Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Die ruis gaat beter zijn dan 20D hoor daar kan je zo goed als zeker van zijn.
    En 20D en 5D zijn meer complementair dan concurrenten dus ik denk niet dat dit veel gaat veranderen aan de prijs van een 20D.
    het is niet omdat deze cameras hetzelfe uitzicht hebben dat ze complementair zijn. de sensor zal een zak meer kosten. de camera zal ook een ander publiek aanspreken dan de 20d en dus vrees ik dat de 20d niet veel zal zakken want dan zit je waar de 350d zit en deze zal zeker ook niet in prijs zakken want dan zit je onder de prijs van een d70 van nikon en denk dat ze zo zot niet zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
      Canon 5D Body: 4600 euro

Gek genoeg vond ik deze prijs via www.sdcard.be , beter bekend als die flikkerende banner rechts boven
      Deze prijs is even echt als alle andere informatie over de 5D en de Canon 1DII N.

Jan.

Comment

Geen spek voor mijn bek .

Vind de prijs/kwaliteitsverhouding (indien alle info correct is uiteraard) minder goed dan bv. een 20D (voor een 5D heb je 3x een 20D ).

Bij een 1D kan dit nog verantwoord worden door de "weatherproof" afdichting van alle knopjes en deurtjes en de "rocksolid" kwaliteit, maar heeft de 5D dit ook

Aangezien het aantal pixels per oppervlakte eenheid hetzelfde is als bij een 20D, zal hoogstwaarschijnlijk de ruis niet zoveel verschillen bij hogere ISO's.

De AF heeft blijkbaar ook 9 meetpunten -> waarschijnlijk overgenomen van de 20D (gerangschikt in diamantvorm).

Vind het wel positief dat Canon het initiatief genomen heeft om een FF als nieuw tussenmodel uit te brengen. De concurrentie zal dit zeker niet over zijn kant laten gaan en naarstig ook aan FF blijven ontwikkelen.

Maar wat mij betreft: laat de anderen maar de dure FF development kosten dragen . Ik wacht wel tot FF beschikbaar wordt aan meer "democratische" amateur prijzen .

Ondertussen investeer ik rustig verder in EF lenzen en zullen EF-S lenzen nooit een optie zijn voor mij...
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

De informatie is nu ook door top-foto overgenomen. Maar het gaat nog steeds over dezelfde (onbestaande) 5D.

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
          Vind de prijs/kwaliteitsverhouding (indien alle info correct is uiteraard) minder goed dan bv. een 20D (voor een 5D heb je 3x een 20D ).
          Dit is ook zo voor een 20D tegenover een 350D en voor een 1DsII tegenover een 1DII.

Bij een 1D kan dit nog verantwoord worden door de "weatherproof" afdichting van alle knopjes en deurtjes en de "rocksolid" kwaliteit, maar heeft de 5D dit ook
          De 5D is zoals de 20D niet regenbestendig. Maar bij het bekijken van het eindresultaat, de fotos merk je daar weinig van.
          (tenzij bij regen )

Aangezien het aantal pixels per oppervlakte eenheid hetzelfde is als bij een 20D, zal hoogstwaarschijnlijk de ruis niet zoveel verschillen bij hogere ISO's.
          Nee, zelfde als 1DII.

De AF heeft blijkbaar ook 9 meetpunten -> waarschijnlijk overgenomen van de 20D (gerangschikt in diamantvorm).
          De schikking is onbekend. Maar het gaat over een nieuw autofocus systeem met in totaal 15 autofocus punten.

Jan.

Comment

full frame snap ik toch niet hoor, ze kunnen blijkbaar niet kiezen, nu zit de fotograaf altijd met de keuze tussen EF of EF-s
            Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

En hier is al het eerste datablad van een duits magazijn.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                De full frame 5D lijkt mij alleen interessant voor breedhoek. Voor macro & tele moet je dan toch meer croppen en blijft alles gelijk (een 20D met 8MP x 1.6 = 12.8MP zoals de 5D).
                Sorry, ik heb hier feitelijk een verkeerde berekening gemaakt

Je moet de 8 MP van de 20D vermenigvuldigen met 1.6² (kwadraat) om deze te extrapoleren naar een full frame. Maw, een full frame met dezelfde pixeldichtheid als een D20 (of 350D) moet eigenlijk 21MP hebben. Die nieuwe heeft maar 12.8MP. Dus een lagere pixeldichtheid. Waarschijnlijk minder ruis (alhoewel, nog minder??) maar zeker geen camera voor macro- of telefotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
                  full frame snap ik toch niet hoor, ze kunnen blijkbaar niet kiezen, nu zit de fotograaf altijd met de keuze tussen EF of EF-s
                  Daar is toch niets nieuws? De 1Ds is ook full frame.

Comment

Dus een lagere pixeldichtheid. Waarschijnlijk minder ruis (alhoewel, nog minder??) maar zeker geen camera voor macro- of telefotografie.
                    EVen veel of even weinig als de Canon 1DII.

Volgens de Canon specs is de sensor van de 1DII 28,7 mm voor 3504 pixels (breedte) en de sensor van de D5 35,8 mm voor 4368 pixels.

Voor macro en tele levert dit identiek dezelfde beeldgrootte. Enkel de 20D en de D2X zijn hiervoor beter.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                      EVen veel of even weinig als de Canon 1DII.

Volgens de Canon specs is de sensor van de 1DII 28,7 mm voor 3504 pixels (breedte) en de sensor van de D5 35,8 mm voor 4368 pixels.

Voor macro en tele levert dit identiek dezelfde beeldgrootte. Enkel de 20D en de D2X zijn hiervoor beter.

Jan.
                      Heel juist, alleen heeft de 1DII het grote voordeel van zijn veel beter 45 punts AF systeem (enfin, onder andere). Die "nieuwe" 5D heeft blijkbaar het zelfde 9 punts AF systeem van de 20D.

Ik heb al langer een 20D op mijn verlanglijstje staan (ik heb mijn 1DII van voor de 20D release) .

Comment

Ongetwijfeld weer een prachtige camera van Canon, ('tis bijna niet bij te houden zo snel als het bij Canon gaat), maar ik houd het voorlopig bij de 20D.
                        Veel 'tele'fotografie dus vind ik het nog steeds erg prettig dat ik de brandpuntsafstand met 1.6 mag vermenigvuldigen....

Ruud
                        www.afrikafotosafari.nl
                        Canon D60,20D, 17-35mm,28-105mm,75-300mm, 100-400mm, x2 extender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
                          het is niet omdat deze cameras hetzelfe uitzicht hebben dat ze complementair zijn. de sensor zal een zak meer kosten. de camera zal ook een ander publiek aanspreken dan de 20d en dus vrees ik dat de 20d niet veel zal zakken want dan zit je waar de 350d zit en deze zal zeker ook niet in prijs zakken want dan zit je onder de prijs van een d70 van nikon en denk dat ze zo zot niet zijn
                          Wij hebben waarschijnlijk allebei een andere definitie van het woord complementair want uiteindelijk zeg je juist hetzelfde als ik.

Ik zeg toch duidelijk complementair geen concurrenten dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
                            Das nu eigenlijk geen probleem he. Je hebt gewoon extra keuze dat is in mijn ogen altijd beter dan minder keuze. En FF of crop beide hebben ze hun redenen van bestaan.

Het enige wat ik spijtig vind is dat het er nu toch wel begint op te lijken dat de 20D het meest high end gaat zijn dat je kan vinden in crop camera's. En ik had toch nog enkele high end features extra in mijn 20D willen hebben. Alhoewel die features op het eerste zicht ook niet in de 5D zitten.

En de ruis die gaat zeker beter zijn want de 20D heeft gezien zijn grotere pixeldichtheid betere ruisverhoudingen dan de 1DII dus een nieuwe sensor met de pixeldichtheid van de 1DII gaat betere resultaten geven. Zolang ze het maar niet doen zoals de andere merken via zware denoising is het allemaal goed.

Comment

Lijkt me een heerlijke camera dit. Met vervangbare matglazen... eindelijk . Zouden ze er ook een met een instelwig hebben?

Wat mij verder nog opviel (in no particular order):
                              • photo effects: Monochrome with options for Filters and Toning Effects (erfenisje van de consumermarkt?)
                              • ISO50... ook leuk!
                              • 9-punts AF met daarenboven nog eens 6 "onzichtbare" instelpunten... hoe verzinnen ze 't?
                              • Twee histogrammen, eentje "brightness" en de ander "RGB"... zou het dan toch...?
                              • Gelukkig nog wel BP-511 en BP-512 accu's.
                              • Spotmetering... 3,5% van het totaalbeeld
                              • Opvallend: het ding wordt in 1 adem genoemd met een (blijkbaar eveneens nieuwe) Speedlite 430EX. Dat is vreemd, want de 20D werd toch al gekoppeld aan de 580EX?

Alleen wel weer errug jammer dat ze de eye control zijn vergeten

Comment

Heel juist, alleen heeft de 1DII het grote voordeel van zijn veel beter 45 punts AF systeem (enfin, onder andere). Die "nieuwe" 5D heeft blijkbaar het zelfde 9 punts AF systeem van de 20D.

Ik heb al langer een 20D op mijn verlanglijstje staan (ik heb mijn 1DII van voor de 20D release) .
                                Een 1DII heeft nog veel meer voordelen. Als je deze voordelen wil samen met een full frame sensor dan moet je 8000 euro uitgeven.

Ik heb reeds een 20D.

Ik vraag mij af waarom de prijs van sdcard 1000 euro meer is dan op de andere sites. Nu, dan weet ik tenminste waar ik NIET moet bestellen. Update: prijs is reeds aangepast.

Jan.

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                                X