Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raw en jpg fine instellen D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raw en jpg fine instellen D70

    Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn om onze Nikon D70 zowel in RAW en ook in jpeg fijn in te stellen , nu is het enkel mogelijk op RAW en jpeg basic ?
    De reden hiertoe is dat als er opnames gebeuren met zeer veel shoots er een inmens werk is om alles over te zetten , mocht het mogelijk zijn om ze zowel in beide formaten op te slaan kan je de foto's die het echt nodig hebben aan te passen in nef.

    weet iemand of dit mogelijk is ?
    er zijn nu toch al redelijke kaarten die het toelaten om dergelijke formaten op te slaan
    nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
    www.thunderx.be

  • #2
    Re: raw en jpg fine instellen D70

    dit kan niet bij de d70

    de d2x kan dit wel denk ik

    Comment


    • #3
      Re: raw en jpg fine instellen D70

      Oorspronkelijk geplaatst door thunderx
      Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn om onze Nikon D70 zowel in RAW en ook in jpeg fijn in te stellen , nu is het enkel mogelijk op RAW en jpeg basic ?
      De reden hiertoe is dat als er opnames gebeuren met zeer veel shoots er een inmens werk is om alles over te zetten , mocht het mogelijk zijn om ze zowel in beide formaten op te slaan kan je de foto's die het echt nodig hebben aan te passen in nef.
      Een oplossing is op de PC via capture 4.3.1 van nikon via een batch command alle .jpg files automatisch aan te maken, zelfs met een voorafbepaalde parameter instelling. Als ik echt heel veel files heb doe ik dit soms om eerst de jpg files te overlopen en daarna selectief de gewenste nef file optimaal te bewerken. Batch command loopt vrij snel en je moet er niet bijblijven. Nikon view is ook een alternatief zij het dat de jpg resolutie's beperkter zijn.
      Frans

      Comment


      • #4
        Re: raw en jpg fine instellen D70

        Gaat dat niet met een fotoshop action ?
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #5
          Re: raw en jpg fine instellen D70

          Oorspronkelijk geplaatst door thunderx
          Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn om onze Nikon D70 zowel in RAW en ook in jpeg fijn in te stellen , nu is het enkel mogelijk op RAW en jpeg basic ?
          De reden hiertoe is dat als er opnames gebeuren met zeer veel shoots er een inmens werk is om alles over te zetten , mocht het mogelijk zijn om ze zowel in beide formaten op te slaan kan je de foto's die het echt nodig hebben aan te passen in nef.

          weet iemand of dit mogelijk is ?
          er zijn nu toch al redelijke kaarten die het toelaten om dergelijke formaten op te slaan
          Dit programma zet al je NEF bestanden in een handomdraai om, je zal verschieten van de snelheid, resultaat is beter dan de JPG's basic.


          succes,

          Francis
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: raw en jpg fine instellen D70

            Dag Francis ,
            bedankt voor de tip , dit is inderdaad de oplossing , gewoon alles trekken in RAW en dan overzetten met PreviewExtractor.exe. de snelheid waarin alles omgezet wordt is enorm. zo zijn mijn problemen opgelost .
            De foto's die in jpeg niet goed genoeg zijn kan je dan makkelijk nog bewerken in raw .

            nogmaals dank ,;
            mensen probeer het maar
            nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
            www.thunderx.be

            Comment


            • #7
              Re: raw en jpg fine instellen D70

              Oorspronkelijk geplaatst door thunderx
              Dag Francis ,
              bedankt voor de tip , dit is inderdaad de oplossing , gewoon alles trekken in RAW en dan overzetten met PreviewExtractor.exe. de snelheid waarin alles omgezet wordt is enorm. zo zijn mijn problemen opgelost .
              De foto's die in jpeg niet goed genoeg zijn kan je dan makkelijk nog bewerken in raw .

              nogmaals dank ,;
              mensen probeer het maar
              Graag gedaan maar ik wil hier niet met de eer gaan lopen, een andere BD-er heeft dit ooit eens gepost, maar helaas wist ik niet meer juist wie.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: raw en jpg fine instellen D70

                Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Graag gedaan maar ik wil hier niet met de eer gaan lopen, een andere BD-er heeft dit ooit eens gepost, maar helaas wist ik niet meer juist wie.
                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=82277
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: raw en jpg fine instellen D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                  Verdorie, hoe kon ik dat vergeten, JéPé natuurlijk.....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment

                  Working...
                  X