Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegel blokkeert op D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spiegel blokkeert op D70

    Hoi,

    tijdens mijn vakantie heb ik een veirtal keer (op zo'n 500 foto's) voorgehad dat de spiegel blokkeerde op mijn D70. Op dat moment verscheen er ook een error op de lcd (die ik echter niet noteerde). Het probleem kon telkens opgelost worden door ofwel de camera uit te zetten of te switchen tussen autofocus en manueel.

    Iemand die ook dergelijke ervaringen heeft? Best camera die nog onder garantie is ter herstelling voorleggen?

    Ik had tevens nog een tweede probleem. Van de 300 foto's die ik op een bepaald moment op mijn Compact Flash kaartje staan had kon ik via Picasa maar 109 afhalen. De rest kan ik niet meer kopieren (Picasa stopt er na 109 mee, manueel kopieren lukt op niet) alhoewel die op de LCD van de D70 zichtbaar zijn. Ik kopieerde deze naar mijn portable via de usb kabel. Het Compact Flah kaartje is er een van Sandisk. Iemand hier een idee?

    Alvast bedankt...
    Last edited by pnobels; 20 september 2005, 19:02.
    Nikon D90

  • #2
    Re: spiegel blokkeert op D70

    Bij mij is 14 dagen geleden de spiegel geblokkeerd geweest door op de DOF-preview knop te duwen. Van alles geprobeerd
    - toestel aan en uit
    - batterij eruit
    Uiteindelijk gewoon op de sluiter geduwd en de spiegel kwam terug naar beneden. Sindsdien geen probleem meer ondervonden.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: spiegel blokkeert op D70

      Zelfde probleem gekregen de laatste dagen van garantie en snel bij De Beukelaer binnengedaan. Motortje van spiegel werd vervangen nu tot hiertoe geen problemen meer gehad!!!
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #4
        Re: spiegel blokkeert op D70

        Vandaag voorgehad met m'n 300D. Uitzetten ging niet. Enige wat ik kon doen was batterijen uit de grip en herinsteken...
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

        Comment

        Working...
        X