Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke kiezen

welke camera zou ik best kunnen nemen de Fujifilm FinePix S9500 of een konica minolta dynax 5D.
    de camera word eigenlijk overal voor gebruikt dus zowel bewegende als stilstaande doeleinden.
    alvast bedankt ruud

Re: welke kiezen

is er een reden waarom je alleen deze 2 camera's overweegt, en geen canon of nikon camera's?
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Als je absoluut slechts één van deze twee modellen wilt overwegen, moet je voor jezelf eerst uitmaken of een DSLR iets voor jou is.
      Het vraagt meer "leertijd" en geduld om met een DSLR leren om te gaan.
      Het is ook geen compact toestel dat je in je binnenzak kan steken.

Puur technisch gezien en als ik zou moeten kiezen uit deze 2 modellen zou ik zonder twijfel voor de KM 5D gaan (maar ja, voor mij moet het een DSLR zijn).

Vergeet echter ook de kosten voor de verwisselbare lenzen niet!
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

de nikon d50 zit ik ook aan te denken,en dan het liefst met een allround lens,dus een lens waar ik gelijk een beetje zoom op heb.
        iemand een idee voor een leuke lens er op niet al te duur natuurlijk.
        ruud

Comment

Als het een zoomlens met "prosumer" zoombereik allures moet zijn, kun je bij Tamron en Sigma terecht (18 - 200 mm ), die beide een super-zoom-standaard objectief in hun gamma hebben.

Ikzelf zou nooit zo'n lens kopen (hoe meer bereik, hoe meer compromissen er moeten gesloten kwestie van kwaliteit).

Onthoud ook dat het eenvoudiger is om een 12x zoom te bouwen voor een "prosumer" camera met kleine sensor dan voor een DSLR met APS-C formaat sensor met dezelfde lichtsterkte.

Maar ze bestaan dus en die van Sigma heeft zelfs een Europese Award in de wacht gesleept, dus slecht zal ze zeker niet zijn .
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Ik heb zelf de Nikon D50 met een Tamron 18-200 mm. Ideale allround-lens en toch betaalbaar. Geen topkwaliteit, maar zeker niet slechter dan de kitlens die bij de D50 geleverd wordt.

Als het echter de bedoeling is om met één lens te blijven werken, zou ik toch een prosumer camera overwegen zoals bijv. de Fujifilm FinePix S9500.

Gr's, Wim
            Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
            Fujifilm X100V

Comment

Volledig eens met Wivo met de D50 en een 18-200 schiet je al een heel eind op en het blijft betaalbaar.

Groetjes
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

ok ga voor de nikon met Tamron 18-200 mm iemand een idee voor ik deze het voordeligste kan bestellen.
                ruud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruud
                  ok ga voor de nikon met Tamron 18-200 mm iemand een idee voor ik deze het voordeligste kan bestellen.
                  ruud
                  Geen idee maar kijk eens bij Pixmania ze hebben wel geen Tamron wel Sigma.
                  Ik denk dat de boddy daar 566€ kost en een objectief Sigma 18-200 397€
                  Waarschijnlijk is die nog ergens goedkoper maar ik heb heel goede ervaring met Pixmania en een goede garantie.

Groetjes
                  Spogy
                  Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Working...
                  X