Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X -stof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D2X -stof

Hoe kan je op een D2X stof verwijderen ? Blijkbaar moet je beschikken over een externe AC-power-supllier.
    Indien deze laaatste optie, waar kan je die vlug vinden ?
    Zijn er alternatieven ?

Re: D2X -stof

De batterij volledig opladen zal zeker volstaan om dan de sensor te reinigen.
    Maar als je niet zeker bent kontakteer effe de invoerder, die doet het wel voor jou.
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

Comment

Neen, klopt niet. Je kan de spiegel niet opklappen met behulp van volle batterijen.
      In menu blijft optie in grijs. In handleiding staat alleen vermelding met AC -power-suplly

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vogels
        Neen, klopt niet. Je kan de spiegel niet opklappen met behulp van volle batterijen.
        In menu blijft optie in grijs. In handleiding staat alleen vermelding met AC -power-suplly

mmmhh... 'k zou nie weten waarom niet.... zet je camera op "bulb", knoppeke induwen... en de spiegel blijft zolang naar boven als jij dat wil hoor...
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
          mmmhh... 'k zou nie weten waarom niet.... zet je camera op "bulb", knoppeke induwen... en de spiegel blijft zolang naar boven als jij dat wil hoor...
          Ik denk niet dat dit een goede tip is, het resultaat is natuurlijk dat je spiegel opklapt en de sensor vrij komt. Maar je neemt op dat moment een opname dit terwijl in de stand sensor reinigen er normaal geen spanning op de sensor komt te staan ( zo is het toch bij mijn Mark II) Kwestie van statische lading denk ik dat het niet bevorderlijk is om op de bovenstaan werkwijze je sensor te reinigen.

Dat het enkel werkt met een AC adaptor kan zijn, dit is op de D30 en de D60 ook zo maar ik moet er wel bijzeggen dat deze adapter toen ook in de doos zat bij aankoop. Aangezien de service van De Beukelaar alom gekend is zou ik ook kiezen voor het binnebrengen van het toestel en even te wachten op de reiniging door professionelen .

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik denk niet dat dit een goede tip is, het resultaat is natuurlijk dat je spiegel opklapt en de sensor vrij komt. Maar je neemt op dat moment een opname dit terwijl in de stand sensor reinigen er normaal geen spanning op de sensor komt te staan ( zo is het toch bij mijn Mark II) Kwestie van statische lading denk ik dat het niet bevorderlijk is om op de bovenstaan werkwijze je sensor te reinigen.

Dat het enkel werkt met een AC adaptor kan zijn, dit is op de D30 en de D60 ook zo maar ik moet er wel bijzeggen dat deze adapter toen ook in de doos zat bij aankoop. Aangezien de service van De Beukelaar alom gekend is zou ik ook kiezen voor het binnebrengen van het toestel en even te wachten op de reiniging door professionelen .

MVG, Jeff

Is op zich geen enkel probleem. Zo doe ik jaren mijn s2/s3 en d2h.
            Die ac adaptor is alleen om alle risico's af te dekken. geeft je wat gemoedrust.
            Daarom heb ik recent een adaptor gekocht voor mijn s2/s3.

Voor mijn gevoel, als je een d2x kunt kopen kan die ac adaptor er ook nog wel af, maar het KAN zonder.

alex
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Eigenlijk zou ik bezorgder zijn dat het stekkertje los zou gaan dan dat een volle accu opeens geen spanning meer heeft! Maar inderdaad, ook bij de D100 heb ik weleens gewoon de ontspanknop even gebruikt, maar ik ben dan ook zo klaar met mijn tapeje.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X