Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Jongens, waarom vergelijken met een Minolta??? Dat is toch per definitie een minderwaardige machine?
IS van Canon is toch beter dan de AS van Minolta, en de hogere iso van Minolta zijn toch waardeloos. Dus hou jullie aub met jullie topmateriaal bezig, en koop, koop, please KOOP!! Want dat wil ome Canon zo graag.
Wat ik wel zielig vind is die 5d benaming van Canon.
Ik ben het hier niet mee eens.
De Minolta 5D biedt voor 90% van alle toepassingen meer dan 5 keer de waarde van de Canon 5D.
Daarom vraag ik dat iedereen Minolta zou kopen. (of Nikon, of Pentax, of Olympus...)
Jongens, waarom vergelijken met een Minolta??? Dat is toch per definitie een minderwaardige machine?
IS van Canon is toch beter dan de AS van Minolta, en de hogere iso van Minolta zijn toch waardeloos. Dus hou jullie aub met jullie topmateriaal bezig, en koop, koop, please KOOP!! Want dat wil ome Canon zo graag.
LOL
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Wat ik wel zielig vind is die 5d benaming van Canon.
Wie weet of'ie wel 5D gaat heten Misschien was Minolta ze wel te snel af Dit document is niet zo recent meer en meer voor intern gebruik/proef
Ik ben het hier niet mee eens.
De Minolta 5D biedt voor 90% van alle toepassingen meer dan 5 keer de waarde van de Canon 5D.
Daarom vraag ik dat iedereen Minolta zou kopen. (of Nikon, of Pentax, of Olympus...)
Jan.
Neenee, blijf allemaal maar bij je eigen merk ......
Wat maakt een cam nu in godsnaam uit ? Ik was afgelopen dagen nog eens door ouder werk van mezelf aan het bladeren. Ik schrok toen ik zag dat de UZI vroeger ook wondermooie plaatjes afleverde, als je ziet wat je tegenwoordig moet nabewerken (met niet Minolta toestellen ).
Ik heb het al geschreven, als Canon deze cam kan uitbrengen aan een schappelijke prijs, kudo's voor hun dan, mooi toestel hoor. De enige vraag is gaan of ze dit effectied ook gaan doen, en aan welke prijs (wat voor velen de doorslag zal geven).
Ik heb het al geschreven, als Canon deze cam kan uitbrengen aan een schappelijke prijs, kudo's voor hun dan, mooi toestel hoor. De enige vraag is gaan of ze dit effectied ook gaan doen, en aan welke prijs (wat voor velen de doorslag zal geven).
Chasseur d'Images bevestigd het gerucht nu ook, de camera zou een officiële prijs van 3500 EUR krijgen, de kit met de 24-105 L IS zou 5000 EUR kosten.
Dit zijn offciële marktprijzen, in de winkel moet je die spullen een ietsje goedkoper vinden en na enkele maanden in webwinkels *substantieel* goedkoper
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Mogelijkheid 1:
Volledig identiek aan de 1DII maar met grotere LCD en ISO 6400.
(Vooral omdat de N bij Canon ongeveer hetzelfde betekent als de s bij Nikon)
Mogelijkheid 2:
Full frame met zelfde sensor als 5D.
Wat zou je denken van 1Dn in de vorm van een sport 5D I.p.v. 60 frames, een paar minder zeg 15 of 20, maar meer FPS (8 FPS ) De buffer is er. En wie heeft in vredesnaam 60 frames non stop nodig (dan koop je maar een filmcamera )
Wat zou je denken van 1Dn in de vorm van een sport 5D I.p.v. 60 frames, een paar minder zeg 15 of 20, maar meer FPS (8 FPS ) De buffer is er. En wie heeft in vredesnaam 60 frames non stop nodig (dan koop je maar een filmcamera )
De techniek is er, kwestie van anders toepassen.
Die buffer zou wel eens nodig kunnen zijn omdat het wegschrijven van iedere foto wat langer gaat duren, die RAW bestandjes zijn toch weer bijna dubbel zo groot.
En een buffer van 60 beelden zou echt cool zijn als dat gecombineerd wordt met de mogelijkheid om van CF card te swappen, dus je kan nog 60 foto's nemen NADAT je CF card vol is alvorens je ze moet vervangen
sugar
En een buffer van 60 beelden zou echt cool zijn als dat gecombineerd wordt met de mogelijkheid om van CF card te swappen, dus je kan nog 60 foto's nemen NADAT je CF card vol is alvorens je ze moet vervangen
sugar
Spijtig genoeg schakelt de camera uit als je het deurtje van de CF kaart openmaakt.
(Ik ken nu reeds de minpunten van het review op dpreview)
Deze topic heeft meer dan 3000 reads in minder dan een week.
En dat allemaal over fototoestellen en lenzen die niet eens bestaan.
Spijtig genoeg schakelt de camera uit als je het deurtje van de CF kaart openmaakt.
Jan.
Mijn punt is dat die buffer leuk zou zijn als de cemra NIET zou uitvallen bij het opendoen van het CF deurtje.
En voor mij is de buffer 17 groot, ik fotografeer altijd RAW+JPEG
sugar
Jan.
ik kreeg vandaag nog een mailtje van grobet ( info gevraagd over een 1dmk2 die ik nu gekocht heb) en ze zeiden dat ze niet meer leverbaar waren en ze in sept vervangen werden door een nieuw model...
La démarche est classique et nous avons maintenant la certitude que les responsables de Canon distillent eux-mêmes ces rumeurs dans le but de faire monter la pression et de donner plus d’impact à leur lancement
Vrij vertaald:
Wij hebben op dit moment de zekerheid dat Canon zelf deze geruchten verspreidt met de bedoeling meer impact te geven aan hun aankondiging.
Comment