Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snel hulp gevraagd !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snel hulp gevraagd !!!!!

ik heb een vraag ik kan om mijn digitale fotocamera metingen instellen zoals deelmeting, gem. centrum meeting en spotmeting zou iemand mij kunnen vertellen wat en waar te gebruik

ps: als ik een lichtgevend voorwerp zou willen fotograferen in het donker waar kan ik hem het beste opzetten
    Patrickstroobach.nl
    Nikon D80 + MB-D80 Grip, Sigma 10-20, Nikkor 18-70, Sigma 70-200 2.8 , Tamron 90mm F2.8 Macro, Metz 48

Re: Snel hulp gevraagd !!!!!

zijn meestan de icoontjes [ ], [ o ] en [ . ]

kan je al beginne zoeken

Comment

Als je wat zoekt zal je zeker uitleg vinden over elke modus. Dit is te veel om hier even uit te leggen...

Als je een licht onderwerp tegen een donkere achtergrond wilt trekken en je wilt het onderwerp correct belichten (waardoor de achtergrond onderbelicht zal zijn), gebruik je best spot-metering

Comment

In jou geval inderdaad spotmeting. Doch als je hierover meer wilt weten, er staat waarschijnlijk genoeg hierover in de gebruiksaanwijzing van uw camera... Er bestaat hier ook geen kort en simpel antwoord over.

Comment

ps: als ik een lichtgevend voorwerp zou willen fotograferen in het donker waar kan ik hem het beste opzetten [/QUOTE]

Op een statief
          Luc
          BD0174BE

Comment

SPOT en misschien is het een idee zo'n foto in raw te schieten omdat je dan meer belichtingsspeelruimte hebt.
            Staat het onderwerp stil dan kun je ook altijd een belichtingstrapje maken van -3 tot +3.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Working...
            X