te kijken heb ik hem toen terug verkocht (met veel pijn aan mijn hart)waarvoor dank aan Macroshopper
      Ik dacht toen een betere prosumer te kopen en mijn beelden via het scherm te beoordelen,maar dit ging me ook niet af.
      Een tijd later de Canon 300D Black edition gekocht,en dan toch maar geleerd om met mijn linkeroog te kijken,uiteindelijk is het dan toch min of meer gelukt.

      Mijn gedacht voor de D50 OF D70s,kwalitatief geen verschil buiten dat de de 70s wat meer instellingen heeft.
      Mijn voorkeur zou dan voor de d70s gaan.
      De D70s is de meerwaarde wel waard mijn inziens,zeker ook de verkoopprijs later.
      Indien je niet gehaast bent zou ik de feestdagen misschien wat afwachten,wie weet komen er interesante aanbiedingen.

      Veel succes met je zoektocht.
      Last edited by Rumocool; 27 november 2005, 12:57.
      Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
      Mijn website.

      Comment


      • #4
        Re: NIKON D50 of D70s

        Hallo

        Ik heb ook die keuze moeten maken en uiteindelijk is het de D50 geworden.
        Het verschil met de D70/D70s is heel klein.
        Eigenlijk heeft Nikon de D70s op de markt gebracht omdat de D70 een kleiner LCD had dan de D50, dus heeft Nikon na heel wat klachten van de D70 gebruikers de D70 uitgerust met een LCD even groot als de D50 en dat is de D70s geworden.
        Eigenlijk is de D50 een iets uitgklelde versie van de D70 maar het is geen strip-tease geworden alle meest noodzakelijke functies zijn gemakkelijk te bedienen en die functies die eigenlijk minder of nooit gebrtuikt worden zijn op een andere manier te toehankelijk.De D50 heeft ook beduidend minder ruis op hogere ISO waarden dan de D70/D70s en hij is ook lichter.
        De tijd van de metalen camera behuizingen is voorbijgestreefd composiet is de toekomst, ze zijn ook minder onderhevig aan temperatuurschommelingen.
        Nu je bekijkt het maar, maar prijs/kwaliteit zit je met de D50 het best.



        Groetjes
        Spogy
        Last edited by spogy; 27 november 2005, 14:45.
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #5
          Re: NIKON D50 of D70s

          De specs van de D70s en de D50 eens naast mekaar zetten (bv op Dpreview)
          en dan kijken waarom je een D70s zou willen, dat helpt
          Daarna het prijsverschil bekijken, dat helpt nog beter
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: NIKON D50 of D70s

            Eerst en vooral spijtig te horen van uw ongeval...

            Wel hoop ik dat u de Canon 350D heeft geschrapt nadat u er zich persoonlijk van heeft vergewist dat dit toestel inderdaad minder goed (lees: slecht) in de hand ligt. Zelf had ik dit gevoel namelijk helemaal niet. Ik vond de Canon 350 aangenaam en zelfs net iets confortabeler dan de Nikons.
            Maar de 1 zegt iets, een ander bevestigt dit, en de rest gaat er vaak van uit dat dit gegeven een waarheid als een koe is.
            Aan u om dit te even te checken, zo dit nog niet gebeurt mocht zijn.
            Hoe dan ook en sowieso heel veel succes met uw zoektocht...
            Voor een handjevol meer prenten....

            Comment


            • #7
              Re: NIKON D50 of D70s

              Misschien is het ook een goed idee om naar de camera's van Pentax te kijken. Zij staan namelijk bekend om een goede, heldere, grote zoeker. Ik heb er zelf door heen mogen kijken en ik kan zeggen dat het werkelijk een wereld van verschil is. Dus als zicht een zeer belangrijke factor is, kan ik zeker de Pentax aanraden..

              Groetjes,
              Bart

              Comment


              • #8
                Re: NIKON D50 of D70s

                Zelf heb ik een D70S. Lees deze review op Dpreview.com maar 's. Of deze. Daar wordt al een vergelijking gemaakt tussen de D50\ D70(S). De verschillen zijn klein en de funkties die de D50 niet heeft zullen voor de meeste hobbyïsten geen "must" zijn. En met een aantal dingen is de D50 zelfs beter zoals een snellere autofocus en ook de lichtmeting schijnt beter te zijn. Persoonlijk zou ik wel de grid in de zoeker missen en het tweede instelwiel aan de voorkant. Ook de knop voor controle van de scherptediepte vind ik belangrijk. De eyecup van de D50 is wat groter wat voor brildragers wel 's prettig zou kunnen zijn. De De flitser van de D70(S) kan in "Commandermode" worden gezet en daarmee een losse flitser aansturen. Erg leuk om mee te spelen; helaas heeft de D50 dat weer niet. Qua beeldkwaliteit doet de D50 in elk geval niet onder voor een D70(S).

                Conclusie: prijs\ kwaliteit ligt scherper bij de D50 zoals Spogy ook al aangaf. (Maar ikke is wel erg content met mijn eigen D70S )
                Groet,

                Gerard

                Comment


                • #9
                  Re: NIKON D50 of D70s

                  In dit specifieke geval zou ik adviseren om te proberen beide toestellen een dagje te lenen. Overigens zijn er eyecups los verkrijgbaar die voor brildragers veel plezieriger zijn, daar hoef je de keuze van de camera niet van te laten afhangen. Ik denk dat het veel eerder gaat om de grip enz.
                  Ook het gekozen objectief heeft invloed op de autofocus.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: NIKON D50 of D70s

                    Alvast iedereen bedankt voor de reaktie,ik zal door vergelijken en testen moeten beslissen uiteraard.
                    Kunnen er ergens toestellen gehuurd worden om uit te testen welke aan mijn verwachtingen voldoen?

                    Heeft iemand nog suggesties over de lenzen
                    De aangeboden kitlenzen van Nikon zijn deze goed, en welke dan er zijn blijkbaar verschillende kitsamenstellingen in omloop, of moet er gekozen worden voor een body + aparte lenzen. ( budjet max 2000 € alles tesamen)
                    Ik hou van pitoreske steegjes + landschappen, en vooral zou ik mij willen toeleggen op macro, bloemen.... dieren...ea.
                    Bevoorbeeld een goede telelens te gebruiken als macro?, ik moet toegeven ik ken er nog niet zoveel van.
                    Graag enkele goede voorstellen.

                    Bedankt op voorhand
                    met vriendelijke groeten
                    vicrik

                    Comment


                    • #11
                      Re: NIKON D50 of D70s

                      Een D70s body (779 €) en een Nikkor 105mm 2.8 Micro (565 €) kosten je samen 1344 € en je hebt topkwaliteit
                      Met deze combinatie blijft ruimschoots geld over voor een relatief serieuze zoom zoals de 18-70mm kitlens (319 €) of een 24-85mm 2.8-4.0 (445 €) en een geheugenkaartje van 1 of 2 Gb

                      Laat je liever niet verleiden door andere minderwaardige kitlenzen
                      Die ga je achteraf toch weer van de hand doen

                      (prijzen Corné)

                      Neem zeker beide toestellen ter hand, dan zal je onmiddellijk merken waarom ik niet voor de D50 ga (met jouw budget)
                      Last edited by mexicano; 1 december 2005, 15:04.
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: NIKON D50 of D70s

                        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                        Laat je liever niet verleiden door andere minderwaardige kitlenzen
                        Die ga je achteraf toch weer van de hand doen

                        (prijzen Corné)

                        Neem zeker beide toestellen ter hand, dan zal je onmiddellijk merken waarom ik niet voor de D50 ga (met jouw budget)
                        Hmm de kitlens van bv de D50 doet het toch echt niet slecht hoor voor z'n geld!Deze is bv genomen voorbije zaterdag in een café op een vat ,dus in donkere omstandigheden.Foto is onbewerkt alleen geresized met bdsizer

                        Marc

                        Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                        Comment


                        • #13
                          Re: NIKON D50 of D70s

                          Deze is genomen met een D50 en de 55-200 plastiek kitlens

                          sorry foto is weg
                          Last edited by spogy; 5 december 2005, 10:58.
                          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                          Comment


                          • #14
                            Re: NIKON D50 of D70s

                            Da's een schone, Spogy
                            Groet,

                            Gerard

                            Comment


                            • #15
                              Re: NIKON D50 of D70s

                              @ spotterke: dat lukt dan ook enkel door te flitsen

                              Comment

                              Working...
                              X