Ik mag voor m'n werk overgaan tot de aankoop van een digitaal fototoestel, dat vooral gebruikt zal worden om opnamen te maken van vrij kleine werktuigen (+- 1cm.) zoals boorkopjes, al is een occasioneel vakantiekiekje natuurlijk ook niet uit te sluiten. Na wat opzoeken op het web heb ik de keus beperkt tot volgende apparaten:
Nikon CP775
Kodak DX3900
Canon Digital Ixus V
Canon Powershot A20
M'n persoonlijke voorkeur gaat uit naar de CP775, zeker na het bekijken van de testopnames in de gallery op deze site. Zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met een van deze toestellen, of waardige alternatieven in dezelfde prijsklasse (rond de 25.000 Bef) kunnen aanbevelen.
Ik heb al bij enkele speciaalzaken in de omgeving advies proberen in te winnen, maar deze lijken ofwel vastgeroest in het analoge gebeuren, ofwel over vrij weinig produktkennis te beschikken...
Alvast bedankt.
Nikon CP775
Kodak DX3900
Canon Digital Ixus V
Canon Powershot A20
M'n persoonlijke voorkeur gaat uit naar de CP775, zeker na het bekijken van de testopnames in de gallery op deze site. Zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met een van deze toestellen, of waardige alternatieven in dezelfde prijsklasse (rond de 25.000 Bef) kunnen aanbevelen.
Ik heb al bij enkele speciaalzaken in de omgeving advies proberen in te winnen, maar deze lijken ofwel vastgeroest in het analoge gebeuren, ofwel over vrij weinig produktkennis te beschikken...
Alvast bedankt.
Comment