Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel voor snowboard/actie foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototoestel voor snowboard/actie foto's

    Hellow beste belgiumdigital users,

    Ik zou eindelijk eens willen een deftig toestel aanschaffen om snowboard/actie foto's de €800. Nu is mijn vraag... welk toestel koop ik daar best voor. Ik dacht aan een Canon 350D...???

    (eventueel zonder rekenning te houden met mijn budget... welke lens heb ik daar best voor nodig???)

    greetz freakyme en alvast bedankt

  • #2
    Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door freakyme
    Hellow beste belgiumdigital users,

    Ik zou eindelijk eens willen een deftig toestel aanschaffen om snowboard/actie foto's de €800. Nu is mijn vraag... welk toestel koop ik daar best voor. Ik dacht aan een Canon 350D...???

    (eventueel zonder rekenning te houden met mijn budget... welke lens heb ik daar best voor nodig???)

    greetz freakyme en alvast bedankt
    Volgens mij komen alle DSLR's in aanmerking hiervoor, merk speelt zo geen grote rol, wel heb je een snelle en lichtgevoelige lens nodig, bvb een 70-200 f/2.8 , het merk laat ik hier ook in het midden, alle merken hebben goeie en snelle lenzen in dit bereik.

    mvg,

    Francis
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

      thx voor de reactie..., nog tips of wijze raad???

      Comment


      • #4
        Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

        je hebt juist géén lichtgevoelige telelens nodig in de bergen en zeker niet voor snowboard te fotograferen.

        Als het gaat over "jumps" in het funpark raad ik je een groothoek lens aan. Diegene die standaard wordt meegeleverd volstaat meer dan voldoende voor de eerste skivakanties.

        Als je boarders gaat fotograferen die van de helling naar beneden komen raad ik je natuurlijk wel een telelens aan maar deze hoeft niet precé een vast diafragma te hebben van 4.0!! In de bergen is er namelijk licht teover (licht van de zon + al het licht wordt nog eens teruggekaatst door de sneeuw).

        Ik zelf heb een 300d met de kitlens (voor funpark) en de 70-200 4.0 (voor close up bij een afdaling).
        Stijn Gysemans
        na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

        Comment


        • #5
          Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

          dus de standaard lens is genoeg... hmmmmm
          nu het is wel voor foto's te trekken van belgisch kampioenschap in de paasvakantie.... dus niet gewoon voor een std. indy of zo...

          Comment


          • #6
            Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

            Misschien is licht minder belangrijk maar een "snelle" lens lijkt mij toch geen overbodige luxe... Dat houdt in dat, in combinatie met de snelheid van je body, je met zo een lens je sneller kan scherpstellen. Eenzelfde body met een snellere lens zal uiteindelijk meer (aantal) scherpere foto's opleveren dan met een lens die er langer over doet.

            Bij de sigma-lenzen is het kenmerk daarvoor HSM, Canon USM dacht ik en voor nog andere merken moet je op de betrokken sites eens kijken. De Sigma lensen zijn op zich dan weer iets goedkoper dan de Canon indien je voor de 350D zou gaan.
            Verder zijn de lenzen met een kleinere F ook langer en zwaarder zodat bij eventuele verplaasing op de berg je blij zal zijn dat je NIET voor de F2.8 hebt gekozen.

            TIP:
            Kijk eens op de sites van de verschillende fabrikanten naar als die afkortingen om een idee te hebben wat ze betekenen, dat maakt het makkelijk uit te maken waarom de ene lens duurder is dan de andere!
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

            Comment


            • #7
              Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

              deze zijn gemaakt met Nikon Coolpix 5700 in Les 2 Alpes in maart



              dus met een DSLR en een redelijke lens moet dat goed lukken
              beter een snelfocussende lens dan een lichtsterke lens
              maar die gaan meestal hand in hand hé

              'k had enkel last met de shutterlag in de halfpipe
              bij de sprongen op 't kussen deed ik een prefocus

              tja als je geen DSLR bij de hand hebt, moet je wa truukjes uithalen hé
              Last edited by Dirtyharry71; 9 november 2005, 15:25.
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

                ik denk dat een canon 70-200 F4 een goei keus zou zijn , deze lens heeft naar
                het schijnt bewezen wat hij kan , is niet te zwaar en voldoende lichtsterk in de bergen waar veel licht is

                Comment


                • #9
                  Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

                  ik herhaal nogmaals
                  gebruik die canon 70 200 niet voor in de pipe!!
                  Je krijgt er dan amper hun gezicht op!
                  Ik zou eerder gaan kijken naar de 10-22 want die mannen springen hoog hoor, dat zul je wel weten
                  Stijn Gysemans
                  na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

                  Comment


                  • #10
                    Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

                    sorry dat ik zo laat reageer mannen, maar bedankt voor jullie tips, ik zal de komende maanden nog afwegen, bedoeling is dat ik tegen maart eventueel het toestel zou kunnen kopen. Bedoeling is idd voor funpark foto's, daar ik zelf een funpark liefhebber ben...

                    ps: natuurlijk is het ook de bedoeling om sequentie (of hoe noemt dat) foto's te trekken...

                    greetz en thx freakyme

                    Comment


                    • #11
                      Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

                      Investeer in een goeie lens. 70-200 L f4 ligt mooi. Dit is er eentje van deze zomer vanuit Tignes met een 20D en een 100-400L IS. Hopelijk deze winter nog meer maar ben daar nog wat bang voor om op de pistes te komen met men DSLR .

                      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                      http://www.racenews.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: fototoestel voor snowboard/actie foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door freakyme
                        sorry dat ik zo laat reageer mannen, maar bedankt voor jullie tips, ik zal de komende maanden nog afwegen, bedoeling is dat ik tegen maart eventueel het toestel zou kunnen kopen. Bedoeling is idd voor funpark foto's, daar ik zelf een funpark liefhebber ben...

                        ps: natuurlijk is het ook de bedoeling om sequentie (of hoe noemt dat) foto's te trekken...

                        greetz en thx freakyme
                        voor rails valt de 350D mee voor sequenses ... maar kickers zijn echt ni goe in beeld te brengen met 3bps .. jammer
                        en ik weet waar ek et over heb, ik gebruik de 350d zelf
                        voor snowboardfotos zou ik ma al te graag nen 20d hebben .. of men MKII

                        verder ben ik zelf voor een niewe lens aan het kijken .. want de kitlens is hmm ni echt extreem snel van de moment er wat wolken opsteken (gisteren nog problemen mee gehad toen ik wat rail sequensen probeerde)

                        daarom ben ik ook op zoek naar een snelle lens
                        Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
                        my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

                        Comment

                        Working...
                        X