Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20 D - manuele witbalans

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 20 D - manuele witbalans

Heeft er iemand ervaring met de instelling van de witbalans ( manueel ) bij de Canon 20D ?
    Bij het uitproberen van de methode die beschreven staat in de handleiding, krijg ik nooit een perfecte weergave van mijn grijskaart.

Dit doe ik :

1. Belichting in studio volledig uitgemeten.
    2. manuele instelling witbalans.
    3. meting met grijskaart in de studio + foto + instelling op toestel.(volgens de handleiding )
    4. Hier bekom ik niet echt grijs op de gemaakte foto (van de grijskaart) ( zelfs ook niet echt wit van een wit blad of kaart ) !

Heeft er iemand ervaring hiermee, tips ?

Re: Canon 20 D - manuele witbalans

Een beetje onduidelijk geformuleerd,

indien je bedoeld dat niet echt het grijs ziet op de monitor of op de LCD van je toestel dat de grijskaart heeft. Dan moet je je gaan afvragen" is wat ik zie juist?"
    Ingeval van een LCD zou ik zeggen nee, in geval het je monitor betreft. Werk je op een gekalibreerd systeem ? Anders kan je onmogelijk zeggen dat je juist zit.

In je beschreven handeling zitten geen fouten.

Maak ook is een paar opnames van gekende spullen om de kleur te vergelijken.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
    X