Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon a40 -buitenopnames

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon a40 -buitenopnames

Ik heb sinds een tweetal weken een canon PS A40 (eindelijk dus). Ik heb in het begin tamelijk wat foto's binnen getrokken met flits. Deze waren tamelijk scherp. Vorige zondag ben ik dan gaan wandelen met de familie en heb mijn eerste echte buitenopnames gemaakt. Wat bleek echter. Deze foto's waren niet echt scherp te noemen. Het waren foto's met bv de familie op de voorgrond (frontaal volledig zicht) en weide omgeving op achtergrond. Deze namiddag heb ik nogmaals buiten op straat van mijn dochtertje wat foto's genomen. In automatische en programmastand (met verschillende modi: oneindig, snapshot, gewone modus).Mar de foto's worden niet echt scherp. Dan nog eens een foto met flits binnengenomen en die is dan weer wel scherp.
    En ja, ik houd de sluiterknop eerst half ingedrukt tot ik het groen lampje zie aangaan en de AIAF-kaders groen zie worden.
    Wie kan er mij advies geven.
    Mvg
    Patrick
    Fuji S602Z

zou je deze foto's on-line kunnen zetten?
    Dan kan ik deze situatie ook is proberen met mijne a40 en vergelijken

greetz,
    Tom
    --Canon PS A40--
    --BD0180BE--

Comment

Ja ik wel wel, maar ik weet nog niet goed hoe ik dat moet doen. Ik ga dat eens goed bestuderen op het andere forum "beoordeel mijn foto".
      In ieder geval zijn het gewone foto's met personen op een paar meter afstand al dan niet met tele genomen. Wanneer ik deze foto's op het beeldscherm bekijk lijken ze een beetje onscherp. Precies of ze met een analoog toestel gemaakt zijn waarbij de manuele focus niet heel precies zit. In vergelijking met de buitenopnames welke ik gezien heb van Tinne op Pbase, lijken die van mij niet echt goed.

Groetjes
      Patrick

Mvg
      Patrick
      Fuji S602Z

Comment

Ik heb ook een A40 en maak eigenlijk nooit foto's in full-auto (groen ding), quasi steeds in stand P...
        Belangrijk is wel dat je de afstand tot het voorwerp zelf moet inschatten voor de autofocus (drie standen : tot 1.5m = bloem - tot 5tal meter = twee mannetjes - meer dan 5 meter = bergketen).

Tevens meen ik mij te herinneren dat Canon een update-programmaatje ter beschikking heeft gesteld omdat er problemen waren met autofocus in de voorlaatste zoomstand...

Comment

Ik heb ook een A40 en maak eigenlijk nooit foto's in full-auto (groen ding), quasi steeds in stand P...
          Tomm waarom gebruik je dat bijna nooit? Het lijkt me soms toch handig wanneer het erg snel moet gaan. Gisteren ook nog iets geprobeerd: twee dezelfde buitenopnames gemaakt - 1ste in de auto-mode, de 2de in de P-mode (foto-effect stond nog op levendig). Bleek dat de 2de foto iets scherper was dan de eerste.
          Wat me wel opgevallen is dat er zeker voldoende licht moet zijn om mooie scherpe opnames te maken. Wat op zich normaal is natuurlijk (sluitersnelheid). Het lijkt ook dat bij digitale fotografie het "oplossend vermogen" van de beelden groter is. Ik bedoel hiermee dat "wijdse" beelden minder detail in zich hebben in vergelijking met gelijkaardige beelden bij analoge fotografie. Hierdoor kan het dan weer lijken dat het beeld minder scherp is.

Tevens meen ik mij te herinneren dat Canon een update-programmaatje ter beschikking heeft gesteld omdat er problemen waren met autofocus in de voorlaatste zoomstand...
          Ik heb na het nemen van de eerste foto's de "patch" willen invoeren omdat volgens de update website (na ingave van serienummer)het toestel dit nodig had. Volledige cyclus doorlopen, maar op het einde kreeg ik de vermelding "alraedy adjusted". Dit was dus in orde. Nu is wel de vraag welke update het toestel gehad heeft. Er bestaat ook zo iets gelijk een Tsjechische update. Deze werd naar het schijnt enkele maanden voor de officiële uitgegeven. (Weet er iemand of men kan controleren met welke versie het toestel geupdated is?)

Mvg
          Patrick
          Canon A40
          Mvg
          Patrick
          Fuji S602Z

Comment

Working...
          X