Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Minder fijn om te horen dat 'onder uitzonderlijke omstandigheden' mijn toestel plots dienst kan weigeren. Weet er iemand meer details hier over? Zijn bepaalde series vatbaar voor dit fenomeen of zijn er bepaalde dingen die je best vermijdt?
Ik zou niet willen dat mijn camera het plots begeeft als ik voor 3 weken in Afrika zit ...
Minder fijn om te horen dat 'onder uitzonderlijke omstandigheden' mijn toestel plots dienst kan weigeren. Weet er iemand meer details hier over? Zijn bepaalde series vatbaar voor dit fenomeen of zijn er bepaalde dingen die je best vermijdt?
Ik zou niet willen dat mijn camera het plots begeeft als ik voor 3 weken in Afrika zit ...
Om je gerust te stellen, ik heb dit probleem vorige week gehad de voorlaatste dag op reis, dus ik had al een pak foto's kunnen nemen. Het is alsof mijn nikon niet graag op reis gaat, vorig jaar op reis heeft hij het ook laten afweten dan hebben ze er een nieuw spiegelhuis mogen insteken.
Hoe dit probleem vermijden? kzou het niet weten, ik had in de voormiddag nog foto's gemaakt, in de namiddag deed ik eerst nog een lenswissel en het was van dat.
Misschien dat je je camera misschien eens binnen doet voor controle?
Dit stelt me eigenlijk niet echt gerust Doom scenario is dat gebeurt op de eerste dag ipv de laatste he.
Ik heb dezelfde vraag ook eens via Nikon Support gesteld en kreeg daarvolgend antwoord op:
Een bepaalde reeks van toestellen kan het defect vertonen zoals beschreven in de mededeling, zolang uw toestel geen problemen vertoont hoeft u zich evenwel geen zorgen te maken.
Het beste kunt u regelmatig de website nazien voor meer informatie, en indien uw toestel bij deze reeks van toestellen zou horen, dit zoals aangegeven binnen brengen voor herstelling onder waarborg.
Met vriendelijke groeten,
Nikon Support
NV.H.De Beukelaer
of met andere woorden: wacht gewoon tot er iets misgaat ...
Voorlopig heb ik natuurlijk geen klagen van mijn toestel, maar eigenlijk hoop ik misschien toch ergens dat ik dit euvel toch krijg, maar dan ruim voor ik moet vertrekken.
je kan voor 600-1500 euro geen toestel verwachten dat failsave is.
cameras voor ruimtevaart kosten stukken meer maar deze moeten dan ook gegarandeerd een stuk langer werken in slechte omstandigheden. de prijs is er dan ook naar
als je dan toch een prof gebruiker bent dan koop je gewoon 2 of 3 bodys. de kans dat ze allemaal stukvallen is wel klein, tenzij je ze verkeerd gebruikt
voor de rest is het gelijk een auto. je hoort iets tikken of je motor doet raar totdat je natuurlijk naar de garage gaat (op afspraak) want dan geeft ie geen problemen. das geen kansrekening maar murphy
Comment