Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

traveler dc 8300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• traveler dc 8300

Ik had graag eens willen weten of iemand van jullie een Traveler digitale camera heeft en of die daar content mee is. Ik zou mij zo eentje willen aanschaffen maar ken de reputatie van dit merk niet. Groeten en alvast bedankt
    Weezel

Re: traveler dc 8300

Toen die vorige keer bij de Aldi te koop was, heb ik hier achteraf enkele foto's gezien die daarmee gemaakt waren. Die zagen er eigenlijk niet zo slecht uit (veel beter dan de vorige toestellen die ze daar verkochten), maar ondertussen is de prijs van de Aldi-fototoestellen ook niet meer zo heel laag, en kan je voor een iets groter budget wel een echte merk-camera bestellen via internet.

Die foto's waren wel in ideale omstandigheden gemaakt, en dan zijn de resultaten bij de meeste camera's wel aanvaardbaar. Het is pas wanneer je weinig licht hebt, of snelle actie dat de goedkoopste camera's moeite hebben om foto's te maken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Been there, done that !

Ik had me de Traveler Slimline gekocht in april en hier is het voor mij eigenlijk allemaal begonnen...
      Hallo, nieuw bleuke op't forum hier... Sinds kort eigenaar van een nieuw (compact) DC-tje en graag had ik jullie oordeel over volgende (volledig onbewerkte) foto's: http://_____________/ (EDIT : link is niet meer actueel !) (gele foto van kat = in avondzon genomen) Hou er rekening mee dat dit m'n eerste foto's zijn

Maar ik heb de cam binnen de 1ste maand teruggedaan naar Aldi (1 maand geld-terug-garantie), en me daarna een KM Dimage Z20 gekocht (prosumer).
      Daarvan heb ik véél geleerd (manuele instellingen).
      De Dimage is ondertss ook al verkocht en nu ben ik al een dikke maand bezig met een 2ehandse DSLR...

Maar we wijken af

Als ik erop terugkijk was de beeldkwaliteit van die Traveler helemaal niet slecht, maar zoals Bandit zei: in ideale omstandigheden...
      Daarbij kwam er ook nog bij dat de cam ongelooflijk "buggy" was, vastlopen, rare kleurspelingen bij fel licht, enz...

In die periode was dat pakket nog redelijk laag geprijsd, maar nu vind ik het wat te hoog: 250 Euro.

Voor dat geld heb je al een camera van een deftig merk, mss wel wat met minder megapixels, maar we weten nu wel allemaal al dat veel megapixels geen garantie zijn voor goede beeldkwaliteit...

Vbtje:

Je kan ook nog doen zoals ik: camera in Aldi kopen, testen, en terug brengen , je neemt geen risico ...

Comment

Helaas zijn alle Aldi, Lidl, Trust en Kruidvat camera's die ik tot nu toe gezien heb ronduit bucht.

Soms maak je er een goeie foto mee, als je genoeg licht hebt (geen tegenlicht), als je niet inzoomt, als je niet te kortbij gaat, als je alles op automatisch laat staan, als je niet flitst... als als als...

Enkele (van de vele) vaak voorkomende tekortkomingen:

Sommige toestellen vallen gewoon uit elkaar.
        Als je zoomt werkt de scherpstelling niet of traag.
        Bij tegenlicht trekken de kleuren op niks.
        Als de zon niet schijnt trekken de kleuren ook op niks.
        Als je iets te snel afdrukt is de foto onscherp want dan kan het toestel niet scherpstellen.
        Als je een foto maakt moet je een eeuwigheid wachten voor je de volgende foto kan maken.
        Na tien foto's zijn de batterijen plat.
        enzovoort... enzovoort...

Wat blijft er dan nog over van het fotoplezier?

Dit zijn ervaringen die ik opgedaan heb tijdens de lessen, heelwat cursisten laten zich verleiden tot de aankoop van zulke toestellen, met zware ontgoochelingen tot gevolg.

Afblijven is de boodschap,

Groetjes,
        aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
        grtz
        marc-en-ciel

Comment

Wel, ik heb al meer dan twee jaar een Aldi (Medion 7025), en heb onlangs een Sony W7 gekocht.

De Medion heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
          Je moet inderdaad wel oppassen met het stroomverbruik (in standby), je moet er voorzichtig mee omgaan, en foto's in tegenlicht maken is iets wat je per definitie normaal niet doet.
          Als je geen al te hoge eisen stelt, dan krijg je veel waar voor je 250€. Kamera, tasje, geheugen, extra batterij, 1 maand terugbrenggarantie, 3 jaar garantie.

Dus ik heb een Sony W7, of eigenlijk niet.
          zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=90433
          Ik wilde gewoon iets nieuws, en beter, maar veel plezier heb ik er nog niet aangehad.
          Ik koos, en betaalde voor Sony, en Carl Zeiss om zeker te zijn van kwaliteit. Voor het dubbele van de prijs koop je enkel een kamera en een geheugenkaart. Geen tasje, geen extra batterij, geen terugbrenggarantie, slechts 1 (of 2) jaar fabrieksgarantie.
          Van het begin af was er een probleem met de scherpte aan één kant. In plaats van mooie foto's te maken, moest ik testfoto's maken om het probleem te achterhalen.
          Hoezo kwaliteitscontrole bij Sony?

Het toestel is nu al 2 weken weg voor herstelling, er moesten stukken binnenkomen. Wat er precies moet vervangen worden weet ik niet. Feit is dat ik, zelfs als die goed hersteld wordt, een defect toestel gekocht hebt. Of ik die verder nog zal vertrouwen weet ik niet. Ik heb nu al veel zin om iets anders te kopen. My last Sony?

Had ik die bij Aldi gekocht, dan had ik twee voor die prijs, en kon ik die zelfs terugbrengen zonder discussie.

Comment

Kijk hier ook even in deze thread:

Het zou om hetzelfde model gaan als deze: "Rollei dp8300"

Comment

De batterij-indicatie op het scherm kan in 3 kleuren voorkomen:groen,geel en rood.
              Wat betekent het,wanneer de batterij volledig is opgeladen(het LED-lichtje blijft constant groen branden)en de batterij-aanduiding blijft geel.In het handleidingsboekje is niets te vinden wat de batterijkleurweergave op het scherm betekent.

mvg,
              Willy

Comment

Deze post moet zowat de beste reclame voor Aldi zijn.
                Een compactcamera die 5 jaar goed werkt!!

Mijn eerste Kodak compactje uit 2003 heeft al een paar jaar geleden de geest gegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willy Van den Bergh Bekijk bericht
                  De batterij-indicatie op het scherm kan in 3 kleuren voorkomen:groen,geel en rood.
                  Wat betekent het,wanneer de batterij volledig is opgeladen(het LED-lichtje blijft constant groen branden)en de batterij-aanduiding blijft geel.In het handleidingsboekje is niets te vinden wat de batterijkleurweergave op het scherm betekent.

mvg,
                  Willy
                  leuke eerste post hoor!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                  X