Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D vs 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 20D vs 350D

hoi,
    Zoals sommige onder julie misschien al weten,
    ben ik de laatste weken, grondig aan het overwegen om een DSLR aan te schaffen, omdat ik als student fotografie me wil toeleggen op de digitale fotografie.
    Ik twijfel nu tussen de 350D en de 20D
    de 20D kost 500€ meer dan de 350D, maar ik vind niet echt argumenten waardoor ik dat prijsverschil de moeite vind om te overwegen.

Kan iemand van julie me enigszins wat raad geven aub?

gegroet
    Canon Eos 350D
    onder het motto: al doende leert men

Re: 20D vs 350D

Size isn't everything

Hou rekening met de €150 cashback aktie binnenkort van Ome Canon, maybe size does matter than...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikkertje
      hoi,
      Zoals sommige onder julie misschien al weten,
      ben ik de laatste weken, grondig aan het overwegen om een DSLR aan te schaffen, omdat ik als student fotografie me wil toeleggen op de digitale fotografie.
      Ik twijfel nu tussen de 350D en de 20D
      de 20D kost 500€ meer dan de 350D, maar ik vind niet echt argumenten waardoor ik dat prijsverschil de moeite vind om te overwegen.

Kan iemand van julie me enigszins wat raad geven aub?

gegroet

Kijk eens hier geeft je een goed overzicht van de verschilpunten. Voor mij was de "levensduur" van de sluiter en de grotere body doorslaggevend. En met de cashbackactie is het prijsverschil niet meer zo groot.
      Grtz Fatje

- EOS + EF -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        Size isn't everything
        hoe bedoel je juist?
        vrees dat ik niet mee ben
        Canon Eos 350D

Comment

De 350D is ongetwijfeld een mooi toestel, doch mensen met een grote hand (letterlijk) hebben het nogal moeilijk met z'n afmetingen (nogal klein geworden tov z'n voorganger, de 300D)
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

als je geen noemenswaardig verschil ziet dan
            a) weet je niet echt waar het over gaat
            b) heb je de duurdere versie niet nodig
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              als je geen noemenswaardig verschil ziet dan
              a) weet je niet echt waar het over gaat
              b) heb je de duurdere versie niet nodig
              daar gaat het hem nu juist om.
              Als student, heb ik een beperkt budget.
              m.a.w. als ik nu een camera koop, kan ik me op het einde van het schooljaar geen nieuwe camera veroorloven.
              daarom dacht ik hier wat advies in te winnen, alvorens ik het groot deel van mijn budget spendeer.

wil niet onbeleefd overkomen, maar vind je antwoord toch niet van respect getuigen voor mensen die iets minder van fotografie kennen, en minder ervaring hebben. naar mijn mening post je dan beter niets
              Last edited by kikkertje; 14 september 2005, 22:09.
              Canon Eos 350D

Comment

De opmerking van Parakiet komt misschien wat kort over, maar is wel terecht.

Als je de verschillen tussen de 20D en de 350D niet interessant vind of niet kan overzien, ben je goed voorzien met de 350D. Weet je de verschillen wel te waarderen wordt het tijd voor de 20D en is die € 500,- ook wel te overzien.

Het antwoord is aan jou, maar die 350D is echt geen slecht toestel. De 20D heeft gewoon meer mogelijkheden/capaciteiten. Of je dat nodig hebt is aan jou om te beslissen
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

heb hier geen intensie tot grof zijn, maar je geeft zelf aan dat je toch al vergeleken hebt!

als je niet inziet waarom meer te geven dan is dat zijn meerprijs echt niet waard!!!

je moet kopen waar je je goed bij voelt.
                  bekijk trouwens maar foto's van een 300/350D, het is niet dat die slechter zijn..

Comment

De 20D heeft dat grote instelwiel dat de 10D ook heeft en ik vind dat zeer handig bij de 10D. Dit heeft niets met Q vd foto's te maken, gewoon met ergonomie, gebruiksgemak.
                    Wat ik in de 20D tov de 10D ook een verbetering vind is de opstarttijd: 0.2 sec vs 3 sec. Maar daarin verschillen 20D en 350D niet, dus vergeet dit maar.
                    Misschien is het goed een beetje verder in de toekomst te kijken, want je kiest voor een heel systeem. Eens je voor Canon gekozen hebt, zit je vast aan Canon, met de lenzen enz.
                    Wat ik wil zeggen is: de lenzen zijn belangrijker dan het toestel. Je toestel zal een fracite van de investering in het systeem blijken, je lenzen niet.
                    Neem dus alles in overweging voor je aankoopt, want eens je een merk gekozen hebt zit je +- vast.
                    Veel succes met je aankoop en opleiding!
                    mijn fotosite

Comment

Mijns inziens zijn de objectieven belangrijker dan de body. Zo wat alle dslr's zijn prachtige toestellen als je er weet mee te werken. Er zitten natuurlijk kwaliteitsverschillen op (afwerking, sensorgrootte, mogelijkheden....) Maar indien je budget beperkt is, zou ik kiezen voor de 350d (wat ik zelf ook gedaan heb) om daarna geld over te houden om in goede objectieven te investeren. Momenteel spaar ik voor een 17-40L omdat ik vooral landschappen fotografeer. Met de cashback-actie en het geld dat ik gespaard heb op de body (350d versus - 20d) is die aankoop heel binnenkort mogelijk, terwijl ik anders nog maanden zou moeten sparen.
                      Da's mijn bescheiden mening, je moet voor jezelf uitmaken wat jij belangrijk vindt.
                      In elk geval veel succes met de studie en met de keuze van jouw dslr
                      Geniet van foto's maken

Comment

Zelf heb ik ook een 350D, en nu juist omdat die body wat compacter is past hij perfect in mijn kleinere handen. Misschien moet je eens een winkel binnenstappen en de twee voelen. Dat instelwiel kan een voordeel bieden ja. Voor de rest weet ik niet of de 20D echt meer 'capaciteiten' of 'mogelijkheden' heeft.

Dave
                        pixelpusher

Comment

je mag ook niet vergeten dat het niet altijd 'economisch' is om een body op groei te kopen of als 'investering' te bekijken.

bodys dalen nogal rap in prijs.
                          ik zou het zonde vinden om geld uit te geven aan iets dat je 'nog' niet gebruikt. je kan eigenlijk nooit op voorhand weten welke van die functies juist handig voor jou zijn.
                          als je begint met een instapmodel dan zal je niet overdonderd worden met knopjes, wieltjes en functies.

koop nu een 350D en leer ermee werken. binnen de paar weken trek je er al leuke mooie foto's mee. de maanden daarop leer je je toestel volledig kennen.
                          maar als leerlingfotografie weet je ook dat lenzen ook meetellen. een goede lens op een 350D brengt je verder dan een slechte lens op een 20D!
                          Last edited by parakiet; 15 september 2005, 15:19.

Comment

Mss en nog beter alternatief is een goed tweedehandstoestel te zoeken die er zeker en vast te vinden zijn , dan heb je meteen nog wat centen over om wat betere objectieven ( waar ik meer geld zou insteken dan in een body trouwens) te kopen...
                            Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
                              En met de cashbackactie is het prijsverschil niet meer zo groot.
                              ahum, dat geldt voor beide toestellen toch? dan blijft het verschil 500 euries!
                              het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                              Telecaster weblog
                              km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

Working...
                              X