Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50-5d-350d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D50-5d-350d

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
    2 stops is inderdaad door de AS
    starterslenzen, pm me maar.
    OK Rudy.
    pm volgt binnenkort, wanneer ik iets meer tijd heb dan nu om hiermee bezig te zijn en finaal iets te gaan kiezen.
    Alvast bedankt.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: D50-5d-350d

      Als ik hier lees dat KM mogelijk zou stoppen met fotoactiviteiten, dan twijfel ik toch wel sterk om bij KM te blijven... terwijl ik al vrijwel zeker was naar 5D of 7D te gaan Ik zag de anti-shake in de body echt wel zitten...

      Waar situeert een Nikon D100 zich ten opzichte van die 7D ?
      En wat is het voornaamste verschil (als dat er al is) tussen een D70 (evt. tweedehands) en een D70s ?
      Blijkbaar wordt er tegenwoordig immers toch wel regelmatig zo'n D70 of D100 tweedehands verkocht.

      (edit: ik las hier trouwens ook dat DSLR foto's steeds nabewerking vragen op de pc...; is dit echt zo/waarom ?)
      Last edited by K-2; 16 november 2005, 11:19.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: D50-5d-350d

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2
        Als ik hier lees dat KM mogelijk zou stoppen met fotoactiviteiten, dan twijfel ik toch wel sterk om bij KM te blijven... terwijl ik al vrijwel zeker was naar 5D of 7D te gaan Ik zag de anti-shake in de body echt wel zitten...

        Waar situeert een Nikon D100 zich ten opzichte van die 7D ?
        En wat is het voornaamste verschil (als dat er al is) tussen een D70 (evt. tweedehands) en een D70s ?
        Blijkbaar wordt er tegenwoordig immers toch wel regelmatig zo'n D70 of D100 tweedehands verkocht.

        (edit: ik las hier trouwens ook dat DSLR foto's steeds nabewerking vragen op de pc...; is dit echt zo/waarom ?)
        Luister toch ajb niet naar praatjesmakers ! ! Diezelfde persoon beweerde bij het uitkomen van de d7 dat de eerste lenzen van de minoltas maanden weg waren voor herstelling, terwijl de problemen die ik gehad heb, door minolta op zeer snelle en correcte manier opgelost zijn!
        Spijtig als je om die reden zou afhaken.
        Maar lees het artikel, en je zult zien dat er sprake is van herstructurering, en dat de dslr markt net wel goed draait.

        Comment


        • #19
          Re: D50-5d-350d

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Luister toch ajb niet naar praatjesmakers ! ! ... Spijtig als je om die reden zou afhaken.
          Je hebt het duidelijk bij het rechte eind Rudy. Even het artikel gelezen en nog een paar dingen opgezocht, tot mijn eigen tevredenheid: het zal dus in elk geval een 5D of 7D worden.

          Ja... ik dacht even dat dit een gezellige club fotoliefhebbers was, maar blijkbaar speelt het merkt hier al net zo'n rol als bij de gemiddelde autoliefhebber En daar heb ik nu eenmaal ook de gewoonte om mijn eigen gevoel te volgen in plaats van dat goed te vinden wat de massa het beste vind .

          Trouwens wat die 7D betreft: is nu al een paar jaar op de markt. Volgt er binnenkort niet een of andere update-versie van ?
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: D50-5d-350d

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2
            Ik las hier trouwens ook dat DSLR foto's steeds nabewerking vragen op de pc...; is dit echt zo; en indien ja, waarom dan ?
            Met deze vraag blijf ik voorlopig nog wel zitten...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: D50-5d-350d

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2
              (edit: ik las hier trouwens ook dat DSLR foto's steeds nabewerking vragen op de pc...; is dit echt zo/waarom ?)
              K-2

              Mijn ervaring met de 5D is anders. Het overgrote deel van de foto's behoeven geen enkele manuele nabewerking. Wel wat bijsnijden als de compositie daardoor beter wordt, maar goed dat is eerder mijzelf verbeteren dan de camera. Het grootste werk is de selectie van de foto's, maw de zeer goede van de goede (en de slechte) onderscheiden, een digitale camera is een uitnodiging om meer foto's te nemen en wat meer te experimenteren. Ik bewerk mijn foto's van de 5D trouwens minder na dan (vroeger) deze van mijn P&S camera.

              Ik fotograaf nu wel in RAW en gebruik de batch convertor van de bijgeleverde software met de camera instellingen. Ik vind dat die nog net iets betere kleuren geeft en net iets betere contrasten. De computer is daar even mee bezig, maar ik ben daar dan niet mee bezig. Ik laat de foto's ook automatisch in batch door neat image, maar dat is eigenlijk pas echt nuttig voor de hoge ISO waarden (1600-3200). Het is voor mij echter minder werk om ze allemaal door neat image te doen en heb neat image ingesteld om enkel foto's met hogere ISO's te behandelen. Mocht ik het ooit wensen kan ik echter ook terug starten van het RAW bestand en daar manueel aan beginnen, maar da's dan voorbehouden voor zeer uitzonderlijke foto's.

              Je kan de 5D of 7D ook perfect in jpeg gebruiken, het verschil is klein.

              PS. Voor de "bewerkingen" op jpeg gebruik ik het gratis Nederlandstalige photofiltre, eenvoudig maar voldoende.

              Alain

              Comment


              • #22
                Re: D50-5d-350d

                Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                Mijn ervaring met de 5D is anders. Het overgrote deel van de foto's behoeven geen enkele manuele nabewerking.
                Alain
                Thanks !
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: D50-5d-350d

                  http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...MEWA%3AIT&rd=1

                  Net dit aanbod op ebay gezien...

                  5D + Sigma 18-50 + Sigma 50-200 : €620
                  Wat denken jullie hiervan (bv. mbt kwaliteit lenzen/garantie/...) ?
                  Last edited by K-2; 24 november 2005, 12:48.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: D50-5d-350d

                    Heel eerlijk gezegd heb ik niet zo'n vertrouwen in de verkoper. Hij/zij heeft tot nu toe slechts 2 zaken gekocht/verkocht, waarbij een transactie helemaal in de soep liep, volgens mij... Hij scoort 50 procent. Bovendien staat er in de beschrijving: Brand New, U.S.A. Limited Warranty . Ik zou dit vooral goed uitzoeken. Het klink allemaal iets te goed om werkelijk waar te zijn... Maar goed ik ben hier dan ook geel held in, misschien dat anderen meer ervaring hiermee hebben.

                    Groetjes,
                    Bart Kerste

                    Comment


                    • #25
                      Re: D50-5d-350d

                      Oorspronkelijk geplaatst door BartK
                      Heel eerlijk gezegd heb ik niet zo'n vertrouwen in de verkoper. Hij/zij heeft tot nu toe slechts 2 zaken gekocht/verkocht, waarbij een transactie helemaal in de soep liep, volgens mij... Hij scoort 50 procent. Bovendien staat er in de beschrijving: Brand New, U.S.A. Limited Warranty . Ik zou dit vooral goed uitzoeken. Het klink allemaal iets te goed om werkelijk waar te zijn... Maar goed ik ben hier dan ook geel held in, misschien dat anderen meer ervaring hiermee hebben.

                      Groetjes,
                      Bart Kerste
                      Juist Bart. Ik had eerlijk gezegd vooral op het produkt gelet, niet meteen op de verkoper...

                      Los daarvan: stel dat je een Minolta koopt die uit Azië of US geïmporteerd is, hoe zit het dan eigenlijk met garantie in België ?
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: D50-5d-350d

                        Voilà, de 5D kit is aangekocht. Wordt volgende week geleverd.
                        Net op tijd voor onder de kerstboom

                        Bedankt allemaal voor de info/tips die ik hier gevonden/gekregen heb !
                        Dat heeft de keuze toch wel een stuk vergemakkelijkt.

                        En nu uitkijken naar die KM demo-dag in januari waarop hopelijk een pak interessante dingen te bekijken/uit te proberen zijn.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X