Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fototoestel kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk fototoestel kopen?

Beste BD-ers

ik ben nu al enige tijd bezig met digitale fotografie (nog niet zo lang dan de meeste van jullie, en beschouw mij dus nog als een rookie)
    toch ga ik de stap naar een ander fototoestel binnenkort zetten,
    tot nu toe was ik aan het werk met een Medion toestel, waar ik te weinig kon instellen.
    Welk toestel zouden jullie me aanraden (zowel positieve als negatieve aspecten van toestellen zijn welkom)
    Ik ben niet van plan een Digitale Spiegelreflexcamera te kopen, zo groot is mijn budjet spijtig genoeg niet.
    ik had gedacht aan een prijsklasse van 300-500 (evt maximum 700) eurookes

Dank bij voorbaat
    Nikon D90 | kitlens 18-105 3.5 | kitlens 70-300 4.5

Re: Welk fototoestel kopen?

Met deze uitleg kunnen we je echt niet helpen... Als we niet weten waarvoor de cam moet dienen, kunnen we niet helpen. En dan nog, het aanbod is veel te groot om jou te kunnen helpen zonder dat je dat aanbod, tot laat ons zeggen een 5 camera's hebt doen krimpen. Het zit em allemaal in de kleine verschillen, waar iedereen persoonlijk een voorkeur in heeft. Ik zou zeggen ga eens kijken op www.dpreview.com, zoek uit wat je interesseert, zoek dan de prijs op op www.pixmania.be. En wat je dan uiteindelijk interesseert kan je hier voorleggen...

Mvg

Comment

Kijk eens naar de nieuwe Samsung 815 die deze maand uitkomt... misschien zegt het je iets.
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Panasonic DMC-FZ20. Had ik geen DSLR gekocht, dan zou ik deze gekocht hebben. Veelzijdig, goede kritieken, grote zoom, beeldstabilisatie.

Nuja, er zijn nog zoveel andere keuzes.
        The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
        Fuji XT-2 + .......

Comment

Moest ik in jouw schoenen staan dan wacht ik nog een paar weken tot in september de nieuwe panasonic lumix FZ30 uitkomt. Dat belooft een zeer goed en capabel toestel te zijn... Met enig nadeel uiteraard de kleinere sensor zoals in andere compactjes, dus wat meer ruis bij hogere iso's.

Verder zoals ik al zei een zeeeeer goed toestel (als we op de specs mogen afgaan natuurlijk, de reviews is pas voor september wsl):
          - 12x zoom lens + lichtsterk
          - beeldstabilisatie
          - focusring en zoomring (dus manueel draaien en niet via knopjes op de body zoomen)
          - li batterijen
          enzoverder enz enz enz...

gewoon ff geduld oefenen, want qua budget lijkt het wel goed te zitten.
          619€ bij topfoto in voorbesteling.

groeten, en succes,
          Johan

Comment

Het zal wss eind dit jaar (begin volgend jaar ten laatste) zijn dat ik de aankoop doe, dus heb nog wat tijd om uit te kijken naar hetgeen mij best zou passen.

Ik ben vooral bezig met architectuur - landschappen en natuurfotografie (bloemen en beesten dus).
            Zou dus een redelijk veelzijdig toestel moeten zijn, liefst ook goeie zoom (dus best ook met beeldstabilisatie)

Comment

de Panasonic's FZ's zijn ongetwijfeld goede toestellen maar hebben een nadeel dat vele prosumers en compacts hebben (behalve de Panasonic DMC-LX1)
              --> niet genoeg breedhoek.

De selectie die het wel kunnen (en toch nog een beetje tele hebben is eerder mager (enkele vb's

Canon Powershot Pro1
              Olympus 8080
              Sony 828
              Konica Minolta Dimage A2/A200
              Samsung Pro815

Nadeel is dat een deel van deze toestellen al van de oude garde zijn (maar misschien interessant van prijs in tweedehands)
              Selectiecriteria en plus kan dan zijn: macro <5cm, beeldstabilisatie op tele en/of video-opnames "met" geluid. (zit meestal toch in de compacts)

Comment

en een Canon Powershot G6,
                zou dat aan mijn eisen voldoen? (ligt dat in de prijsklasse?)

ik zou later ook evt andere lens erbijkopen, dus dat is wel een vereiste, dat ik de lens kan veranderen enzo

Thnx in advance

Comment

Wel, dat is nu net het probleem, dat we niet echt weten wat jou eisen zijn, of wat je eigenlijk wil fotograferen.
                  Maar afgaande van het feit dat je een stapje verder wil gaan in digi, en misschien wel de mogelijkheden van een reflex wil zonder de prijs ervoor te betalen, leid ik zo een beetje af je een goed toestel wil dat eigenlijk alles kan, liefst voor zo weinig geld (kan natuurlijk niet).
                  Het ideale zoombereik voor de prosumer ligt voor velen tussen 28 en 200 (groothoek tot tele, of beter...).
                  En 't is meestal aan de onderkant (28) dat 't schoentje wringt.
                  Ook die Canon G6 is volgens vrienden een toestel waar ze toch redelijk tevreden over zijn, maar net om het feit van de breedhoekmogelijkheid zou ik hem jammer genoeg niet in "mijn" selectie zetten. (persoonlijke selectie-keuze, wat niet wil zeggen dat het geen goed toestel is)
                  Bij je laatste re: vertel je dan dat je lenzen wil wisselen ?
                  Dan val je wel binnen de DSLR's, tenzij je voorzetlenzen wil opschroeven op je prosumer (macro/extra grooothoek/tele ...)
                  Kijk dan als je naar prosumer gaat of er schroefdraad op de lens zit, en naar het aanbod van voorzetlenzen (maar ik vrees dat je het of wel niet gaat doen, ofwel snel aan de instapprijs van de DSLR zit, of dan uiteindelijk "nog" eens gaat upgraden naar DSLR = lost money)
                  Misschien beter eens over denken of je dan niet beter af bent met een deftige instap DSLR (Canon 350D, Nikon D50, Minolta D5 ...)
                  Voor "net" rond de 700€ (net boven je budget ?) heb je er op topfoto wel 1.
                  vb.
                  "oude" Canon 300D +kitlens=679€
                  Nikon D50+kitlens=729€

(moet je later alleen lens-upgrades doen :-) , en veeel meer (toekomst-)mogelijkheden dan vb. een G6. (kost toch ook al 500+)

Binnen de prosumer kost de Konica-Minolta A200 er 565€, maar dan kan je achteraf geen lenzen wisselen. (miischien ook niet meer nodig met 28-200)

Just my humble opinion

Comment

Ik heb momenteel een Canon Digital IXUS 50 en ben er heel tevreden over. Na 1,5 seconden heeft het toestel wanneer het uitstaat al een foto gemaakt. De shutterlag is 0.3-0.5 seconden, maar wanneer je de AF-assist lamp, de 9-punts autofocus of flits gebruikt, is er meer vertraging. In vergelijking met de 5-megapixel camera's van mijn vrienden (Olympus, Kodak, Trust, Canon PowerShot) is mijn camera bliksemsnel.

Met vriendelijke groeten,
                    Stijn
                    about.me/stijnv

Comment

Ik heb foto's gezien van diverse merken camera's maar vind de Olympus nog altijd de mooiste kleuren geven!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

Working...
                      X