Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waardig alternatief voor D70s?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waardig alternatief voor D70s?

Oorspronkelijk geplaatst door rafael
    Wat doet de 5d in dit rijtje? Dat is een camera van een andere orde dan 350d/d50/d70(s).

Of zoek je een reden om eens een 5d in je handen te hebben?
    Hoezo? als je je kan verbeteren, waarom niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rafael
      Wat doet de 5d in dit rijtje? Dat is een camera van een andere orde dan 350d/d50/d70(s).

Of zoek je een reden om eens een 5d in je handen te hebben?
      Blijkbaar verwaring...... Er is de C 5D en de KM 5D.........

Frans

Comment

Als je eigenlijk liever een D70 of 20D o.i.d. had gehad... waarom dan niet een gebruikte? Voor de prijs van een D70s of een 350D heb je een hele knappe occasie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
          Blijkbaar verwaring...... Er is de C 5D en de KM 5D.........

Frans
          Er is maar een 5d, dat is de Konika Minolta. Dat canon dingetje is veel later op de markt gekomen. En speelt hier niet mee denk ik.

Comment

Ik zou beslist eens kijken naar de Konica Minolta D5. Een camera die goedkoper is, zodat er genoeg geld overblijft voor een goed objectief. Daarnaast zit er image-stabilisatie op. En dat zorgt ervoor dat je langere sluitertijden kunt realiseren bij stilstaande beelden. Deze IS zit in de camera en niet in de lens, dus werkt met bijna elk objectief. De beeldkwaliteit van de camera en de ruiseigenschappen schijnen goed te zijn. Daarnaast heeft deze camera een heel prettige zoeker. Beter dan de Canon 350D en Nikon 50 en door dat ding ga je elke keer kijken als je een foto gaat nemen...

Maar goed het is mijn persoonlijke mening...

Groetjes,
            Bart

Comment

Kijk eens naar de Canon 20D, op het ogenblik wordt die in Belgie voor zo rond de 1299,- Euro verkocht. U krijgt nog 150,- Euro terug van Canon op uw bankrekening. Voor een kleine 1150,- Euro heeft u dan een prachtige body. En er is een ruime keuze aan nieuwe en aan tweede hands lenzen.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                De enigste die je 2 stops winst geeft in licht is de Konika minolta. en dat kan tellen, zeker met dergelijke lenzen!!
                Rudy,
                Misschien een domme vraag, maar toch: waarom heb je bij die 5D 2 stops winst ? Vanwege die anti-shake body ?

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Desnoods kan ik (of iemand die ik ken) je een aantal starterlenzen voor de minolta bezorgen zodat je voor weinig geld lekker kunt starten met goed glas.
                Geldt trouwens dit aanbod voor "starterslenzen" nog ?

Oorspronkelijk geplaatst door BartK
                Ik zou beslist eens kijken naar de Konica Minolta D5. Een camera die goedkoper is, zodat er genoeg geld overblijft voor een goed objectief. Daarnaast zit er image-stabilisatie op. En dat zorgt ervoor dat je langere sluitertijden kunt realiseren bij stilstaande beelden. Deze IS zit in de camera en niet in de lens, dus werkt met bijna elk objectief. De beeldkwaliteit van de camera en de ruiseigenschappen schijnen goed te zijn. Daarnaast heeft deze camera een heel prettige zoeker. Beter dan de Canon 350D en Nikon 50 en door dat ding ga je elke keer kijken als je een foto gaat nemen...

Groetjes,
                Bart

Puur op basis van wat ik op deze site vind, ben ik toch geneigd om naar een KM 5D te gaan, eventueel met zo'n 18-200 lens van Sigma of Tamron (lijkt me een plezant, ruim bereik).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartK
                  Daarnaast heeft deze camera een heel prettige zoeker. Beter dan de Canon 350D en Nikon 50 en door dat ding ga je elke keer kijken als je een foto gaat nemen...

Groetjes,
                  Bart
                  Als we het over een superieure zoeker hebben is er eigenlijk maar 1 camera die 100% scoort....................
                  Pentax K10D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                    Rudy,
                    Misschien een domme vraag, maar toch: waarom heb je bij die 5D 2 stops winst ? Vanwege die anti-shake body ?

Geldt trouwens dit aanbod voor "starterslenzen" nog ?

Puur op basis van wat ik op deze site vind, ben ik toch geneigd om naar een KM 5D te gaan, eventueel met zo'n 18-200 lens van Sigma of Tamron (lijkt me een plezant, ruim bereik).
                    2 stops is inderdaad door de AS
                    starterslenzen, pm me maar.

Comment

Working...
                    X