Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D vs 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 20D vs 350D

met betrekking tot de size van de 3xx reeks (of 400).
    M'n vader heeft de 400 zonder bg en m'n kameraad en ik hebben beiden een bg.
    Wij zweren met en m'n vader vindt het te lomp...
    -> ff zelf uitproberen zou ik zeggen.
    heb al meerdere malen gelezen dat de 400d tov de "grotere broertjes" (20,30) niet echt meer moet onderdoen (de verschillen zijn echt alleen van toepassing als je ze benut/nodig hebt).
    Ik ben persoonlijk vr de nieuwe gegaan ipv een 350 aan spotprijs te kopen (verschil was echt niet zo extreem)....

hoop dat het een beetje helpt
    square lens produces round picture. or was it ...

KeeJoZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door keejoz Bekijk bericht
      heb al meerdere malen gelezen dat de 400d tov de "grotere broertjes" (20,30) niet echt meer moet onderdoen (de verschillen zijn echt alleen van toepassing als je ze benut/nodig hebt).
      Qua beeldkwaliteit niet nee, maar er zijn toch nog andere zaken die minstens zo belangrijk zijn, zoals ergonomie, om maar 1 voorbeeld te geven.

Ik zou het instelwiel achteraan op de body en de 4 direct access toetsen bovenaan voor de LCD om 8 parameters vliegensvlug in te stellen niet meer willen missen
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OneyedK Bekijk bericht
        thx keejoz, sigma was idd m'n tweede keuze dus als jullie resultaten hebben wil ik die graag eens lezen/zien, klassieke reviews zeggen veel, maar wat irl resultaten zijn niet onbelangrijk. Mits de tweedehands 350D of 10D zou een Canon EF 24-70mm f/2.8L USM evenwel nog binnen het budget kunnen te wingen zijn...

Vraag blijft dus: 350D of 10D??? Of toch de 400D met Tamron/Sigma???
        Ik bezit de 400d met Grip in combi met de 17-85 IS USM, en zeeeer tevreden!
        *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
        visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
          Ik zou het instelwiel achteraan op de body en de 4 direct access toetsen bovenaan voor de LCD om 8 parameters vliegensvlug in te stellen niet meer willen missen
          Yupyup, ik hoor het, zal best van 't weekend de mensen van de ActionShop eens gaan lastigvallen. Kan ik meteen de D80 en 400D ook eens bevoelen.

Als er nog mensen absolute pro's of con's hebben van de genoemde toestellen (vooral dan de 10D en 350D) laat maar komen!
          Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

Ik werk ondertussen reeds een jaar als professioneel fotograaf voor een tijdschrift. Ik kocht aan het begin van mijn studies nog een analoog toestel (eos300) en ben bij canon gebleven. Nu werk ik met een 350d, en geloof mij, investeren in lenzen is een beter idee dan een 20d te kopen. Als je als professioneel fotograaf geen nadelen ondervindt bij de 350d, dan is al die prietpraat over duurdere toestellen volgens mij overbodig, of niet?

Veel mensen willen gewoon uitpakken met 'zwaardere' en grotere toestellen om hun zelfvertrouwen op te bouwen. het zijn namelijk vaak de slechtste fotografen die de duurste toestellen kopen. (of mannen met berepoten )

www.myrakel.be
            Myra fotografie

Comment

dat 10D 350D gedeelte. Tja de 10D heeft mij enorm veel plezier gegeven maar de 350D moet nergens onderdoen behalve in de bediening. De beeldkwaliteit van de 350D zal iets hoger liggen. Eigenlijk zou ik je aanraden die 350D te nemen want die zal nog recenter zijn dan de 10D ook en je hebt dus de meeste kans om probleemloos te kunnen fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                dat 10D 350D gedeelte. Tja de 10D heeft mij enorm veel plezier gegeven maar de 350D moet nergens onderdoen behalve in de bediening. De beeldkwaliteit van de 350D zal iets hoger liggen. Eigenlijk zou ik je aanraden die 350D te nemen want die zal nog recenter zijn dan de 10D ook en je hebt dus de meeste kans om probleemloos te kunnen fotograferen.
                Hmmm, te laat dus, 'k heb ondertussen de tweedehands 10D gekocht en al behoorlijk kunnen vergelijken met de 350D van een vriendin van mij... Believe me, de 350D ruist een stuk meer... (maar de 350D is aan de andere kant een hap sneller als ie naar de CF moet schrijven) Het verschil tussen 6 en 8MP is welhaast onzichtbaar bij normaal gebruik, daar we de lenzen meestal volopen gebruiken is de scherpte van de objectieven meer bepalend dan het aantal pixels dat kan worden weergegeven...
                Prime EF50mm f/1.4 en Sigma 24-70 f/2.8..
                Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OneyedK Bekijk bericht
                  Believe me, de 350D ruist een stuk meer...
                  Hmm ik wil wel hoor maar ik heb al teveel ervaring met beide body's om je te geloven. De 350D is ongeveer 1 stop beter in de hoge iso.

Maar dat gaat je zeker niet weerhouden om verschrikkelijk veel plezier te hebben met die 10D dat heb ik ook gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Hmm ik wil wel hoor maar ik heb al teveel ervaring met beide body's om je te geloven. De 350D is ongeveer 1 stop beter in de hoge iso.
                    't Zou een exemplarisch probleem kunnen zijn, binnenkort eens de "oude" 350D met een nagelnieuwe 350D vergelijken... 't Verwonderde me ook een beetje toch...

Comment

Working...
                    X