Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Beukelaer en garantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Beukelaer en garantie

Ok, dat is de wet.

Maar ik denk dat Nikon verplichtingen oplegt aan DB om hun de 'internationale garantie' te kunnen waarborgen. Indien DB dit niet meer doet, zou Nikon wel eens naar een andere distributeur op zoek kunnen gaan...

En dat is iets heel anders...

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
    De Wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen van 01/09/2004 (Belgische Staatsblad 21/09/2004).
    (ten uitvoer van richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen).
    Is duidelijk : de verkoper is gehouden tot de garantie.

En vermits uw verkoper, niet in België gevestigd is, moet je die dus in het buitenland gaan zoeken.

Die zogenaamde internationale garantie is een garantie dat je uw toestel kan laten maken overal in elk land. En ja inderdaad onder waarborg als dat toestel normaal geïmporteerd is. Trouwens op een geldige waarborgkaart, staat invoerder en verkoper. Je moet je tot die verkoper wenden. (Tenzij je tijdelijk in het buitenland verblijft maar dan nog moet het bij een erkende dealer van het desbetreffende land zijn, en in je eigen land via de officiële invoerder aangekocht).
    Allé, zo denk ik hé, en normaal is het ook zo, denk ik.....te weten.
    Nogmaals : de service die eventueel DB levert is zuiver goodwill.
    Je moet bij je verkoper zijn, de Wet is duidelijk.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
      Ok, dat is de wet.

Maar ik denk dat Nikon verplichtingen oplegt aan DB om hun de 'internationale garantie' te kunnen waarborgen. Indien DB dit niet meer doet, zou Nikon wel eens naar een andere distributeur op zoek kunnen gaan...

En dat is iets heel anders...

Jo.
      Natuurlijk zullen er wel wederzijdse verplichtingen zijn. Twijfel daar geen moment aan. Maar ik denk dat ze je bij Nikon snel zullen verwijzen naar de invoerder/DB, denk ik. En die zegt (soms) breng het bij je dealer binnen.
      En daar sta je dan. En de Wet heb je ook niet aan je kant.
      Denk dat Nikon blij is om z'n DB hier te hebben. Als ze dat allemaal zelf moeten gaan doen.....'t zou kunnen natuurlijk.
      Maar goed er werd naar meer info/uitleg gevraagd, 2 keer, en die probeerde ik, voor zover het mij mogelijk was, en hoe ik denk dat het in elkaar steekt, te geven.

Comment

Nikon D70s kit
        prijs bij : ( btw incl)
        Top foto 1000 euro (16% btw)
        kamera express 1079 euro ( 19% btw)
        bij plaatselijke fotohandel in Belgie 1350 euro. ( 21.% btw).....!!
        vraag : wie weet een fotohandel in Belgie waar nog een behoorlijke prijs kan verkregen worden? ik verlang geen duitse prijzen maar verschillen van 300 euro vind ik een beetje overdreven.

Comment

Het gaat mij niet om het feit dat ik via een dealer moet, maar om het feit dat er wel degelijk internationale garantie geboden wordt.
          Dat het via een dealer moet is wat ongemakkelijk, maar dat moet dan maar.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
          Natuurlijk zullen er wel wederzijdse verplichtingen zijn. Twijfel daar geen moment aan. Maar ik denk dat ze je bij Nikon snel zullen verwijzen naar de invoerder/DB, denk ik. En die zegt (soms) breng het bij je dealer binnen.
          En daar sta je dan. En de Wet heb je ook niet aan je kant.
          Denk dat Nikon blij is om z'n DB hier te hebben. Als ze dat allemaal zelf moeten gaan doen.....'t zou kunnen natuurlijk.
          Maar goed er werd naar meer info/uitleg gevraagd, 2 keer, en die probeerde ik, voor zover het mij mogelijk was, en hoe ik denk dat het in elkaar steekt, te geven.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Working...
          X