Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon G1 in coma ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon G1 in coma ?

Heb een G1 die het probleemloos doet/deed.Van de ene dag op de andere niks meer. Toestel is nooit gevallen of verkeerd gebruikt,noch "overmatig "gebruikt.Alles geprobeerd,en nu vroeg ik me af of iemand weet of er zo geen RESET is voor dit toestel via een specifieke toetsencombinatie bij het opstarten of dergelijke......Binnendoen bij CANON is niet aan mij uitbesteed... ;-)
    dank.

Re: canon G1 in coma ?

Ik heb nooit een G1 gehad maar mijn canon dslr heeft buiten zijn 511 main batterij ook een klein lithium batterijtje in dezelfde plek waar de 511 in past. Die voor een kwartiertje verwijderen zou voldoende moeten zijn.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

bedankt !!.......het kwartier begint NU te lopen......en moet zeggen dat ik behoorlijk nieuwsgierig ben naar het resultaat. :-)

Comment

...en het bleef stil...
        http://www.jvermeulen.be

Comment

tja................geen teken van leven ,ook nie NA de ingreep .
          toch bedankt voor de TIP.
          Ik vraag me al af of ik nie zou proberen (met het nodig gereedschap natuurlijk ) om de G1 eens "rustig" open te gooien.......
          Op het net heb ik gezocht naar "technische specificaties" ,kwa factorysettings,reset enzo,maar tot hier toe geen succes....hoop doet leven...

Comment

Mijn s30 had min of meer hetzelfde en is uiteindelijk in de vuilbak beland.
            Heb hem wel eerst helemaal uiteen gehaald, kon het niet over mijn hart krijgen om hem zomaar in de vuilbak te gooien. 't was precies nog ne nieuwe maar hij reageerde ook niet meer

Succes!

Comment

tja,klinkt lastig........beetje frustrerend natuurlijk dat je dit soort toestellen niet gemakkelijker bij hersteldiensten kan binnen geven zoals je bijvoorbeeld "ooit" met tv en video kon/kan.
              Ik zou nie weten waar of bij wie ,behalve bij de cowboys van Canon zelf......Tenzij men iemand persoonlijk kent die daarmee vertrouwd is ,ttz uit de "branche"........
              We blijven hopen ,en ik denk toch dat er hier iemand zal reageren die raad en daad weet ......

Comment

Misschien is de backupbatterij (degene die je zopas 15 minuten verwijderd hebt) wel zélf kapot...

seppuku.

Comment

Tja,dacht ik daarstraks aan tijdens het verwijderen ervan....maar kwist nie goe of die "verantwoordelijk" is voor ELK teken van leven dat de G1 moet geven ?daar die nu NIKS geeft,en back up leek MIJ eerder voor specifieke gegevens op te slaan?
                  Ik kan het eens nagaan.
                  dank.

"en over de eyes and the mind..." Ik heb getracht om die impressie te overstijgen en nuchter de comateuze toestand van mijn baksken aan te zien..

Comment

Even (goede) back-up batterij van een G2 in geprobeerd en ...........niks natuurlijk.....
                    Tja......wachten op de kenners waarschijnlijk ;-)

Comment

Misschien het knopje waar je 'm mee opzet kapot ? Meer dan de helft van de storingen bij een electronisch toestel ligt aan een mechanische oorzaak. Zou het wel voor U willen nakijken als je hier in de buurt woonde ? (Zuid Limburg)
                      Nog een dikke week voor je verjaardag, verras jezelf met een nieuwe camera
                      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

knopje?....tja,alles kan natuurlijk alles het ergens subtiel zit,zoals een printplaatje of dergelijke daar de mechanische "weerstand" van de knopjes en andere mechanische bedieningsonderdelen nog meer dan genoeg is om -volgens mij- geen slijtfactoren te vertonen of om aan de basis te liggen van breuken/defecten......
                        Wie zal het zeggen.Feit is dat ik me gisteren iets "herinnerde":-
                        ooit was het of binnenin de camera zat een fijne harde korrel (laat het me zo even noemen) die los lag en die wat heen en weer bewoog wanneer je het toestel draaide of keerde,ook al is het toestel NOOIT gevallen of bruut mee omgesprongen. NU is die "losse korrel" eruit ...?Zou die misschien ergens geblokkeerd zitten en iets elektronisch "kortsluiten" ?

Tja,nieuw toestel........kweetet......maar ja.....tja.......
                        DAnk voor het aanbod,kwoon bij Sint Niklaas en misschien in de toekomst daar ik binnenkort ( okto/nov/dec ) in GENK 3 maand logie moet zoeken omwille vn studies ginder en van ginder uit is de afstand misschien korter...

Comment

es goed met schudden dan of eens petanque mee spelen
                          Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Zoals je zelf zegt, rustig openmaken, eens goed in blazen, eventueel met contactspray ?
                            Je hebt toch niets meer te verliezen denk ik ?

Als je alles hebt geprobeerd en je bent ten einde raad, dan zou ik hem efkens laten vallen op een mat bvb vanop 25 cm.
                            Misschien werkt ie dan weer...
                            Zoniet, dan van een beetje hoger laten vallen, enz...

Comment

Ik heb nog een goede G1 liggen, doe maar een bod!!!

Canon Eos 100D , EF 70-200 1:4 L USM, EF 28-105 1:3.5-4.5, Sigma Flits EF-500 DG SUPER

Comment

Working...
                              X