Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta dim.7i of Fuji 602z

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta dim.7i of Fuji 602z

    Ik werkte 25 jaar met een Canon A1+24mm+Z35-70+Z70-210+macroringen.
    Na een voorzichtige stap in de dig.fotografie en dit met een eenvoudig instapmodelleke van HP ben ik verkocht en wil nu min of meer de mogelijkheden van mijn vorig toestel.De MINOLTA DIM.7i en de FUJI 602 z spreken me erg aan.Ik wil jullie even vragen als ik net als voor de FUJI ook voorzetlenzen kan kopen voor de MINOLTA.Ik zou namelijk graag weer over een mooie groothoek beschikken en misschien ook wat macro willen werken. Verder vroeg ik me af waarom er zo weinig leden de Minolta gebruiken.
    PS. Ge maakt allemaal schone foto's! fredje.

  • #2
    Wel ik bezit een 602 en ben er redelijk tevreden van maar als je echt over een zo groot mogelijke groothoek wil beschikken kan je beter voor de Minolta gaan want deze heeft standaard een groothoek van 28mm de 602 35 mm. ER bestaan voor de 602 wel voorzetlenzen maar die brengen de groothoek ook tot zoiets van een 28mm dus als je een voorzetlens op de Minolta plaatst ga je altijd winnen.

    Nu zou ik als ik jou was wel niet voor de D7i gaan mar wel voor het nieuwe model de D7hi. Het is dezelfde camera maar met niets als verbetereingen ten opzichte van de D7i.

    Comment


    • #3
      als je zegt breedhoek en macro denk ik eigenlijk meer aan de nikon toestellen. als ik me niet vergis zijn de 5000 en ook de 5700 hiervoor speciaal uitgerust.

      de minolta kan ik weinig over zeggen, de fuji heeft wel een goede macro en nog een supermacro-stand. extra lensjes overbodig ??

      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Ik heb zelf de Minolta Dimage 7, een toestel waar ik wel tevreden over ben. Als je echter aan architectuur opnamen denkt moet je opletten want hij heeft in de 28mm stand wel wat last van tonvorming. Voor andere onderwerpen is dat minder storend, maar je kan altijd achteraf proberen de tonvorming weg te werken in Photoshop of een ander beeldbewerkingsprogramma.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment

        Working...
        X