Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel aanschaffen?

    Hallo, dit is waarschijnlijk een vraagje dat reeds enkele keren teruggekomen is, dus bij deze reeds mijn excuses.

    Ik ben reeds een tweetal jaar eigenaar van een van de eerste digitale fototoestellen uit de Aldi. Remember de commotie die daar toen rond heerste.
    Ondanks de beperkingen van dit toestel kon ik over het algemeen niet echt klagen over de foto's. Toch plan ik mij een nieuw aan te schaffen.

    Ik laat de mooiste foto's steeds afdrukken op professionele manier om in een album te plakken. Gezien ik zelden vergrotingen vraag is in principe 4 megapixel zeker genoeg. Wat ook belangrijk is, is dat het geen eeuwigheid duurt tussen het trekken van de foto en het moment dat je opnieuw kan trekken.

    Enkele vrienden hebben de Canon Ixus 400. Ik vind dit een zeer goed toestel. Het kost momenteel nog ongeveer 250 EUR. Ik had gedacht dit te kopen.

    Heeft iemand eventueel een ander (beter) advies?

  • #2
    Re: welk toestel aanschaffen?

    Ik heb geen advies maar als je een camera koopt denk dan eens aan meer optische zoom en een stablisator. Dat kan heel veel vreugde geven met fotograferen. Ik heb toen ook een aldi toesteltje gekocht en dacht ook aan het digitale. Nu pas geleden een panasonic fz5 gekocht en tevreden.
    Ten eerste je fotografeerd een vergelegen object dichterbij, als je indrukt staat de foto er pats boem meteen op, bijna geen vertraging, Met de medion had je altijd vertraging. En er zijn genoeg andere dingen om op te noemen.
    Maar als je de prijs te hoog vindt kan je uitwijken naar de fz4, of naar minolta z serie, of een kodak met 10 x zoom.

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel aanschaffen?

      Voordat je meteen allerlei toeters en bellen op je camera besluit te willen hebben, is het misschien handiger om te zeggen wat je vooral fotografeert. 10x optische zoom is leuk, maar niet in alle gevallen noodzakelijk. Of wat je eraan wilt uitgeven, duurder is niet altijd noodzakelijk. Welke eisen stel jij aan je camera, behalve dat hij niet veel mp moet hebben? Wil je veel instelmogelijkheden hebben (en zo ja, wat wil je kunnen instellen?) of wil je liefst alles automatisch fotograferen?

      En waar je misschien ook eens een kijkje kunt nemen is op www.dpreview.com Hier staan de meeste camera's getest (en ook met gebruikerservaringen) én je kunt je camera gemakkelijk vergelijken met andere soortgelijke camera's.
      Succes,

      JLP
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment

      Working...
      X