Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon s2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon s2

Ik heb mijzelf 2 weken geleden een canon powershot S2IS aangeschaft. Ik ben een leek op gebied van digitale fotografie, zelfs van digitale camera's kende ik helemaal niet zoveel! Door drang naar info hierover op deze site terechtgekomen, en meteen bij mijn favorieten geplaatst. Wat mij echter opvalt is dat niet veel mensen in het bezit zijn van bovengenoemde camera. Heb ik mij nu miskocht? Ik wil mij dolgraag meer gaan toeleggen op fotografie, maar ik heb nog veel tijd nodig om mijn toestel goed te kunnen hanteren, diafragma, sluitertijd belichtingen en zo meer zijn nog steeds 'theorie' voor mij, er handig mee omspringen op het juiste moment is anders! Wie kan mij tips geven?

Re: canon s2

Geen paniek, je hebt je zeker niet miskocht. je camera wordt in veel besprekingen als goed tot zeer goed omschreven.
    Om de digitale fotografie onder de knie te krijgen moet je natuurlijk veel oefenen en leren van je fouten. Dit forum is ook een heel rijke bron van informatie, maar het gemakkelijkste vond ik toch (toen ik er mee begon) een recent boek die al die begrippen van brandpuntafstand, diafragma, scherptediepte etc etc bespreekt. Vaak worden de basisbewerkingen van digitale foto's ook behandeld.

Greetz

Sam Jae

Comment

De S2 kan alleen maar beter zijn dan de S1 en van de S1 ben ik nog steeds dik tevreden (evenals een familielid die dezelfde heeft).

Probeer ook de filmmodus eens. Die gebruik ik evenveel als de foto modus. Zeker om te filmen is hij uniek in fotoland.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Als eerste tip zou ik zeggen dat je de camera echt goed leert kennen, neem als je ergens heen gaat evt de handleiding mee.

Dan is het misschien verstandig om je vaardigheden mbt tot de instellingen steeds verder uit te breiden.