Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 300d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon eos 300d

hey
    ik heb een vraag
    wat kan ik nog van mij eos 300d krijgen want ik wil mij een 350d aanschaffen
    alvast bedank

Re: canon eos 300d

Daar zou ik echt nog een paar keer over nadenken. Hoeveel je er voor moet vragen weet ik niet, maar je gaat er toch flink wat op verliezen. Het grootste verschil is het aantal pixels 6 Mixels tov 8. Als je die echt nodiog hebt, tja dan moet het maar doen, maar als je bij gewone fotografie blijft en laat een foto op formaat 30/20 afdrukken ga je het verschil niet zien.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmh
      Daar zou ik echt nog een paar keer over nadenken. Hoeveel je er voor moet vragen weet ik niet, maar je gaat er toch flink wat op verliezen. Het grootste verschil is het aantal pixels 6 Mixels tov 8. Als je die echt nodiog hebt, tja dan moet het maar doen, maar als je bij gewone fotografie blijft en laat een foto op formaat 30/20 afdrukken ga je het verschil niet zien.
      Die megapixels zijn bij lange na niet het belangrijkste verschil. De 350 heeft een veel grotere buffer (14 frames ipv 4), opstarttijd is dramatisch omlaag en je kan zelf de AF en metering modus kiezen. Daarnaast zijn er nog dingetjes als MLU en FEC die je simpelweg op de 300D ook kan krijgen met een firmware hack. Deze dingen zou je als een goede reden kunnen zien voor een upgrade. Ikzelf vind het echter de moeite niet waard.

Om antwoord te geven op de vraag, volgens mij kan je een body met kitlens kopen voor 550-600 euro hooguit op de tweedehands markt. Als je goed rondkijkt zul je misschien een losse body kunnen vinden voor 500. Kijk gewoon eens rond op verkoopsites, er staan er genoeg.

Comment

ter info:

mijn 300D is hier onlangs op het forum van eigenaar veranderd voor 450€. Khad misschien nog 50€ meer kunnen krijgen, maar voor dit bedrag was ik de dag zelf nog vanaf. Upgrade gedaan naar 10D.... 350D is me veel te klein.

Comment

@yowan kenobi,was dat voor de body alleen???
          Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
            @yowan kenobi,was dat voor de body alleen???
            yep, enkel de body en een extra batterij.

Mvg,
            Johan

Comment

Working...
            X