Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Firmware update

Ik wil mijn fiemware update van mijn Canon 20D. Maar ik snap er niks van!
    Wat is de meer waarde van de nieuwe firmware?
    En het is allemaal in het engels waar ik dus helelemaal geen kaas van heb gegeten. Wie o wie kan mijn hier raad in geven?

Re: Firmware update

Oorspronkelijk geplaatst door chanel71
    Ik wil mijn fiemware update van mijn Canon 20D. Maar ik snap er niks van!
    Wat is de meer waarde van de nieuwe firmware?
    En het is allemaal in het engels waar ik dus helelemaal geen kaas van heb gegeten. Wie o wie kan mijn hier raad in geven?
    De meerwaarde zou zijn
    - enkele extra talen waaronder het russisch
    - anderzijds zouden er enkele fouten opgelost zijn ivm het capture programm die zich voordeden bij het overzetten van RAW beelden.
    - ook zit er een ondersteuning in voor draadloze gegevensoverdracht

Om de update te kunnen uitvoeren heb je een CF-kaartlezer nodig (NIET via de camera dus), anders moet je je toestel inleveren bij een service center.
    De update werkt dus NIET via USB (niet aansluiten)

Als je dus over een kaartlezer beschikt moet je het bestand op een in je camera geformateerde CF-kaart schrijven. dus eerst kaartje formateren in je camera en daarna in een kaartlezer steken.

Vervolgens moet je de batterij van de camera volledig opladen.
    Dan mag je de CF-kaart met het bestand in je camera pluggen, camera aanzetten, menu-toets indrukken, met het instelwiel de optie Firmware versie kiezen + set op het instelwiel indrukken na enkele seconden vraagt de camera om de update uit te voeren.
    Tijdens de update mag je de camera niet uitzetten of een toets indrukken.
    Na de update camera afzetten baterij enkele seconden uit het toestel nemen en terug je camera aanzetten.

'K heb de update zonet zelf uitgevoerd en deze duurt met het downloaden bij ongeveer 10 minuten.
    Groetjes,
    Snorreke

Comment

Klopt het dat de iso waarde ook veranderd is naar hoger dan 1600??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chanel71
        Klopt het dat de iso waarde ook veranderd is naar hoger dan 1600??
        Je kan zonder de update reeds een hogere waarde instellen nl. 3200 maar hiervoor moet je eerst in het menu "Persoonlijke voorkeuze" de waarde van het item C.Fn-08 op aan zetten (zie ook pag. 143 van je handleiding)
        Groetjes,
        Snorreke

Comment

chanel71, dat heb ik in een boek zien staan, hoe je de nieuwe firmware voor de 20d moet updaten. Is het ondertussen al opgelost ?

Comment

Hallo

Ik heb nog niet geupdated omdat mijn card reader niet werkt moet naar de pc monteur. Wat betreft naar de instelling 3200 iso moet ik nog uitvogelen. Ben er nog steeds niet in thuis : .
            Maar alvast bedankt voor jullie reacties
            christel

Comment

Chanel71,

Gezien je vraag en je antwoorden zou ik me niet al te druk maken over die update Als je een probleem tegenkomt wat de update oplost zou ik hem installeren, maar niet eerder.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Maar hoe weet ik wat er in de nieuwe firmware zit. Ik heb dit nog niet kunnen ontdekken.

Comment

Dit is de offic. link van canon 20d.... http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/e...irmware-e.html
                  -=- Light is the key...

Comment

OKe bedankt.

Comment

Working...
                    X