Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Specifieke vragen omtrent aankoop Spiegeltje-camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Specifieke vragen omtrent aankoop Spiegeltje-camera

Hallo,

Ik ben al een lang tijdje in het bezit van een Nikon 5700. Er zijn echter een paar zaken waar ik niet zo tevreden over ben. Vandaar dat ik binnekort een digitale spiegelding wil aanschaffen.

Mijn hoofdkeuze gaat naar de Canon 350D, omdat hij compact is en (denkik) snel in het nemen van foto's.

Ik neem graag foto's met een verschil en scherpte diepte, voorbeeld de achtergrond wazig tov het hoofdonderwerp. En net dat wil ik ook merken als ik een foto neem. Maw ik zou graag een camera met een zeer goeie viewfinder vinden. Want mijn huidige digitale camera is het té vaak een verassing wat in focus zal zijn.

Wat denken jullie? Canon 350D, Nikon D50 of Olympus E 500?
    Last edited by villenier; 6 november 2005, 18:44.

Re: Specifieke vragen omtrent aankoop Spiegeltje-camera

Oorspronkelijk geplaatst door villenier
    Maw ik zou graag een camera met een zeer goeie viewfinder vinden. Want mijn huidige digitale camera is het té vaak een verassing wat in focus zal zijn.

Geen van de drie! Met nadruk op GOEDE viewfinder: Pentax ist Ds of (in mindere mate) de Pentax ist Dl of KM D5D...
    Alsof alleen de drie meest bekende merken in staat zouden zijn om een goede camera te maken...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Kan jij me dan vertellen wat er slecht is aan de andere?En zeg nu niet "te klein" hé,want da's een kwestie van smaak.Ik heb zelf ook de 5700 gehad,en het is een wereld van verschil qua viewfinder als je nog maar gewoon op eender welke dslr overgaat.
      Last edited by Spotterke; 6 november 2005, 21:11.
      Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Vertelt u mij wat het grote verschil is?

Het gebeurt me zeer vaak dat ik denk een mooie -in-focus foto genomen te hebben volgens mijn viewfinder. Maar als ik de foto dan bekijk op het scherm of afgedrukt, dan is hij totaal niet in-focus...

Comment

Maw ik zou graag een camera met een zeer goeie viewfinder vinden. Want mijn huidige digitale camera is het té vaak een verassing wat in focus zal zijn.

Nou als het over viewfinders gaat is zelfs Phil Askey ( ) heel duidelijk.De nieuwe 500 van Olympus schijnt ook zeer aan tunnelview te lijden.
          Pentax K10D

Comment

Vertelt u mij wat het grote verschil is?

Het gebeurt me zeer vaak dat ik denk een mooie -in-focus foto genomen te hebben volgens mijn viewfinder. Maar als ik de foto dan bekijk op het scherm of afgedrukt, dan is hij totaal niet in-focus...
            Daar zal bij een DSLR niet veel aan veranderen. Je kunt nog steeds OOF-foto's maken. En op de LCD afgaan om te zien of de foto scherp is heeft ook geen zin, want veel te klein...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

is het dan niet zo dat je door de lenzen een beter zicht hebt wat je zal trekken?

Comment

is het dan niet zo dat je door de lenzen een beter zicht hebt wat je zal trekken?
                Het helpt idd. een stuk en de zoeker is zowieso helderder dan een EVF (alhoewel die de laatste tijd enorme vooruitgang geboekt hebben)... Maar de gemakkelijke manier van controle voor scherpe foto's die je vroeger had in de zoeker via die split-screen heb je nu enkel op de duurdere modellen, en dan nog als optioneel glas...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Je zult met een DSLR echt wel zien wat je trekt. Grote of kleine viewfinder, maakt niet uit Het één is wat prettiger dan het andere, maar zien wat je fotografeert doe je altijd wel met een DSLR.

Focus is en blijft hopeloos zonder hulpmiddel in de viewfinder zoals die vroeger in de analoge tijd wel ingebouwd was.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                  X