Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

    Een heleboel nieuw Konica Minolta nieuw van het Orakel KM SEA. Even ter verduidelijking, KM SEA is een officieuze lek van KM, meestal zit ie er spot on, en soms polt ie de gebruikers naar info en tips, zoals of een 9d nu een body met grip ingebouwd (please no!!), of een normale body met extra grip.

    Samengevat gaat het over de volgende zaken;

    Nieuwe firmware op komst voor D7D waardoor hopelijk een aantal problemen worden opgelost. zoals de flits issues en RAW displaying

    Opvolger van de D7D wordt D7Di met minimaal 8 Mp Sony sensor , 1.5 x crop factor en snellere AF

    Veel nieuwe Pro G objectieven met SSM motor op stapel, AF 1.4 X APO G convertor wordt AF 1.4 X APO G (D) Introductie februari 2006

    Introductie van de Dynax 9 Digital tijdens de PMA in februari 2006, " Full Frame Sensor" en Tussen de 11 en 14 Mp sensor van Sony. Dit alles mag naar de media worden gelekt in november / december 2005. Anti shake voor een "Full Frame" sensor is technisch veel moeilijker te realiseren dan met de 16x24mm APS-C sensor.
    Alle proffessionele opties van de Dynax 9 worden meegenomen naar de D 9 D

    De samenwerking tussen Sony en KM gaat veel verder dan het uitwisselen van technische zaken. ( Berichtgeving nog onder embargo)

    Er komt een nieuwe flitser aan nl de HS 5800 of de HS 6000 De al zo veel besproken flitsproblemen zullen dan tot het verleden behoren

    Konica Minolta gaat definitief de strijd aan met de Canon Eos 5D en de Nikon D200.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    KMSEA
    There will be a another firmware update for the 7D. I haven't got all the details at hand yet but it should be very soon.

    Yes the Af 1.4 Tele Converter has been discontinued because it has been replaced by the (D) model which is AF 1.4X APO G (D).

    Somebody mentioned that they felt that the AF speed on the Dynax/Maxxumwas was quicker than the 7D this I agree with but I am led to believe this problem may be address shortly to. If not then please bare in mind that the replacement for the 7D is due out next year.

    Yes the 5D is a fabalous camera but do you know in Japan the 5D is called "Sweet". !

    The 9D will be released at PMA (februari) in 2006. Info will start to leak out to the press Nov/Dec 2005 also released at the same time will be a range of new "G" lenses with SSM motors.

    KMSEA
    Sony has developed a new sensor for the 9D also the 7D. The 9D will have a mega pix of at least 11-14. 7D will be no les than 8 mega pix.

    They will both have anti shake. Regarding full frame on the 9D, yes as it stands right now. As you can appreciate this is no easy task as the sensors need room to move and one can only increase the body so much to accomodate this.

    Regarding what I said earlier about KM and Sony developing a DSLR together which will be released under the Sony brand next year. Peter reply is that KM and Sony are only sharing technology. No this is not true. There is a lot more than I am not a liberaty to say.

    KMSEA
    you asked is there a new flash unit around the corner. yes, there is. Would you like to know the name of it? Right now it is referred to as the 5800HS when it is released in 2006 maybe the 6000 HS.( HS means high speed) If that is carried forward with the new name we will have to wait and see.

    Glad to see that you guys are impressed with the 200D so am I but wait till you see the 9D. I guarantee that you will be a lot more impressed. More so than the 5D.( canon) Good things come to those that wait.

    KMSEA
    When the new flash arrives it will really be an upgrade on the existing model and very user friendly.

    David Kilpatrick

    KM do traditionally announced new equipment in January - this is a long standing pattern. Talking with Paul Genge at KM UK, he 'doubted' that the Nikon D200 sensor (12.x megapixel) would be used for the next generation KM DSLR. This probably means he knows that the next DSLR does not use this sensor, for certain.

    Paul, just talking, agreed with me that it would be better for KM to make a 10-12 mpixel APS C size sensor with very low noise and good high ISO performance, than a densely packed 12+ megapixel version likely to get criticised for noise. If the Nikon D2X had been a consumer entry level model, not a high speed pro model, the sensor in it would have been criticised even more for noise.

    However, he had no hints to drop about when or what KM might introduce next - but, he seemed very buoyant and positive. As if he knew something which was already setting him up for a good 2006.
    Last edited by Rudy; 11 november 2005, 16:22.

  • #2
    Re: Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

    Hallo Rudy,

    Hier hoef je geen orakel voor te zijn. Het meeste ligt voor de hand. Nieuwe flitsers: al lang bekend, de huidige werken niet goed met de 5D en 7D. Nieuwe firmware: een verplichting en een kleine moeite. Laat trouwens veel te lang op zich wachten. En natuurlijk komt er een nieuwe nieuwe 7D. De huidige wordt immers tegen dumpprijzen weggezet. En natuurlijk krijgt de nieuwe 7D meer pixels. Marketing vraagt daar om. Ook KM ontkomt niet aan de pixelrace. De nieuwe 9D wordt niet full sensor. Is technisch te moeilijk en indien al mogelijk dan waarschijnlijk te duur. Bovendien wie zit daar op de wachten? En wie geeft er 4.000 euro of meer uit aan een KM? Juist. KM heeft de race voor de professionele markt al lang verloren door niet tijdig aan de start te verschijnen. In de semi-prof (klasse Nikon D200, Canon 20D etc.) ligt voor KM nog toekomst. Nu nog betaalbare g-lenzen. Die krengen hebben geen ingebouwde stabilisatie nodig en zijn desalniettemin onbetaalbaar.

    We zullen zien.

    Groet,
    Ed

    Comment


    • #3
      Re: Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

      Oorspronkelijk geplaatst door eddevlam
      Hallo Rudy,

      Hier hoef je geen orakel voor te zijn. Het meeste ligt voor de hand. Nieuwe flitsers: al lang bekend, de huidige werken niet goed met de 5D en 7D. Nieuwe firmware: een verplichting en een kleine moeite. Laat trouwens veel te lang op zich wachten. En natuurlijk komt er een nieuwe nieuwe 7D. De huidige wordt immers tegen dumpprijzen weggezet. En natuurlijk krijgt de nieuwe 7D meer pixels. Marketing vraagt daar om. Ook KM ontkomt niet aan de pixelrace. De nieuwe 9D wordt niet full sensor. Is technisch te moeilijk en indien al mogelijk dan waarschijnlijk te duur. Bovendien wie zit daar op de wachten? En wie geeft er 4.000 euro of meer uit aan een KM? Juist. KM heeft de race voor de professionele markt al lang verloren door niet tijdig aan de start te verschijnen. In de semi-prof (klasse Nikon D200, Canon 20D etc.) ligt voor KM nog toekomst. Nu nog betaalbare g-lenzen. Die krengen hebben geen ingebouwde stabilisatie nodig en zijn desalniettemin onbetaalbaar.

      We zullen zien.

      Groet,
      Ed

      Dat zijn wel heel straffe uitspraken imo...

      Waar ik je in gelijk kan geven is dit
      "We zullen zien"
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

        Ik benieuwd wat de prijs gaat zijn van de vernieuwde versie van de 7D, het zou echt te gek zijn om terug van 1800€ te beginnen Hopelijk verschijnt er bij de release niet weer van die back/front focus problemen
        Last edited by hyperlite; 4 december 2005, 21:39.
        Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

        Comment


        • #5
          Re: Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

          Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
          Ik benieuwd wat de prijs gaat zijn van de vernieuwde versie van de 7D, het zou echt te gek zijn om terug van 1800€ te beginnen Hopelijk verschijnt er bij de release niet weer van die back/front focus problemen
          Het uitbrengen van dit toestel is vooral om de backfocus en scheve ccd te verhelpen dacht ik zo, dus dat zo nogal straf zijn e...
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

            Oorspronkelijk geplaatst door eddevlam
            De nieuwe 9D wordt niet full sensor. Is technisch te moeilijk en indien al mogelijk dan waarschijnlijk te duur. Bovendien wie zit daar op de wachten? En wie geeft er 4.000 euro of meer uit aan een KM? Juist.
            Ed, ik wil wel een serieuze prijs voor een 9d betalen, 4.000 zal het niet zijn. denk eerder aan 2.500.
            En die ff zou wel eens een 1.1 crop kunnen worden, iemand zal wel een ff ccd maken, die km dan kan implemeteren. Voordeel zou zijn dat lensfouten minder zijn, en je toch een lekkere groothoek kunt hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

              Die ff is op zich geen probleem Rudy, maar de anti-shake wel. Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat het technisch bijzonder moeilijk, zo niet onmogelijk is, om een dergelijk grote sensor te stabiliseren omdat de bewegingen te groot zijn. Wellicht dat KM een camera met ff gaat uitbrengen zonder AS. Het aantal camera's dat KM aan profs kan verkopen zal klein zijn omdat de meesten inmiddels geinvesteerd hebben in glas van Nikon en Canon. Bovendien is het spul van laatstgenoemden dermate goed dat er geen duidelijke reden voor overstappen is. Ik heb persoonlijk voor KM gekozen voor de handmatige bediening en de AS. Daar staat tegenover dat ik vanaf niks heb kunnen beginnen. Ik ben achteraf zeer gelukkig met n'n keus omdat ik veel portretten schiet en de huidskleur werkelijk fenominaal is.

              Comment


              • #8
                Re: Benieuwd of Konica Minolta dit gaat waar maken!!

                Oorspronkelijk geplaatst door eddevlam
                Die ff is op zich geen probleem Rudy, maar de anti-shake wel. Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat het technisch bijzonder moeilijk, zo niet onmogelijk is, om een dergelijk grote sensor te stabiliseren omdat de bewegingen te groot zijn. Wellicht dat KM een camera met ff gaat uitbrengen zonder AS. Het aantal camera's dat KM aan profs kan verkopen zal klein zijn omdat de meesten inmiddels geinvesteerd hebben in glas van Nikon en Canon. Bovendien is het spul van laatstgenoemden dermate goed dat er geen duidelijke reden voor overstappen is. Ik heb persoonlijk voor KM gekozen voor de handmatige bediening en de AS. Daar staat tegenover dat ik vanaf niks heb kunnen beginnen. Ik ben achteraf zeer gelukkig met n'n keus omdat ik veel portretten schiet en de huidskleur werkelijk fenominaal is.
                Ed, misschien zien we het te groot, maar ik denk dat er nog wel een markt is vooor de semi-prof, of begoede amateur. Ik denk aan het segment waar de 9000 vroeger zat.
                En , persoonlijk ben ik ook voor de 7d gevallen ivm de kleuren, en het enorme bedieningsgemak vergeleken met de menugestuurde toestellen.
                En, de custom settings zijn ook zo enorm ruim, je kan er echt alles in onderbrengen. Met een draai aan de knop ga ik van een setting speciaal voor mijn 500mm spiegeltje, naar de setting voor een 20mm breedhoek. Maar goed, ik dwaal af.
                Ik hoop dat het ze lukt.

                Comment

                Working...
                X