Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze digitale camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik was vertrokken met de idee van een Sony te kopen.
    Na lang vergelijken ben ik er van afgestapt omdat ik vind, mijn persoonlijke mening dus, dat hun kleuren te fel zijn, nie natuurlijk
    genoeg.
    Heb deze week een collega op bezoek gehad met een sony dsc p71 en ook
    weer te felle kleur. Je houd er van of niet, maar heb juist gelezen dat de Cano S45 in nederland te verkrijgen is voor 673€, dus is mijn keuze vlug gemaakt.
    Amai, nu ga ik zeker repliek krijgen van de Sony gebruikers.

groetjes
    Mon

Comment

wat is er mis met de S602z ? Als je moet kiezen tussen goed in de hand of supercompactheid ... als je compact wil kies je beter niet voor de S602z maar in alle andere gevallen zou ik hem toch sterk overwegen
      Fuji S602z

Comment

Mon,
        ik heb mijn s45 bij Fotohuset in Maassluis gehaald. Ik heb hem daar 674 euro betaald. Nu kun je hem er al krijgen voor 669 want ze hebben een laagsteprijs garantie.
        Heel vriendelijke mensen, hebben hun belofte gehouden wat levering betreft (om dit te kunnen doen zijn ze de camera zelf in duitsland gaan ophalen).
        Enigste nadeel: duiste handleiding... maar op internet vindt je de engelstalige handleiding.
        Ben supertevreden over mijn camera!! Nu nog leren wat betere foto's te trekken en we zijn er
        Time is a precious little thing....

Comment

SpikeCK,

Waar op het Internet heb je de handleiding van de S45 gevonden?

Hans.

Comment

Ik heb een Sony DSC-S85 gekocht voor "maar" 739€, kreeg er een samsonite bag bij voor niets en 20 gratis prints + zekerheid op service bij damage.
            Het is een prachttoestel.
            Wat ik belangrijk vind naast de kwaliteit van uw toestel is de garantie op wisselstukken. Elk toestel van de merken Canon, Nikon, Fuji, Pentax ed zijn kwalitatief goed én bieden een goede service + garantie op wisselstukken tot in de "eeuwigheid".
            Computermerken zoals HP, trust, Medion en dergerlijke ... Ik heb van iemand die met zijn oude HP buiten garantie geen herstelling meer mogelijk was wegens uitputting voorraad wisselstuk en einde produktie.
            Daar sta je dan met je DC die je 4 jaar terug kocht aan 40000 befkes
            >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

Comment

http://www.canon.co.jp/Imaging/PSS45/PSS45_1-e.html
              voor de handleiding. helaas in html....
              moest je ooit een pdf vinden laat mij dan iets weten...
              rijke bron aan pdf handleidingen: http://www.cameracanada.com/manuals.html
              Time is a precious little thing....

Comment

Smurfie, verbeter me als ik verkeerd moest zijn maar ik dacht
                dat de S602 3,3 megapixels heeft terwijl de S45 4,1 megapixels.
                Heb er foto's van gezien en 't is ook een goed toestel.
                Maar als je een foto wil afdrukken op A4 formaat is 3,3 megapixels
                dan genoeg.

mvg
                Mon

Comment

Mon,

Heb gisteren een Fuji S602 gekocht bij KameraExpress is Nederland (zie tread http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=11374).
                  Dit is mijn 4e digitale camera en, oh jongen, wat een verschil met de vorige. Dit toestel ie gewoon fantastisch.

Laat me eerst even een uiteenzetting doen waarom mijn keuze gevallen is op deze fuji. Deze criteria zijn louter persoonlijk. Vele van de reeds vermelde toestellen zijn uitstekende toestellen, maar ik wil je gewoon even uitleggen hoe ik uiteindelijk tot mijn keuze gekomen ben.

- Na 3 'point and shoots' te hebben gehad wou ik eens een toestel dat me toeliet om naast auto-mode, ook alle instellingen manueel te kunnen bepalen (ISO, diafragma, sluitertijd, wit balans, etc.).

- Het toestel moest over een (deftige) optische zoom beschikken.

- Het toestel moest op (uiteraard herlaadbare) AA baterijen werken. Geen eigen accu's die peperduur zijn en na x-tijd niet meer te verkrijgen zijn.

- het toestel moest min. voorzien zijn van een CF type I/II slot, met microdrive compatibiliteit. Waarom? Wel, CF is zowat het meest gebruikte geheugen type. Andere mogelijkheden zijn SmartMedia (capaciteit beperkt tot 128Mb) sD, xD (nieuwste kaart van Olympus/Fuji en zal zichzelf nog moeten bewijzen) en MemoryStick (enkel Sony). De slag om wat standaard geheugen zal moeten worden voor digitale camera's moet nog gestreden worden.
                  MAAR, ZEER BELANGRIJK, CF is het enige type waarvoor adaptertjes bestaan voor sD of xD kaartjes.

- Autofocus snelheid, Zoom snelheid.

- Continue trekken + wegschrijven van foto's in background

- Nauwkeurigheid van de 'View Finder' (doorkijk-oog)

- Mogelijkheid tot video opname.

- Budget van +/- 800 Euro

Heb getwijfeld tussen volgende toestellen :
                  - Canon S45
                  - Fuji S602Z
                  - Olympus E10 (tweedehands)

Waarom geen Canon S45
                  - Accu
                  - view finder
                  - Mogelijkeden beperkter dan bij S602
                  - Optische zoom beperkter dan bij S602
                  - Video opname beperkter dan bij S602

Waarom geen Olympus E10
                  - te duur (zelf in 2e hands)
                  - geen video opname
                  - niet microdrive compatible

Ik heb o.a. zwaar getwijfeld tussen de S45 en S602. Het grote voordeel van de S45 is dat hij zeer compact is, wat niet zozeer kan gezegd worden van de S602. Toch hebben de mogelijkheden van de S602, de optische zoom, de viewfinder, de batterijen en video opname de doorslag gegeven om voor dit toestel te kiezen.

Nogmaals, dit zijn persoonlijke criteria en wil absoluut geen afbreuk doen naar andere toestellen, welke ook schitterend zijn.

Veel zoekgenot!
                  Vince.

Comment

Hoi iedereen

Ben gisteren een keer een kijkje gaan nemen in de nieuwe Media-markt in Antwerpen.

Ik was namelijk van plan de iets duurdere Sony DSC-P9 te kopen. Daar is hij al de jouwe voor maar 667 EUR, terwijl ik 'm in andere winkels nergens onder de 770 EUR heb gezien.

Dus in dit geval valt deze 4M pixel toch ook binnen jouw budget.

Ik ga 'm in ieder geval kopen, wacht alleen nog ff op de kerstman voor centjes!

Groeten,

Tsjiebie

Comment

Jeeezessss,
                      Allé vooruit ik ga al die info eens terug bekijken.
                      Hoop dat ik er mee klaar ben tegen de feestdagen.
                      Bedankt voor de goede uitleg.

Comment

Originally posted by Mon
                        Jeeezessss,
                        Allé vooruit ik ga al die info eens terug bekijken.
                        Hoop dat ik er mee klaar ben tegen de feestdagen.
                        Bedankt voor de goede uitleg.
                        Mon,
                        Ik heb zelf ook voor die keuze gestaan samen met een vriendin, zij kocht een hele compacte Olympus C-50 met 5 megapixel. Ik kocht de iets grotere, maar volledig instelbare C-5050 ook met 5 megapixel en een 1.8 lens. Foto's van beide zijn nagenoeg gelijk, 't is alleen wat je zelf mooi vind. Als je goed en goedkoop uit wilt zijn kijk eens naar de Olympus C-720UZ 3 Megapixel, 8 x optische zoom, die koop je inclusief extra 128 mb kaart al voor 640 euro.
                        Succes met zoeken

Comment

C720,

Weet ge wat het grote probleem is. Iedereen is schijnbaar vreselijk tevreden over zijn camera. Dat maakt het voor een buitenstaander echter nog moeilijker om een keuze te maken. Ik weet te weinig af van instellingen en dergelijke en probeer dus uit de reviews wat uit te halen. Het is inderdaad niet gemakkelijk maar ga je Olympus toch ook eens bekijken. Mijn budget zit voorlopig eond de 750€ dus dat is het enige waar ik rekening moet mee houden, anders had ik waarschijnlijk de Canon G3 gekocht.

groetjes
                          Mon

Comment

Working...
                          X