Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

Die 5D lijkt me eerder te staan tegenover de 20D zoals de 1Ds II staat tegenover de 1D II. De een bedoelt voor snelle sportfotografie, de andere een duurdere, fullframe versie gericht op studiowerk. Daarvoor lijkt me die 5D een enorm goed beestje, en dan heb je de hoge snelheid en nauwkeurige 45-punts AF niet zo hard nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
      Hallo Jan,

Zijn 18 foto's per seconde en 4 MP extra voor u voldoende ?
      Nee Otto, de 5D is alles wat ik nodig heb. Maar dan wel aan een veel lagere prijs.

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
      Als die 5D er komt, kudo's voor Canon dan. Zeker als die betaalbaar wordt.
      Als die body nu terug iets meer weg heeft van een 10d ipv de 20d qua grootte, dan is het ongetwijfeld een topper. Ook die 3fps is ruim voldoende voor de meeste fotografen.
      De afmetingen en het gewicht zijn bijna identiek aan deze van de 10D. (+4mm en +20 gram)

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
      ik hou het op de D7D ....
      De zoeker van de D7D en AS wordt zeker niet overtroffen door de (Canon) 5D.

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      Minolta heeft een maand geleden een 5D aangekondigd, een goedkope DSLR. Lijkt me eigenaardig dat Canon die naam dan nog zou gebruiken

Ik geloof er nog steeds niets van (maar hoop dat het waar is)

sugar
      Ik geloof er ook niets van.

De naam 5D zal wel vastgelegd zijn door Canon maanden voor Minolta. Dat 3D niet zou gekozen worden was te verwachten.
      Bij Nikon is dit anders. Nikon registreert eerst de namen D2H, D2X en D200 zodat iedereen maanden vooraf weet wat het volgende Nikon fototoestel wordt.

Jan.

Comment

Voor alle sceptici : http://news.techwhack.com/1878/canon...ally-unveiled/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
          die staat al bij #39, Hans
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z900
            die staat al bij #39, Hans
            Potverpieten, niet gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
              Ik blijf door deze tekst even sceptisch

Wat me wel overtuigd is deze vergelijking van de 10D, 20D en 5D : de foto's van de 5D zijn geen simpele photoshop bewerking van de 10D en 20D, daarvoor zijn de verschillen te fundamenteel

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Wat me wel overtuigd is deze vergelijking van de 10D, 20D en 5D
                http://www.pbase.com/stevehorn/image/47611439.jpg
                Duidelijker een groter scherm en grotere zoeker

hesy.be
                BD0319BE

Comment

Ik blijf door deze tekst even sceptisch

sugar
                  Je kan ook gewoon even een Canon 5D bestellen bij sdcard.

Ofwel krijg je dan als eerste een Canon 5D...

Of je krijgt een super uitleg waarom het toch niet mogelijk is om de Canon 5D te leveren.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
                    Duidelijker een groter scherm en grotere zoeker
                    Er is echt wel meer veranderd aan de camrea las het groter LCD en de grotere zoeker. De volledige vormgeving is substantieel anders. Dit is geen 'in between lunch' photoshop werk.

Als dit een hoax is, dan is er veel tijd in gekropen

sugar

Comment

Wat is eigenlijk het doel van een hoax. Zijn die gewoon als grap bedoeld, of is het de bedoeling via deze manier de markt te beïnvloeden?

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                        Wat is eigenlijk het doel van een hoax. Zijn die gewoon als grap bedoeld, of is het de bedoeling via deze manier de markt te beïnvloeden?

Mvg
                        Een "hoax" is per definitie onwaar. Het is een vals nieuwsfeit dat mensen in de luren probeert te leggen, het is dus een grap.

De geruchten over de 5D zijn ofwel een hoax ofwel een lek.

Het ontwerpen van een camera duurt verschillende maanden en de producent wilt gedurende deze periode het bestaan van deze camera geheim houden (mbt concurrentievoordeel maar ook consumenten die anders hun aankoop gaan uitstellen en wachten op het nieuwe product).
                        Iedereen die met de specificaties van de camera in contact komt wordt gevraagd een NDA te ondertekenen (Non-Disclosure Agreement), waarmee de persoon zich contractueel verbindt aan het niet verspreiden en confidentieel houden van de gegevens.
                        Een lek betekent dus dat ofwel
                        - iemand zich niet aan deze NDA heeft gehouden, en informatie heeft vrijgegeven die hij niet mag vrijgeven. Als Canon de bron van het lek weet op te sporen, kan dat de persoon in kwestie duur te staan komen
                        - Canon bewust informatie heeft laten lekken, omdat zij ervan uitgaan dat dit een erg efficiënte marketingmethode is. Bij de 20D was dit ook het geval, als ik me goed herinner

sugar

Comment

op fotocamers.nl staat hij ook al aangekondigd

Comment

Voor mijn gevoel is dit toch geen hoax meer (anders is het een erg goede )

Er vanuit gaande dat dit waar is, is Canon blijkbaar bezig om de reeks uit te breiden. Enigzins gelijk aan de "oude" analoge serie. Gezien de te verwachten merge van de 1D serie (richting € 8000,- ) ontstaat er weer het befaamde prijsgat.

Zou er nog meer op komst zijn 3D misschien als lager geplaatste sport camera
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                              Voor mijn gevoel is dit toch geen hoax meer (anders is het een erg goede )

Er vanuit gaande dat dit waar is, is Canon blijkbaar bezig om de reeks uit te breiden. Enigzins gelijk aan de "oude" analoge serie. Gezien de te verwachten merge van de 1D serie (richting € 8000,- ) ontstaat er weer het befaamde prijsgat.

In de PDF file staat duidelijk een vermelding van een 1DII N. Ik ben er quasi zeker van dat die voor het eind van het jaar op de markt is : er zijn de olympische winterspelen, en Canon gaat zeker met een nieuwe sportcamera willen uitpakken (de 1DII is uitgekomen voor de Olympische spelen in Athene).

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                                De 5D is de digitale versie van de EOS 3. Dat de specificaties van de 5D lager liggen dan van de EOS 3 is te verklaren door de hogere kostprijs van de FF sensor.

Als je een echte sport camera wil dan moet je een 1D, een 1DII of een 1DIIN kopen.
                                Tenslotte heeft Canon (zoals elk ander bedrijf) maar 1 bestaansreden: zoveel mogelijk winst maken.

Als we enkel naar de voorgeschiedenis kijken dan weten we dat in Februari 2006 de 1DII wordt vervangen en in September 2006 de 20D en de 1DsII.

Het enige nieuwe is dat de vervanger van de 1DII nu reeds wordt aangekondigd om te verhinderen dat teveel professionele fotografen overstappen naar de 12MP D2X.

Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 15 augustus 2005, 12:42.

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                                X